ایده های تزئینی برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

ایده های تزئینی برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

یک آشپزخانه کوچک، اگرچه زیبا است، اما می‌تواند چالش‌های خاص خود را داشته باشد: مثلاً کمبود فضای ذخیره‌سازی و فضای کار. با این حال، با کمی خلاقیت و سازماندهی، می توان آشپزخانه کوچک خود را نسبتاً کاربردی و مطبوع کرد! در اینجا به بهترین نکات برای سازماندهی و تزئین یک آشپزخانه کوچک پرداخته‌ایم.

رنگ اضافه کنید، اما نه خیلی زیاد!

اگرچه سایه روشن و سفید برای فضای کوچک توصیه میشود، اما می توان رنگ های روشن تری را با هم ترکیب کرد تا کمی شخصیت به آشپزخانه کوچک شما ببخشد. به درب های کابینت، فضای بین کابینت دیواری و زمینی آشپزخانه یا یک دیوار تک، رنگ اضافه کنید. به این ترتیب، می توانید دیوارهای خود را سفید نگه دارید، که به بزرگتر و روشن تر نشان دادن این اتاق کمک می کند!

رنگ آمیزی آشپزخانه: یک برنامه ریزی هدفمند

البته نور طبیعی به خصوص در فضای کوچک ضروری است. یک نکته ساده برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه: از پرده ها یا هر پوشش پنجره ای که بیش از حد مات است خودداری کنید. در عوض، اجازه دهید نور طبیعی به اتاق کوچک شما نفوذ کند، تفاوت را خواهید دید!

علاوه بر پنجره ها، دیوار جداکننده شیشه ای یک گزینه عالی برای بزرگتر نشان دادن اتاق است، اما نیاز به سرمایه گذاری کمی دارد.

یک جزیره کوچک یا یک میز جمع شونده را ترجیح دهید

حتی در یک خانه کوچک هم می توان آشپزخانه با کابینت جزیره‌ داشت. شما فقط باید یک جزیره کوچک را انتخاب کنید تا فضا را اشغال نکنید. علاوه بر انتخاب جزیره، موقعیت آن نیز بسیار مهم است. جزیره شما، هر چقدر هم کوچک باشد، نباید با گردش خون در آشپزخانه شما تداخل ایجاد کند. مکان ایده آلی را برای چیدمان آن پیدا کنید تا مثلاً در باز شدن یخچال و کمدها مانع ایجاد نشود.

ایده های تزئینی برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

با جزیره خود جلوه ای از عظمت ایجاد کنید

یک ایده عالی برای ایجاد جلوه ای از عظمت در آشپزخانه شما این است که مانند تصاویر بالا جزیره خود را تا سقف گسترش دهید. این مفهوم باعث می شود سقف شما بلندتر به نظر برسد و شخصیت زیادی به دکوراسیون آشپزخانه شما ببخشد!

صندلی کانتر برای آشپزخانه کوچک

برای همراهی با جزیره کوچک آشپزخانه خود، چهارپایه های ساده تری را انتخاب کنید. اینها فضای کمتری را در دکوراسیون شما اشغال می کنند. از صندلی هایی با پشتی خیلی بلند یا چهارپایه های حجیم خودداری کنید. هنوز هم می توانید جرات استفاده از چهارپایه های رنگارنگ را داشته باشید!

ایده های تزئینی برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

مایکروویو و سایر لوازم کوچک داخلی شما

البته آشپزخانه کوچک به معنای فضای کار کمتر است. از بهم ریختن پیشخوان خود با وسایلی مانند مایکروویو خودداری کنید. برای صرفه جویی در فضا می توان آنها را توکار انتخاب کرد یا در یک مکان استراتژیک قرار داد. همچنین مدل‌های زیادی از اجاق‌ها و سایر لوازم کوچک‌تر وجود دارد، البته اگر قصد تغییر آنها را دارید!

در مورد ذخیره سازی هوشمند باشید

ذخیره سازی یک مسئله بزرگ در یک آشپزخانه کوچک است. با اضافه کردن قفسه ها و استفاده از تمام فضای تلف شده، این را به حداکثر برسانید. به عنوان مثال، یک تخته به دیوار وصل کنید، جایی که می توانید قلاب ها را اضافه کنید و قابلمه ها و ماهیتابه های خود را آویزان کنید. این مورد نیاز به کمی خلاقیت دارد!

و اگر قصد بازسازی در آشپزخانه خود دارید، حتما از مشاوره یک متخصص دکوراسیون داخلی بهره ببرید تا با کمترین هزینه، بهترین استراتژی را برای بزرگ‌تر کردن فضای آشپزخانه خود داشته باشید.

منبع: دکوراسیون ای ئی

2/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
2/5 - (1 امتیاز)