بررسی انواع عایق های رطوبتی برای روف گاردن با تامین 24

هنگام ساخت روف گاردن باید از عایق رطوبتی مناسب جهت ایزولاسیون بام استفاده کنید. عایق‌های رطوبتی معمولاً برای آب بندی استفاده می‌شوند و در دراز مدت از نمزدگی سازه جلوگیری می‌کنند. در حال حاضر انواع عایق‌های رطوبتی ایزوگام، نانو، فایبرگلاس و پلاستیک در بازار موجود است و شما باید بر اساس نیاز و همچنین کیفیت مورد نظر بهترین نوع عایق رطوبتی را انتخاب کنید.

معمولاً برای ساخت روف گاردن دو نوع عایق حرارتی و رطوبتی کاربرد دارند و برای ایزولاسیون فضای سبز پشت بام، باید حتماً از عایق رطوبتی استفاده کرد. جهت آشنایی بیشتر در ادامه به انواع عایق‌های رطوبتی که می‌توان برای عایق بندی و ایزولاسیون روف گاردن استفاده می‌شود، اشاره خواهیم کرد.

بررسی انواع عایق های رطوبتی برای روف گاردن با تامین 24

انواع عایق ‌های رطوبتی برای ساخت روف گاردن

استفاده از عایق رطوبتی بهترین گزینه برای جلوگیری از نمزدگی و آب دادن پشت بام است و از قدیم به این منظور از بهترین نوع عایق‌ها استفاده می‌شود. عایق‌های حرارتی و عایق‌های رطوبتی از اصلی‌ترین نوع عایق‌هایی هستند که در این فضا بکار می‌روند. اما اگر قصد دارید از عایق رطوبتی استفاده کنید بهتر است قبل از هر چیز با انواع آن آشنا باشید. مهم‌ترین عایق‌های رطوبتی شامل عایق ایزوگام بالاخص ایزوگام ضد ریشه، عایق نانو، عایق پلاستیک، عایق فایبرگلاس و عایق رزین هستند که بیشترین میزان کاربرد را دارند.

ایزولاسیون روف گاردن از طریق ایزوگام

یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید برای آب‌بندی روف گاردن از آن استفاده کنید، ایزوگام ضد ریشه است. این نوع ایزوگام که به عنوان عایق فضای سبز شناخته می‌شود، به دلیل استحکام و مقاومت بالا و ساخت باغ بیشترین کاربرد را برای طراحی روف گاردن دارد.

ایزوگام ضد ریشه را روی بتن نصب می‌کنند و بعد مواد عایق دیگر و گیاهان را بر روی آن می‌ریزند. در واقع این نوع ایزوگام، از نفوذ ریشه به داخل خود و لایه زیرین جلوگیری می‌کند. در نتیجه در طولانی مدت هیچ نوع آسیبی به ساختمان وارد نمی‌شود، چرا که این عایق بهترین پوشش برای جلوگیری از رطوبت می‌باشد. ایزوگام ضد ریشه دلیجان بهترین نوع موجود در بازار است و اگر قصد بکار بردن این نوع ایزوگام را برای روف گاردن دارید، باید قبل از هر چیز از قیمت روز ایزوگام دلیجان مطلع شوید.

بررسی انواع عایق های رطوبتی برای روف گاردن با تامین 24

عایق کاری روف گاردن با فایبرگلاس

از دیگر گزینه‌هایی که می‌توانید برای جلوگیری از نمزدگی روف گاردن از آن استفاده کنید، استفاده از عایق فایبرگلاس است. برخلاف تصورات که گفته می‌شود فایبرگلاس سطح شکننده‌ای دارند، این نوع عایق به دلیل کارایی و مقاومت بهترین گزینه برای آب بندی روف گاردن می‌باشد. فایبرگلاس از رزین نفتی درست شده و بیشتر برای ساخت بدنه کشتی و هواپیما استفاده می‌شود.

بنابراین شما برای عایق کاری فضای سبز و پشتیبانی روف گاردن می‌توانید از فایبرگلاس دو لایه با ترکیب مواد رزین اپوکسی با لایه مش و لایه الیاف ترکیب شده یک لایه استفاده کنید تا سطح مقاومت این فضا را افزایش دهید.

توجه داشته باشید که روش اجرای روف گاردن از طریق با فایبرگلاس بسیار اهمیت دارد، اگر از رزین مرغوب و با کیفیت استفاده نکنید و یا رزین با با خاک سفید یا بی‌کربنات ترکیب شده باشد، می‌تواند در آینده دچار خرابی یا ترک خوردگی شود.

عایق کاری روف گاردن با مواد نانو

در عایق نانو معمولاً از انواع رزین با سیمان و آب استفاده می‌شود. این روش برای جلوگیری از آب دادن لایه زیرین روف گاردن بسیار مناسب است. اما فقط ۱۰ تا ۱۵ سال می‌توان به عنوان عایق از آن استفاده کرد.

مواد نانو به دلیل انعطاف، شکنندگی و فشار ریشه گیاهان مقاومت زیادی از خود نشان نمی‌دهند و خاصیت کششی کمتری دارند. ولی در مجموع نسبت به عایق‌های نفتی بهتر عمل می‌کنند.

نوعی از مواد نانوپلاستیک وجود دارد که از رزین‌های قابل حل در آب ساخته شده و تقریباً مقاومت خوبی در استفاده نشان می‌دهد. این نوع مواد نسبت به سایر مواد نانو دارای کارایی بهتری است. این مواد برای عایق بندی معمولاً به ضخامت حدود ۱ تا ۲ سانتی‌متر استفاده می‌شود و در صورت اجرای مناسب، می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

استفاده از انواع رزین برای عایق بندی روف گاردن

طیف بسیار گسترده‌ای از رزین‌های پلیمر، کوپلیمر و آکرولیک برای عایق‌کاری و آب‌بندی روف گاردن استفاده می‌شود. این مواد شامل چسب بتن نیز هستند که با ترکیبات مختلف تهیه می‌شوند و معمولاً برای این منظور به کار می‌روند.

این مواد توانایی آب‌بندی و عایق‌کاری بالایی دارند و به طور کلی از مواد نفتی مانند ایزوگام و قیر بهتر عمل می‌کنند. برخی از انواع رزین‌ها تک دوز بوده و برخی نیاز به مخلوط شدن با مواد دیگری دارند. اما معمولاً شرایط آب‌بندی این گونه مواد بهتر از مواد دیگر می‌باشد و برای پوشش و محافظت از سطوح ساختمانی بسیار مؤثر هستند.

بررسی انواع عایق های رطوبتی برای روف گاردن با تامین 24 Top of Form

نکات مهم در انتخاب بهترین نوع عایق رطوبتی برای روف گاردن

اگر می‌خواهید برای روف گاردن از عایق رطوبتی استفاده کنید، باید قبل از نصب به یک سری نکات توجه داشته باشید.

در نظر گرفتن و پشتیبانی از وزن اضافه‌ای که هنگام ساخت روف گاردن به ساختمان اعمال می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. عایق رطوبتی باید سازگاری مناسبی با روف‌گاردن و ساختار ساختمان را داشته باشد تا بتواند وزن اضافه را به خوبی تحمل کند.

غشای عایق‌کاری باید به‌طور کامل و یکپارچه پیکربندی شده و برای مقاومت در برابر آب و رطوبت نیز دارای خواص ضدآب باشد. از سوی دیگر این اطمینان باید حاصل شود که سیستم عایق‌کاری به درستی نصب شده و هیچ نقطه‌ای از سطح آن باز نمانده است.

مکان و اندازه زهکش‌های فضای روف گاردن برای خارج کردن آب اضافی درون خاک بسیار مهم است. این زهکش‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که آب به خوبی از سطح روف‌گاردن خارج شده و به سمت سیستم زهکشی هدایت شود.

سیستم عایق‌ رطوبتی باید دارای مقاومت مکانیکی مناسبی باشد تا در برابر فشار و ضربه‌های ناشی از ابزارآلات باغبانی و فشار نفوذ ریشه‌های گیاهان مقاومت نشان دهد و به طور کلی دوام کافی را در برابر هرگونه ضربه و آسیب‌ را داشته باشد.

لایه‌های عایق رطوبتی باید پس از نصب در مکان خود باقی بمانند و بخشی جدایی‌ناپذیر از سیستم تکمیل‌شده باشند و از ثبات و استحکام مناسبی برخوردار باشند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که عایق‌ رطوبتی پس از نصب به صورت پایدار در جای خود باقی می‌ماند و به مروز زمان جابجا نمی‌شود.

چناچه قصد اجرا و ساخت روف گاردن با مرغوب‌ترین عایق‌های رطوبتی موجود در بازار را دارید، شرکت تأمین 24 آماده ارائه بهترین خدمات در این زمینه به شما مالکان گرامی می‌باشد.

عایق‌بندی سطح روف گاردن یا سیستم‌های سقف معمولی تفاوت دارد و زمانی که می‌خواهید از عایق رطوبتی استفاده کنید، باید مناسب‌ترین نوع را انتخاب نمایید، چرا که سطح روف گاردن باید دارای مقاومت و استحکام زیادی باشد تا در مقابل آسیب‌های ناشی از ابزار آلات باغبانی و فشار نفوذ ریشه‌های گیاهان دوام بیاورد و در دراز مدت نیاز به هیچگونه تعمیری نداشته باشد.

در میان عایق‌های رطوبتی بهترین نوع عایق ایزوگام ضد ریشه و استفاده از مواد نانو یا فایبرگلاس است و شما می‌توانید بر اساس بودجه خود بهترین و مرغوب‌ترین نوع عایق رطوبتی را انتخاب کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟