چگونه یک هوم آفیس را به بهترین شکل دیزاین کنیم؟

چگونه یک هوم آفیس را به بهترین شکل طراحی کنیم؟ بعد از همه‌گیری ویروس کرونا و نیاز به فعالیت از راه دور، بحث ایجاد هوم آفیس بسیار داغ شد. هوم آفیس‌ها مکانی در محل سکونت شماست که از آن برای مقاصد تجاری و کسب درآمد استفاده می‌شود. شما در این قسمت از خانه، فضایی را برای خود به‌وجود می‌آورید که به‌راحتی بتوانید در آن به بیزینس خود بپردازید، بدون اینکه احساس کنید اینجا اتاق خوابتان است! ذهن شما باید به سمتی برود که بتوانید یک فرقی بین اتاق خواب و مکانی که در آن کار می‌کنید ایجاد کنید. اتاق خواب برای استراحت و دفتر کار برای کسب درآمد است. لازم نیست دفتر خانگی شما دقیقا مانند ادارات خشک و بی روح، با میزها و پارتیشن‌ها یکنواخت باشد. می‌توانید آنها را شخصی سازی و مطابق میلتان طراحی کنید.

چگونه یک هوم آفیس را به بهترین شکل دیزاین کنیم؟

کار کردن در خانه برای بسیاری از ما این امکان را فراهم می‌کند، که زمان بیشتری را در این محیط و کنار خانواده بگذرانیم. همچنین می‌توانیم وسایل شخصی خود را که با آن احساس راحتی می‌کنیم، به این محیط اضافه کنیم. من خودم همواره علاقه دارم بعد ناهار یک استراحتی کوتاهی داشته باشم. برای این کار لازم است تنها یک کاناپه برای قرار دادن در کنار میز خود تهیه کنم. همچنین ممکن است بسیاری افراد تمایل داشته باشند، محل کار خود را با مدارک و گواهینامه‌هایی که اخذ کرده اند، تزئین کنند. نگران نباشید، این ملک شخصی شماست! دستتان باز است و هر طور که تمایل دارید می‌توانید آن را طراحی کنید.

هدف اولیه شما بهره‌وری باشد

داشتن وسایل تزئینی که شما در هوم آفیس خود قرار داده‌اید، ممکن است در نگاه اول زیبا به‌نظر برسد، اما اگر ثابت شود که این وسایل حواس شما را پرت می‌کند، ممکن است از بهره‌وری شما بکاهد، در نتیجه باید آنها را کنار بگذارید. از این گذشته بسیاری از این وسایل فقط برای نمایش در اتاق شما هستند و از آنجایی که بیشتر اوقات، شما به تنهایی کار می‌کنید و بازدید ندارید، حذف این وسایل تزئینی مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. بنابراین هنگام اجرای نکات طراحی برای دفتر خانگی خود، روی موارد لازم و اولیه مثل میز، صندلی، سیستم‌های کامپیوتری و مواردی نظیر اینها تمرکز کنید.

جدا از اصول اولیه که گفته شد، می‌توانید از وسایلی مانند کازیه‌ها جهت بایگانی، یک یخچال کوچک برای قراردادن نوشیدنی و میوه و یک قهوه ساز یا چای‌ساز در کنار میز اصلیتان استفاده کنید. تمامی این موارد علاوه بر آسایش شما، می‌تواند به بهره‌وری و افزایش راندمان کاری شما کمک کند. یکی دیگر از مواردی که بسیار باید به آن توجه کنید، بحث نورپردازی است. جدا از لامپ و لوستر، بهترین راه کنترل نور ورودی بخصوص در طول روز، استفاده از پرده‌هایی نظیر پرده شید و سایر پرده‌های مدرن است.

چگونه یک هوم آفیس را به بهترین شکل دیزاین کنیم؟

راه‌های تنظیم و کنترل نور در هوم آفیس

کار کردن در طول روز و در نور طبیعی، یک راه ایده‌آل برای کمک به افزایش روحیه کاری و در نتیجه بهره‌وری بیشتر است. با استفاده از پرده‌ها می‌توانید ورود نور خورشید را به محیط کار خانگی خود کنترل کنید. این تنظیم نور می‌تواند در حالات مختلف باشد. به عنوان مثال ممکن است بخواهید به‌طور کامل جلوی عبور نور را بگیرید و داخل را تاریک کنید، در این صورت بهتر است از پرده‌های شید بلک اوت استفاده کنید. در حالاتی ممکن است شما بخواهید از حداکثر میزان نور و همچنین از داشتن منظره بیرون بهره‌مند شوید، در این صورت پرده‌های اسکرین یک گزینه ایده‌آل برای شما خواهد بود.

  • پرده بلک اوت به پرده‌هایی گفته می‌شود که یک لایه فوم دارند و به ضد نور نیز معروف هستند.
  • پرده شید اسکرین نیز به شیدرول‌هایی گفته می‌شود که دارای سوراخ‌های ریزی هستند که بواسطه آن هم نور از آن عبور می‌کند و هم شما می‌توانید از منظره بیرون لذت ببرید.

به‌طورکل شیدرول‌ها امکانات زیادی هم در زمینه کنترل نور ورودی و هم دیزاین و طراحی هوم آفیس، به شما می‌دهند.

پرده‌های دیگری نظیر انواع پرده زبرا علاوه بر اینکه دارای ظاهری عالی هستند، قابلیت تنظیم نور بیشتری نیز دارند. این پرده‌ها که از ترکیب تور و پارچه تشکیل شده، می‌توانند به‌طور کامل نور دفتر خانگی شما را تامین کنند. اما در مواقعی که احساس کنید نور شما را اذیت می‌کند و یا حریم خصوصی شما کاملا حفظ نمی‌شود و از بیرون به داخل دید دارد، با بالا و پایین کردن زنجیر پرده می‌توانید جلوی آن را بگیرید.

شما یک دفتر مدرن طرحی کرده‌اید که احتیاج به یک دکوراسیون مدرن نیز دارد. اما گاهی لازم است کمی حال و هوای قدیمی هم به محیطتان بدهید! یکی از این راهکارها استفاده از پرده کرکره چوبی است. این پرده‌ها ظاهری کلاسیک به دفتر خانگی شما می‌بخشند و کار با آنها بسیار ارحت است. البته درست است که هزینه خرید آنها کمی بالا است، اما این نکته را بدانید که کرکره چوبی علاوه بر اینکه اعتبار زیادی به کسب و کار شما می‌دهد، در دراز مدت هم می‌تواند هزینه خود را برگرداند. مثلا هنگام فروش خانه، مشتری با دیدین این کرکره‌ها، متوجه می‌شود که از خانه به‌خوبی مراقبت شده و راحت‌تر اقدام به خرید می‌کند.

مطمئنا محصولات دیگری هم هستند که شما می‌توانید از آن به عنوان پرده هوم آفیس خود استفاده کنید. با مراجعه به صفحه پرده اداری سروین دکور، می‌توانید علاوه بر مشاهده انواع و اقسام این پرده‌ها، تحقیق بیشتری انجام دهید و در نهایت اقدام به خرید نمایید.

خلاصه مقاله:

دفتر خانگی شما مکانی است که زمان زیادی از وقت خود را در آنجا سپری می‌کنید. در نتیجه درست مانند اتاق خواب و یا حتی اتاق نشیمن، باید آن را به سلیقه خودتان طراحی کنید، تا در آن احساس راحتی داشته باشید. همچنین انجام کار و بهره‌وری بیشتر مستلزم قرار گرفتن در مکانی است که بتوانید روی فعالیت‌های خود متمرکز شوید. در نتیجه علاوه بر اینکه راحتی شما مهم است، باید مطمئن شوید شرایط موجود در هوم آفیس، باعث حواس پرتی شما نخواهد شد. استفاده از انواع پرده‌های مدرن علاوه بر اینکه باعث راحتی و آسایش شما می‌شود، می‌تواند منجر به حذف برخی عوامل حواس پرتی، از جمله تابش نور زیاد خورشید و نگاه برخی همسایه‌های مزاحم شود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟