با پارتیشن شیشه ای جذابیت فضا را دوبرابر کنید

پارتیشن شیشه ای یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین جدا کننده ها برای فضای داخلی ساختمان است که با واسطه زیبایی و سایر مزیت‌هایی که دارد، توانسته است محبوبیت بسیاری بدست آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی پارتیشن شیشه ای و این مزایا بپردازیم، همراه ما باشید.

پارتیشن شیشه‌ای چیست؟

پارتیشن شیشه‌ ای وسیله‌ای برای تقسیم بندی فضا است که در ساختمان ها با کاربری های مختلف اداری، تجاری و حتی مسکونی استفاده می‌شود. در واقع با استفاده از پارتیشن های شیشه‌ای فضای مورد نظر شما به زیبایی از یکدیگر جدا می‌شود و علاوه بر انتقال بهتر نور، دید بیشتر و آلودگی صوتی کمتر محیط اتفاق می‌افتد.

پارتیشن‌های شیشه‌ای در انواع مختلف تولید می‌شوند و می‌توان با توجه به کاربری ساختمان بهترین نوع آن را استفاده کرد. برای انتخاب بهترین پارتیشن شیشه‌ای بهتر است که از یک شرکت طراحی و اجرای پارتیشن‌های شیشه‌ای کمک بگیرید، تنوع زیاد این پارتیشن‌ها باعث می‌شود که در انتخاب نوع آن با مشکل مواجه شوید.

در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای  بپردازیم.  آشنایی با انواع پارتیشن شیشه ای به شما کمک می کند تا بتوانید انتخابی مناسب با توجه به سلیقه و بودجه خود داشته باشید.

با پارتیشن شیشه ای جذابیت فضا را دوبرابر کنید

انواع پارتیشن شیشه‌ای

تنوع پارتیشن‌های شیشه‌ای را می‌توانید در نوع فریم، اتصالات، جنس شیشه و نوع آن مشاهده کنید. از مطرح ترین پارتیشن های شیشه‌ای می‌توانیم از موارد زیر نام ببریم.

  • پارتیشن شیشه ای فریم لس (بدون فریم)
  • پارتیشن شیشه ای اداری
  • پارتیشن شیشه ای فریم‌دار
  • پارتیشن شیشه ای ثابت
  • پارتیشن شیشه ای متحرک
  • پارتیشن شیشه ای تک جداره
  • پارتیشن شیشه ای دو جداره
  • پارتیشن شیشه ای مدولار
  • پارتیشن شیشه ای هوشمند یا اسمارت
  • پارتیشن شیشه ای آکوستیک

از آن‌جایی که شیشه‌ها با خصوصیات مختلف موجود هستند، می‌توان از لحاظ نوع شیشه نیز تقسیم‌بندی متفاوتی برای برای پارتیشن های شیشه‌ای در نظر گرفت.

با پارتیشن شیشه ای جذابیت فضا را دوبرابر کنید

کاربردهای پارتیشن شیشه‌‌ای

بهترین مکانهای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در ساختمان های اداری و تجاری است برتر برخی مواقع در ساختمانهای مسکونی نیز از این پارتیشن ها استفاده می شود.

مزایا و معایب پارتیشن شیشه‌ای

احتمالا تا به اینجای مقاله با مزیت‌های پارتیشن شیشه‌ای به صورت غیرمستقیم آشنا شده‌اید. این پارتیشن‌‌ها دارای برخی مزایا و معایب هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای پارتیشن شیشه‌ای

مهم‌ترین مزیت‌های پارتیشن شیشه‌ای عبارتند از:

  1. قدرت انتقال نور مناسب
  2. کنترل صدا (عایق صوتی)
  3. حفظ حریم خصوصی
  4. بادوام
  5. زیبایی بیشتر فضا
  6. افزایش ارزش مالی
  7. اقتصادی و به صرفه
  8. قابل انتقال و جا‌به‌جایی
  9. استفاده بهتر از فضا
  10. هزینه مناسب نصب پارتیشن شیشه ای 

با پارتیشن شیشه ای جذابیت فضا را دوبرابر کنید

معایب پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای مزایای زیادی دارد که باعث می‌شود تا معایب آن برای خیلی از افراد مهم نباشد، اما از معایبی که پارتیشن شیشه‌ای از آن‌ها برخوردار است؛ می‌توان به زمانی که برای نگهداری از آن لازم است اشاره کرد، زیرا شیشه خصوصیت لکه پذیری زیادی دارد و برای همیشه زیبا ماندن آن، لازم است که حتما به صورت مرتب تمیز شود.

همچنین برخی فکر می‌کند که شیشه نمی‌تواند حریم خصوصی را حفظ کند، اما با توجه به اینکه انواع مختلفی از پارتیشن‌های شیشه‌ای وجود دارد، برای افرادی که نگرانی های زیادی بابت حفظ حریم خصوصی خود دارند، می‌توان از شیشه‌های مات یا هوشمند استفاده کرد.

طراحی و اجرای پارتیشن شیشه ای با کمترین هزینه

از آن‌جایی که هزینه‌ها به موارد مختلفی بستگی دارند و معمولا هم به صورت ثابت مشخص نیستند، نمی‌توانیم هزینه ای را برای طراحی و اجرای پارتیشن شیشه‌ای به صورت دقیق تعیین کنیم. از جمله عواملی که در تعیین قیمت پارتیشن شیشه ای نقش دارند، می‌توان از نوع پارتیشن، نوع شیشه، جنس شیشه، نحوه اجرا، متراژ مورد نظر و … نام برد.

نمادیزاین با تهیه کردن متریال مدنظر کارفرما به صورت مستقیم از کارخانه و تهیه نقشه های فاز دو متناسب با ابعاد متریال تا حد زیادی به کارفرمایان بابت کاهش هزینه ها کمک می‌کند. همچنین پس از تهیه نقشه از فضای مورد نظر و طراحی پارتیشن ها، به منظور پیش بردن پروژه نسبت به بودجه کارفرما، دو پیش فاکتور در اختیار کارفرمایان قرار می دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توان برآورد هزینه‌های لازم برای اجرای طرح با استفاده از متریال در دو کیفیت های عالی و متوسط را مشاهده کرد.

با پارتیشن شیشه ای جذابیت فضا را دوبرابر کنید

طراحی و اجرای پارتیشن شیشه‌ای چقدر طول‌ می‌کشد؟

مدت زمان طراحی و اجرای پارتیشن شیشه‌ای به موارد مختلفی بستگی دارد، متراژ پروژه و میزان فورس بودن آن برای کارفرما یکی از این عوامل است. به صورت معمول این زمان بین  2 تا 10 روز متغیر است.

مهندسان نمادیزاین طراحی و اجرای پارتیشن‌های شیشه‌ای کارفرما در مدت زمان کوتاهی اما با بالاترین کیفیت انجام می‌دهند و در صورتی که پروژه مدنظر کارفرما بسیار فورس باشد، می‌توانند این کار را در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام دهند. تیم نمادیزاین با بیش از ده سال سابقه حرفه ای در زمینه طراحی و اجرای نما در خدمت کارفرمایان است. با مراجعه به وب سایت نما دیزاین و از طریق پر کردن فرم تماس می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان نما دیزاین بهره ببرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟