پریز توکار چه ویژگی هایی باید داشته باشد

پریز توکار

امروزه با توجه به اینکه اغلب لوازم مهم و موردنیاز در محیط کار یا زندگی، لوازم برقی هستند وجود امکانات لازم برای استفاده از این وسایل بسیار مهم و ضروری می باشد. یکی از امکانات لازم برای هر محیطی پریز برق است و همانطور که گفتیم به دلیل تنوع محصولات برقی، وجود پریزهای متعدد برای هریک از این وسایل، لازم به نظر می رسد. از طرفی به دلیل اهمیت زیبایی محیط و در دسترس بودن این پریزهای برق، به ایده هایی جدید برای استفاده بهینه از فضای اطراف و فراهم نمودن این امکان، نیاز داریم.

پریز توکار چه ویژگی هایی باید داشته باشد

پریز توکار یکی از ایده های جالب و فوق العاده ای است که ضمن دسترسی راحت و سریع به پریز برق، طراحی زیبا و مناسبی نیز دارد. این نوع پریزهای برق که با نام پریز مخفی نیز شناخته می شوند، قابلیت نصب درون کانتر آشپزخانه، میز کار یا هر نوع فضای مورد نظر دیگر را خواهد داشت و به این ترتیب، بدون نیاز به سیم کشی و تاثیر منفی در ظاهر فضا، امکان استفاده همزمان از چند وسیله برقی فراهم می شود.
از برندهای معروف که در این ضمینه فعالیت میکنند میتوانیم به پریز توکار ملونی و پریز توکار فانتونی اشاره کنیم

پریز توکار چه ویژگی هایی باید داشته باشد

کاربرد پریز توکار در چه مکان هایی است؟

از پریز توکار برای هر مکان و یا فضایی که نیاز به روشن کردن چندین وسیله برقی وجود دارد، می توان استفاده کرد و کاملا به خود شما بستگی دارد که از آن در چه مکانی بهره ببرید. اما این وسیله اغلب در آشپزخانه و به دلیل وجود لوازم برقی زیاد و لزوم دسترسی به خروجی های لازم، کارایی گسترده تری دارد. مثلا در دکوراسیون های امروزی که یک کانتر در وسط آشپزخانه قرار دارد و دسترسی به دیوار برای استفاده از پریز برق ممکن نیست، می توان با تعبیه یک پریز توکار، از این بخش آشپزخانه نیز برای روشن نمودن لوازم برقی استفاده کرد. ادارات نیز با داشتن انواع سیستم ها و تجهیزات برقی، یکی دیگر از مکان هایی به شمار می رود که نیاز مبرم و اساسی به نصب پریزهای توکار داشته و استفاده از این وسیله به نظم بیشتر فضا و جمع شدن سیم های برق، کمک زیادی می کند. همچنین می توان در باشگاه های ورزشی، ورزشگاه ها، فروشگاه ها و کلا هر محیطی با لوازم برقی زیاد، از پریز توکار استفاده کرد.

پریز توکار چه ویژگی هایی باید داشته باشد

ویژگی ها پریز توکار کابینت

طراحی پریزهای توکار کاملا متناسب با نیازهای زندگی امروزی و استفاده برای لوازم مختلف برقی و الکترونیکی است. مثلا برخی از مدل های پریز توکار دارای خروجی های مختلف مانند پورت usb هستند که می تواند به ما برای شارژ گوشی موبایل و دیگر وسایلی که دارای این خروجی هستند، کمک کند. همچنین این نوع تجهیزات برقی، دارای تنوع خوبی در رنگ و اندازه هستند و به همین دلیل می توانید در هنگام خرید و انتخاب پریزهای توکار، به تناسب رنگ آن با کابینت و فضای دکوراسیون خود، توجه کنید. ایمنی بالای این محصول، یکی از ویژگی های مهم آن است که موجب شده برای مکان هایی مانند آشپزخانه یا آزمایشگاه که در معرض رطوبت دائم و طولانی قرار دارند، بسیار مناسب و بدون هرگونه خطری باشد. جنس پریزهای توکار، غالبأ از آلومینیوم است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و زنگ زدگی از خود نشان می دهد. همچنین برخی دیگر از این پریزها پلاستیکی هستند که خطر جرقه و حوادت برقی را کاهش داده و همانند یک عایق عمل می کنند. نوع خارج شدن این پریزها از سطح مورد نظر، ویژگی بعدی پریز توکار است. مثلا برخی از مدل های پریز توکار، به صورت آسانسوری حرکت کرده و با فشار دادن آنها، از داخل سطح خارج شده و برخی دیگر به صورت دستی به بیرون، کشیده می شوند.

انواع پریزهای توکار

  • پریز توکار میز
  • پریز توکار کابینتی
  • پریز توکار USB دار
  • پریز توکار استوانه ای

یکی از مدل های محبوب و پرطرفدار پریز توکار، مدل هایی است که از خروجی های  USB، HDMI، LAN و VGA پشتیبانی میکند و استفاده راحت برای انواع وسیله های الکترونیکی و برقی شده است. اکثر این پریزتوکار ها به صورت داشبوردی باز و بسته می شود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟