انواع مدل های مختلف روشویی و کاربرد هر کدام چیست؟

انواع مدل های مختلف روشویی و کاربرد هر کدام چیست؟

روشویی یکی از وسایل به کاررفته در سرویس بهداشتی است که در سال‌های اخیر این وسیله در مدل‌های متفاوت و بسیار زیبا در بازار عرضه می‌شود. سال‌ها قبل شاید در تمام خانه‌ها یک مدل روشویی چینی پایه‌دار وجود داشت که فقط گاهی طرح و نقش آن‌ها با هم متفاوت بود.

با وجود تنوع امروزی در مدل و طرح روشویی آنچه باید در خرید یک مدل روشویی جدید در نظر گرفت، کاربردی بودن آن و ابعاد مناسب برای استفاده در سرویس بهداشتی موردنظر است.

روشویی به عنوان یکی از پرکاربردترین اقلام سرامیکی یا سنگی در حمام و دستشویی، باید حداکثر کارایی و زیبایی شناسی را متناسب با طراحی داخلی شما ترکیب کند

انواع مدل های مختلف روشویی و کاربرد هر کدام چیست؟

انواع روشویی

به طور کلی شاید بتوان روشویی را در دو نوع اصلی پایه‌دار و بدون‌پایه یا دیواری تقسیم‌بندی کرد. هر دو نوع این روشویی‌ها در جنس‌های مختلف چینی، سنگی و کابینتی در بازار موجود هستند. روشویی‌های پایه‌دار در اندازه و طراحی متنوع و دارای معایبی مانند سخت‌بودن نظافت و قابل‌تنظیم نبودن ارتفاع هستند. به طور کلی این روشویی‌ها نسبت به انواع بدون‌پایه آن‌ها قدیمی‌تر هستند و قیمت کمتری هم دارند. روشویی‌های بدون‌پایه، قابلیت تنظیم برای ارتفاع‌های مختلف را دارند و شستشوی آن‌ها بسیار راحت‌تر است، این روشویی‌ها طراحی جدیدتری دارند و دارای قیمت بیشتری نسبت به انواع پایه‌دار هستند.

روشویی پایه‌دار چینی 

ساده‌ترین نوع روشویی پایه‌دار همان است که همه ما اکثرا سال‌ها پیش در خانه‌هایمان داشته‌ایم. این مدل برای مواردی که لوله‌ها روکار استفاده می‌شدند با قابلیت پوشاندن لوله‌ها مناسب بود. طراحی این نوع روشویی‌ها بسیار ساده است و کاسه روشویی چینی بر روی پایه‌ای چینی اغلب به شکل نیم‌دایره قرار می‌گیرد. این مدل هنوز هم با توجه به قیمت پائین آن نسبت به انواع دیگر بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد، هرچند این روشویی‌ها هیچ جایی برای گذاشتن وسایل بهداشتی و مواد شوینده ندارند. امروزه طراحی این مدل‌ها تغییرات زیادی داشته‌است.

روشویی پایه‌دار سنگی

امروزه روشویی پایه‌دار در انواع روشویی سنگی نیز ساخته می‌شود. روشویی پایه‌دار سنگی این روزها به دلیل استفاده از سنگ طبیعی در طراحی و ساخت آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی مرسوم شده‌است. یکی از انواع سنگ‌هایی که در ساخت این روشویی‌ها بسیار محبوب است سنگ مرمر است. تنوع در طرح و رنگ این نوع روشویی بسیار کم است و به دلیل وزن زیادی که دارد، نصب‌کردن آن‌ها نیز سخت است. به طور کلی روشویی‌هایی که از جنس سنگ ساخته می‍‌‌شوند استحکام بسیار زیادی دارند و پس از گذشت سال‌ها همچنان نو به نظر می‌رسند. مسئله دیگر شستشوی این روشویی‌ها است که با توجه به جنسی که دارند، نظافت آن‌ها بسیار آسان است.

برای داشتن ظاهری منحصر به فرد و شیک، از روشویی سنگی استفاده کنید. از سنگ مرمر کارارا تا سنگ آهک، روشویی سنگی با سنگ طبیعی دارای بالاترین کیفیت، سبک بی عیب و نقص هستند. آنها که توسط صنعتگران چیره دست ساخته شده‌اند، دارای طرح‌هایی هستند که در نوع خود بی‌نظیر هستند؛ بنابراین می‌توانید جلوه خاصی به حمام و دستشویی خود ببخشید.

برای خرید و مشاهده روشویی سنگی مدرن به سایت سبک مدرن مراجعه کنید.

انواع مدل های مختلف روشویی و کاربرد هر کدام چیست؟

روشویی پایه‌دار کابینتی

روشویی کابینتی یکی از جدیدترین انواع روشویی است که در سال‌های اخیر باعث زیباترشدن سرویس‌های بهداشتی منازل ما شده‌است. این روشویی که کابینت در آن به عنوان یک پایه نگهدارنده سینک بر روی زمین قرار دارد، تمام اتصالات و لوله‌کشی‌های روکار را کاملا مخفی می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این روشویی کابینتی داشتن جایگاهی در بالا و در کنار سینک برای گذاشتن وسایل بهداشتی و مواد شوینده است. همچنین می‌توان از کابینت موجود در این روشویی نیز برای گذاشتن وسایل‌بهداشتی شخصی استفاده کرد.

انواع مدل های مختلف روشویی و کاربرد هر کدام چیست؟

با روشویی کابینتی می توانید یک تیر و چند نشان بزنید. هم می توانید وسایل شخصی خود را از آلودگی ها محافظت کنید و هم اینکه ظاهری شیک، زیبا و مدرن به سرویس بهداشتی خود ببخشید.

تنوع بسیار زیاد در رنگ، طراحی و اندازه، سبک‌بودن و قابلیت نصب آسان و همچنین ترکیب زیبای آن با انواع سینک‌های چینی و سنگی از مزایای این نوع روشویی است. روشویی پایه‌دار کابینتی مقاومت زیادی در مقابل ضربه و اجسام نوک تیز ندارند و به این دلیل که باید از موادی مقاوم در برابر آب ساخته‌شوند به طور معمول دارای جنس پی‌وی‌سی هستند. می‌توانید انواع روشویی کابینتی با طرح و جنس‌های متنوع را در سبک مدرن مشاهده کنید.

انواع مدل های مختلف روشویی و کاربرد هر کدام چیست؟

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟