راهنمای خرید وسایل تزئینی

انتخاب وسایل تزئینی مناسب، باعث روح و رنگ دادن به فضای داخلی خانه است. وسایل تزئینی، می‌توانند فضای خانه را به محلی لوکس و مدرن و یا حتی سنتی تبدیل کنند. تناسب این وسایل به ارامش و نظم خانه کمک می‌کند. امروزه تنوع بالای وسایل تزئینی، باعث سردرگمی افراد در انتخاب این وسایل شده است.

انواع وسایل تزئینی با رنگ‌ها، مدل‌ها و جنس‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود که با توجه به نیاز افراد و طراحی داخلی خانه انتخاب می‌گردد. با این حال، انتخاب اصولی و آگاهانه وسایل تزئینی، تناسب وسایل و دنج بودن خانه را به دنبال خواهد داشت. مشاهده مدل‌های جدید و مدرن وسایل تزئینی، کمک شایانی برای انتخاب مناسب خواهد بود. در ادامه، به بررسی مجموعه‌ای از انواع مدل‌ها و جنس‌های متنوع از وسایل تزئینی می‌پردازیم.

اولین قدم برای انتخاب وسایل تزئینی، انتخاب سبک مناسب آن‌ها، با توجه به طراحی داخلی منزل شماست. تناسب و هماهنگی بین وسایل خانه، نظم و زیبایی را به دنبال خواهد داشت. انواع طراحی‌های داخلی مانند: مدرن، کلاسیک، مینیمال، صنعتی و… دارای سبک‌ها و ترکیب رنگ‌های مخصوص خود هستند که با رعایت این سبک، نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

قدم دوم برای انتخاب وسایل تزئینی، انتخاب محل قرارگیری آنهاست؛ زیرا وسایل تزئینی مناسب برای میز با وسایل تزئینی قابل نصب روی دیوار و یا وسایلی که در کنار پنجره و آینه‌ها قرار می‌گیرند با یکدیگر تفاوت دارند.

قدم سوم و پایانی، انتخاب وسایل تزئینی مدرن و شیک، برای روح و رنگ دادن به محیط زندگی شماست. در ادامه، به ارائه نکاتی در زمینه هر یک از وسایل تزئینی می‌پردازیم.

ساعت دیواری

ساعت دیواری، از ضروری‌ترین وسایل تزئینی هر خانه است. سبک‌های مختلف ساعت با توجه به فضای داخلی شما، قابل انتخاب خواهند بود. از نکات حائز اهمیت برای خرید ساعت دیواری، محل قرارگیری آن است و در نهایت، با توجه به بافت و رنگ دیوارها، اقدام به خرید کنید.

راهنمای خرید وسایل تزئینی

برای رعایت سبک فضای داخلی خانه، توجه داشته باشید که ساعت‌ها در محلی نصب شوند که از تمامی قسمت‌های داخلی قابل مشاهده باشند. تناسب رنگ دیوارها و رنگ زمینه ساعت، ترکیبی زیبا و خاص خواهد بود.

برای انتخاب ساعت دیواری برای اتاق خواب و یا اتاق مطالعه، از ساعت‌هایی با صدای کم و یا ساعت‌های دیجیتالی استفاده کنید. در این اتاق‌ها، استفاده از ساعت‌ها با طرح زمینه ساده و ملایم، گزینه مناسبی خواهد بود.

قاب‌ها

استفاده از قاب‌ها از جمله وسایل تزئینی قابل نصب روی دیوار هستند. تابلوها و قاب‌ها، در طرح‌ها و نقش‌های متنوع در بازار عرضه و با توجه به سبک داخلی خانه انتخاب می‌شوند. ترکیب قاب با دکوراتیو دیوارهای خانه تاثیر به‌سزایی در نما و جلوه خانه خواهد داشت.

انتخاب تصویر روی تابلوها، وابسته به سلیقه شما خواهد بود. تابلوها می‌توانند تصویری از منظره، افراد و یا نقاشی‌ها و کارهای هنری باشند. دیوارکوب‌های گلدوزی و نمدی، از جمله طراحی‌های مدرن برای اتاق‌ها است که نقش روی این تابلو‌ها بسیار متنوع و قابل تناسب با سبک‌های مختلف خواهد بود.

تابلو فرش‌ها تلفیقی از سبک سنتی و مدرن هستند که همواره متداول و رایج‌اند. انتخاب طرح و رنگ این تابلوها، به سلیقه شخصی شما بستگی دارد؛ اما در نظر داشته باشید که با فضای داخلی خانه هماهنگ باشند. اصالت و زیبایی خاص این تابلوها، جلوه خاصی به فضای خانه خواهد داد.

آینه‌ها

استفاده از آینه‌ها، ایده‌ای جذاب برای طراحی داخلی خانه است. نصب آینه در هر خانه، تاثیر زیادی در بزرگ‌تر جلوه دادن فضا دارد و ایده‌ای مناسب برای خانه‌ها و اتاق‌هایی با فضای محدود هستند.

تناسب سبک آینه با دکوراسیون خانه، از نکات ضروری و ساده برای استفاده از این وسیله تزئینی است.

سبک جدید آینه‌ها در دکوراسیون‌های داخلی، بسیار جذاب و ویژه هستند. طراحی نقش‌های مختلف، از جمله طبیعت، روی آینه، تلفیقی از فضای مدرن و طبیعی ایجاد می‌کند. رنگ‌ها و نقش‌های متنوع روی آینه‌ها، به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به رعایت سبک فضای داخلی از آن‌ها استفاده کنید.

راهنمای خرید وسایل تزئینی

سبک مدرن با تلفیق تابلو و آینه، بسیار شیک و خلاقانه است. نصب این محصول در فضای ورودی خانه و یا در فضاهایی که نیاز به روشنایی بیشتری دارند، ایده‌ای رایج است و جلوه‌ای فوق‌العاده خواهد داشت.

گلدان

یکی از ایده‌های جالب برای انتخاب وسایل تزئینی، استفاده از گلدان‌ها است. گلدان‌ها از ظروف شیک با جلوه‌ای خیره‌کننده هستند که به راحتی با هر سبک وسایل دکوراسیون قابل هماهنگی خواهند بود. از گلدان‌ها بر روی میز و یا کنار پنجره استفاده می‌شود.

گلدان‌های شیشه‌ای با طراحی کلاسیک و جذاب، همواره متداول بوده و هستند. طراحی جدید این گلدان‌ها، استفاده از شیشه‌های رنگی زیبا است. تناسب رنگ این شیشه‌ها با سایر وسایل منزل جلوه‌ای خاص برقرار می‌سازد؛ براق بودن این گلدان‌ها نظم خاصی را القا خواهد کرد.

گلدان‌های سفالی یا سرامیکی با طرح‌های اصیل ایرانی، از سبک‌های سنتی و رایج است. رنگ‌های کار شده در این گلدان‌ها، به گونه‌ای طبیعی طراحی شده است و حس آرامش را به مخاطب القا می‌کند. گلدان‌های سفالی و یا سرامیکی به علت ظرافت و طراحی سنتی اصیل، گزینه‌ای مناسب برای سبک‌های سنتی و یا صنعتی است.

دکوری مسی

استفاده از دکوری‌های مسی در عین سادگی، بسیار متفاوت و جذاب خواهند بود. دکوری مسی، با تمامی سبک‌های فضای داخلی سازگار و هماهنگ است و به فضای منزل روح تازه‌ای می‌بخشند.

راهنمای خرید وسایل تزئینی

 دکوری مسی به صورت: شمعدان‌ها، سینی، گلدان و… در بازار عرضه می‌شود. دکوری‌های مسی، از جمله وسایل تزئینی محبوب و رایج به شمار می‌آیند. این دکوری‌ها با رعایت سبک محیط، تاثیر به‌سزایی در زیبایی منزل خواهند داشت و برق و رنگ خاص فلز مس، جلوه خاصی به محیط می‌بخشد. به کارگیری انواع دکوری مسی، ایده‌ای کلاسیک برای دیزاین منزل شماست.

باکس شیشه‌ای

باکس‌های شیشه‌ای از جمله وسایل تزئینی مدرن و پرکاربرد هستند. این باکس‌ها علاوه بر استفاده تزئینی، قابلیت استفاده به عنوان ظروف پذیرایی و یا حتی انتخابی مناسب برای هدیه دادن خواهند بود.

مزیت استفاده از وسایل تزئینی شیشه‌ای، هم‌خوانی و هماهنگی راحت این وسایل با سایر اشیاء است. باکس‌های شیشه‌ای، به علت انعطاف پذیری در سبک، با تمامی طراحی‌های داخلی به سادگی تطبیق خواهند داشت. ظرافت شیشه، حس دلپذیری به افراد منتقل می‌کند.

راهنمای خرید وسایل تزئینی

کاربردهای متفاوت باکس شیشه‌ای، به شما امکان استفاده‌های مختلف را خواهد داد. به عنوان مثال، از این باکس‌ها به عنوان ظروف پذیرایی و یا استندهای آرایشی می‌توان بهره برد.

انتخاب و خرید وسایل تزیینی نیاز به دقت و برری زیادی دارد. اینکه بتوانید محصولاتی مرغوب و باکیفیت خریداری کنید و هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید هم هدر نرود نیاز به خرید از تامین کننده و فروشنده‌ای خوش‌نام و حرفه‌ای دارید. جوی شاپ یکی از این تامین کنندگانی است که توانسته محصلاتی بسیار زیبا و خاص را ارائه دهد و با خرید از این فروشگاه خیالتان از بابت کیفیت محصولات نیز راحت خواهد بود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟