رنگ کردن دیوار آجری؛ آموزش صفر تا صد

رنگ کردن دیوار آجری؛ آموزش صفر تا صد

رنگ کردن دیوار آجری یکی از روش هایی است که برای دیوارهای آجری که نمای آن خسته کننده و تکراری شده، یا آسیب دیده به کار می رود. شما می توانید با رنگ کردن دیوار آجری عیوب ایجاد شده در این دیوارها را برطرف کنید،

علاوه بر اینکه دیوارها با رنگ آمیزی نمای داخلی و بیرونی ساختمان را زیباتر می کند. در این مطلب به شما می گوییم که رنگ کردن دیوارهای آجرها به چه صورت است.

اهمیت دقت هنگام رنگ کردن دیوار آجری

رنگ کردن دیوار آجری؛ آموزش صفر تا صد

برخی افراد ترجیح می دهند برای نمای داخلی یا دکور داخلی ساختمان ها اقدام به خرید آجر کنند. برخی نیز برای کاهش هزینه و از طرفی زیباتر شدن و تنوع در دیوارهای آجری اقدام به رنگ کردن دیوار آجری می کنند. این کار علاوه بر زیبایی ساختمان در داخل و خارج، به حفظ دوام و ماندگاری آجر نیز کمک می کند. علاوه بر اینکه تنوع زیادی نیز به همراه دارد.

در نظر داشته باشید که اگر قصد رنگ کردن آجرهای بکار رفته در دیوارهای ساختمان را دارید باید موارد مهمی را مورد توجه قرار دهید، تا بهترین نتیجه را به دست آورید. در صورتی که بدون هیچ تخصص و مطالعه ای اقدام به رنگ آمیزی این دیوارها کنید ممکن است متحمل هزینه اضافه شوید و در نهایت نیز نتیجه ای که مورد نظرتان است به دست نیاورید.

نکته مهمی که در زمان خرید آجر مثلا خرید آجر سه گل برای ساختمان دارید، در کنار نگهداری از این آجر، امکان رنگ آمیزی آن را نیز باید بررسی کنید. اگر قصد دارید در آینده اقدام به رنگ آمیزی کنید باید این امکان برای آجر فراهم باشد، در غیر این صورت باید گزینه های مختلف را مورد توجه قرار دهید.

ابزارهای مورد نیاز برای رنگ آمیزی دیوار آجری

رنگ کردن دیوار آجری؛ آموزش صفر تا صد

برای رنگ کردن دیوار آجری نیازمند ابزار و امکاناتی هستید که بتوانید این کار را با بهترین کیفیت انجام دهید. از مهمترین ابزاری که به منظور رنگ آمیزی دیوار آجری اعم از آجر شیل یا هر نوع آجر دیگر نیاز دارید عبارت است از:

  1. بتونه مناسب برای درزگیری و رفع ایرادات دیوار آجری
  2. سیلر یا رنگ های مورد نیاز برای آستر کشی دیوار آجری
  3. رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوار در هر قسمت از ساختمان
  4. محلول شوینده از ترکیب آب و صابون و پارچه برای تمیز کردن دیوار
  5. قلم موی مناسب یا غلتک برای رنگ آمیزی دیوار آجری
  6. پوشش پلاستیکی و نوار مناسب برای نقاشی

 

4 اقدام مهم قبل شروع رنگ کردن

رنگ کردن دیوار آجری؛ آموزش صفر تا صد

زمانی که قصد رنگ کردن دیوار آجری را دارید لازم است نکات مهمی را برای به دست آوردن بهترین نتیجه به کار بگیرید. برای این کار باید موارد زیر را مورد توجه قرار داده و پس از آن برای رنگ آمیزی اقدام کنید.

1- آماده سازی دیوار آجری

نخستین موردی که برای رنگ آمیزی دیوار آجری باید مورد توجه قرار دهید آماده سازی دیوار آجری است. برای این کار بسته به اینکه این آجر در کدام قسمت ساختمان و کدام دیوار است باید اقدامات اولیه ای انجام دهید. به طور مثال اگر قرار است دیوار حیاط را رنگ آمیزی کنید استفاده از رنگ پلاستیک انتخاب مناسبی نیست.

این در حالی است که در داخل ساختمان به راحتی می توانید برای رنگ آمیزی آجرها از این رنگ استفاده کنید. پس از ان محیط اطراف دیوار را از هرگونه وسیله ای خالی کنید تا آلوده به رنگ نشود. کف زمین را نیز می توانید با پوششی کاور کنید تا رنگ پخش نشود.

2- در این مرحله لازم است دیوار را رنگ کنید.

اگر دیوار آجری مورد نظر قبلا رنگ آمیزی نشده لازم است با آب دیوار را بشویید تا هرگونه آلودگی و گرد و غبار از آن پاک شود. از محلول آب و صابون و نیز یک تکه پارچه نیز می توانید برای تمیز کردن دیوار استفاده کنید.

در صورتی که قبلا آجر رنگ شده می توانید از آب و صابون برای تمیز کردن و شستشوی آن استفاده کنید. نکته مهم اینکه اگر رنگ قبلی پوسته شده باید با کاردک این رنگ ها را از آجر جدا کنید. پس از آن صبر کنید تا دیوار کاملا خشک شود.

3- آسترکشی

رنگ آمیزی دیوار آجری در مرحله سوم نیازمند آسترکشی برای یکدست شدن و زیبا شدن نتیجه کار است. برای این کار می توانید از سیلر به عنوان آستر یا پرایمر استفاده کنید. پس از آستر کشی لازم است مدت زمانی صبر کنید تا آجرها کاملا خشک شوند.

4- درزگیری

در مرحله اخر نیز باید با استفاده از بتونه درزگیری را انجام دهید. برای این کار باید بندها و سوراخ هایی که در طول زمان روی دیوار ایجاد شده را برطرف کنید. در این صورت دیوار کاملا یک سطح می شود.

اگر دیوار آجری آسیب زیادی دیده می توانید از بتونه های درزگیر استفاده کنید تا در مصرف بتونه صرفه جویی شود. و در نهایت اقدام به رنگ آمیزی دیوارهای آجری ساختمان کنید. بهترین روش برای رنگ آمیزی نیز استفاده از غلتک است. البته همه این مراحل باید توسط فرد باتجربه و خبره صورت بگیرد تا نتیجه نهایی چشم نواز و  رضایت بخش باشد.

جمع بندی

رنگ کردن دیوار آجری یکی از روش های مناسب برای ایجاد تنوع در این متریال به کار رفته در ساختمان است. علاوه بر اینکه می توان گفت این اقدام می تواند به افزایش دوام و ماندگاری آجر نیز در ساختمان کمک کند.

در صورتی که قصد دارید اقدام به رنگ کردن این دیوارها کنید لازم است همه مواردی که برای رنگ آمیزی آجر اهمیت دارد مورد توجه قرار دهید. به طور مثال آیا امکان رنگ آمیزی دیوار وجود دارد؟ چه رنگی برای آجر به کار رفته در دیوار مناسب است؟ آیا این دیوار در مجاورت هوای آزاد است یا در فضای بسته قرار دارد؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا رنگ مناسب را انتخاب کنید. به طور مثال شما نمی توانید از رنگ پلاستیک برای رنگ آمیزی دیوارهای آجری بیرون ساختمان استفاده کنید. علاوه بر اینکه رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی آجر به شکل خاص تولید شده و بهتر است از این گزینه ها برای رنگ آمیزی دیوار استفاده کیند. در نظر داشته باشید که شما نمی توانید  از رنگ پلاستیک برای آجرهایی که قبلا با رنگ روغن رنگ آمیزی شده اند استفاده کنید.

پرایمر و بتونه ای که برای رفع عیوب و درزها و خرابی های آجرهای دیوار به کار می رود نیز باید کیفیت مناسبی داشته باشد تا پس از رنگ آمیزی نتیجه کار عالی باشد. در صورتی که هر کدام از این مراحل با دقت انجام نشود در نهایت نه تنها زیبایی در این دیوارها دیده نمی شود بلکه ممکن است عیب و ایرادهای دیوار از قبل بیشتر به چشم بیایید.

در کنار این موارد باید به اقدامات اولیه ای که پیش از رنگ آمیزی دیوار لازم است، دقت کنید. هرگونه اقدام به رنگ آمیزی بدون توجه به نکات ذکر شده می تواند شما را متحمل هزینه های خسارت بار کند.

در صورت امکان از افراد باتجربه برای رنگ آمیزی این دیوارها کمک بگیرید. این افراد به شما کمک می کنند تا در کمترین زمان و با مناسب ترین هزینه دیوارهای آجری را رنگ آمیزی کنید. علاوه بر اینکه این افراد متخصص و باتجربه به خوبی می دانند که از چه رنگ هایی استفاده کنند یا با چه اقداماتی دیوارهای قدیمی با آجرهای رنگ و رو رفته را احیا کنند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟