روش شست وشوی مخزن آب چیست؟

روش شست وشوی مخزن آب چیست؟ نگهداری صحیح و منظم بخش مهمی از مراقبت و به حداکثر رساندن عمر هر قطعه از تجهیزات است. مخزن آب رادمان پلاست به ویژه مخازن در نظر گرفته شده برای سناریوهای آب آشامیدنی از این مفهوم اساسی مستثنی نیست. در ادامه از شرکت رادمان پلاست, نحوه تمیز کردن مخازن ذخیره آب را توضیح می دهیم و توضیح می دهیم که چرا، چه زمانی و چگونه آنها را به درستی تمیز کنید. پس همراه ما باشید!

چرا باید مخزن ذخیره آب خود را تمیز کنم؟

روش شست وشوی مخزن آب چیست؟

هدف از تمیز کردن، شستشو و ضدعفونی مخزن، حذف موثر باکتری ها, جلبک ها یا لجن هایی است که ممکن است در طول زمان در مخزن آب انباشته شده باشند. مخازن کوچک چه بشکه های 100 گالنی باشند و چه مخازن عمودی آب 15000 گالنی، تمیز کردن مخزن ذخیره آب برای اطمینان از ادامه عملکرد آن به صورت مورد نظر یا آماده استفاده در صورت نیاز مهم است. تمیز نگه داشتن مخزن به حفظ کیفیت کلی آب کمک می کند تا برای استفاده مورد نظر مناسب بماند. این عامل یک نکته کلیدی در مورد مخازن آب آشامیدنی است.تمیز کردن و نگهداری مخزن آب به حداکثر رساندن عمر مفید مخزن کمک می کند و می تواند به شناسایی مشکلات احتمالی قبل از وقوع کمک کند. مگر اینکه مخزن کاملاً نادیده گرفته شود (که در نهایت آب با کیفیت بسیار بالایی برای استفاده تولید نمی کند). پس بهتر است فعالیت های تمیزکاری منظم داشته باشید تا کارهای سبک دیرتر از کارهای سنگین انجام شود.

زمان تمیز کردن مخزن ذخیره آب

یک برنامه نگهداری منظم, همیشه ایده خوبی برای هر تجهیزات، ماشین آلات یا سیستم کاری است. بنابراین چه زمانی باید یک مخزن ذخیره آب تمیز شود؟ به عنوان بخشی از برنامه خرید مخزن آب و نگهداری منظم آن، مخازن آب به طور کلی توصیه می شود حداقل سالی یک بار تمیز شوند. این توصیه می تواند بر اساس مشخصات طراحی مخزن آب, موقعیت مکانی آن,میزان استفاده و همچنین تغییرات محیطی یا رویدادها متفاوت باشد. اگر مخزن رنگ روشن مانند سفید باشد، فرکانس تمیز کردن مخزن را می توان افزایش داد. اگر مخزن زیر نور مستقیم خورشید و در فضای باز قرار گیرد، می تواند دفعات تمیز کردن مخزن را نیز افزایش دهد.

  • اگر آزمایش کیفیت آب برای باکتری یا فرم کلی میکروب کاملا مثبت باشد، زمان تمیز کردن و ضد عفونی کردن مخزن فرا رسیده است.
  • اگر طعم یا بوی آب در طول استفاده معمولی به طور قابل توجهی تغییر کند، می تواند نشان دهنده فساد یا آلودگی باشد و زمان تمیز کردن مخزن فرا رسیده است.

قیمت مخزن آب

روش شست وشوی مخزن آب چیست؟

مخزن آب یک نوع محصول پرکاربرد در صنایع و خانه ها است که به علت پایین بودن فشار آب و ذخیره آب آشامیدنی یا مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت مخزن آب در نوع های مختلفی که تولید می شود متفاوت می باشد و شما بسته به استفاده و کاربردی که از این مخازن دارید باید به انتخاب و خرید مخزن آب خود بپردازید.یکی از مواردی که بر بسیار بر قیمت مخزن آب تاثیر می گذارد، کاربرد بالا و مزایایی است که مخزن آب به همراه خود برای ساختمان ها و صنایع دارند.

نحوه تمیز کردن مخزن ذخیره آب

روش توصیه شده برای تمیز کردن مخزن ذخیره آب چیست؟ تمیز کردن مخزن آب نباید کار سختی باشد. در واقع، یک دستورالعمل و تمرین نسبتاً ساده وجود دارد که توصیه می شود انجام دهید. اگر از آب مخزن ذخیره به عنوان آب آشامیدنی برای مصرف استفاده نمی شود، تنها دو مرحله اول لازم است که صورت بپذیرد. در ادامه به بررسی این مراحل خواهیم پرداخت.

• مرحله 1: آبکشی کنید

مخزن را کاملاً تخلیه کنید. اگر حجم بالا بود، آن را درست انجام دهید تا با موفقیت تخلیه شود. از تخلیه به نحوی که مقررات محلی را نقض می کند، به اموال آسیب می رساند یا محیط محلی را مختل می کند، خودداری کنید. به جای دریچه، از شیر تخلیه که در پایین بسیاری از مخازن ذخیره آب قرار دارد استفاده کنید.

• مرحله 2: تمیز کردن

پس از تخلیه کامل، از آب صابون و برس موی غیر فلزی برای تمیز کردن داخل مخزن استفاده کنید. ترجیحاً از یک برس قابل افزایش با سر قابل تنظیم استفاده کنید تا دستان خود را به گوشه ها ببرید. هرگز وارد مخازن بزرگتر نشوید. واشرهای برقی ابزاری عالی برای این مرحله از فرآیند تمیز کردن مخزن آب هستند. برای تمیز کردن کامل مخازن آب از محلول تمیزکننده و ابزار لازم استفاده کنید. صابون مایع یا مواد شوینده ملایم مخلوط با آب چندین برابر محلول پاک کننده است.

• مرحله 3: ضد عفونی کنید

ضد عفونی کردن مخزن به معنای تصفیه کردن آبی است که به مخزن برگشت داده می شود تا قابل شرب شود. در صورت عدم وجود آب آشامیدنی، این مرحله ضروری نیست. ضد عفونی مخزن آب شامل استفاده از سفید کننده یکبار مصرف تایید شده وزارت بهداشت (هیپوکلریت سدیم با محتوای کلر 5.25٪) یا هیپوکلریت سدیم آبی است. مقدار مواد شیمیایی مورد نیاز برای ضد عفونی به قدرت غلظت محصول بستگی دارد. برخی از محصولات ممکن است این اطلاعات را در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

• مرحله 4: تست

پس از ضدعفونی، آب ذخیره شده در مخزن آب باید از نظر وجود باکتری های کلیفرم و سطوح پایین کلر مورد آزمایش قرار گیرد تا از محدودیت جلوگیری شود. این امر تأیید می کند که تمیز کردن با موفقیت انجام شده است و اگر آب برای مصرف در نظر گرفته نشده باشد، مجدداً این مرحله ضروری نیست. روش ها و ابزارهای مدرن مختلفی برای آزمایش آب از نظر آلودگی احتمالی وجود دارد.
نوارهای آزمایشی وجود دارد که می تواند محدوده کلی کلر شناسایی شده و وجود باکتری خاص را نشان دهد. با این حال، آزمایش های آزمایشگاهی تحلیلی دقیق تری هستند و بیشترین اطمینان را از ایمن بودن آب برای استفاده و مصرف ارائه می دهند.

• مرحله 5: تکرار کنید

اگر نتایج آزمایش نشان داد که باکتری باقی مانده است، کل فرآیند باید تکرار شود. افزودن مواد ضد عفونی کننده بیشتر نیز ممکن است کافی باشد. اگر بوی کلر یا سفید کننده برای مدت طولانی باقی مانده است، قبل از استفاده به سادگی زمان بیشتری بگذارید تا مواد شیمیایی روی سطوح مناسب پخش شوند.

خرید مخزن آب از شرکت رادمان پلاست

روش شست وشوی مخزن آب چیست؟

مخزن آب در بسیاری از صنایع و خانه ها کاربرد دارد و یک عامل جدا نشدنی برای ساختمان به شمار می روند. شما با خرید مخزن آب می توانید با ذخیره کردن آب, مشکل پایین بودن فشار آب را حل کنید. همچنین قیمت مخزن آب نسبت به کاربردی که دارد بسیار به صرفه می باشد و می تواند برای ساختمان و کارگاه شما بسیار سود آور باشد. شما می توانید مخازن آب مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و کیفیت از شرکت رادمان پلاست خریداری کنید در این مقاله از شرکت رادمان پلاست به روش شست وشوی مخزن آب چیست؟ پرداختیم برای خرید مخزن آب به آدرس  https://radmanplast.com مراجعه و یا با شماره 03153302000 تماس بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟