پکیج دیواری پرطرفدارترین نوع پکیج

امروزه نسل جدیدی از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی روانه بازار شده است. این سیستم‌ها که سوختشان را از طریق برق و آب تامین می‌کنند پکیج نام دارند. پکیج انواع مختلفی دارد که بسته به نوع مصرف انتخاب و خریداری می‌شوند. پکیج دیواری، پکیج زمینی و پکیج زمینی ایستاده سه نوع اصلی پکیج‌ها هستند. برندهای معتبر زیادی در حال حاضر اقدام به تولید پکیج‌ها کرده‌اند. بوتان، ایران رادیاتور و گلدیران معروف‌ترین این برندهای تولید کننده هستند. این برندها علاوه بر تولید دارای خدمات پس از فروش قوی با نمایندگی‌های معتبر هستند. امروزه در کنار فروش پکیج بوتان، تعمیر پکیج بوتان در تهران و تمامی شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی شده است. نمایندگی‌های معتبر این کار را با ارائه تضمین کیفیت در سریعترین حالت ممکن انجام می‌دهند. در بین پکیج‌ها پکیج دیواری محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نوع پکیج‌ها هستند. این پکیج‌ها وظیفه تأمین آب گرم مصرفی و آب گرم لازم برای تولید هوای گرم توسط رادیاتورها را به عهده دارند.

پکیج دیواری پرطرفدارترین نوع پکیج

مزایای استفاده از پکیج‌ها

همانطور که گفته شد آبگرمکن‌ها و سیستم‌های گرمایشی قدیمی رفته رفته جای خود را به پکیج‌ها می‌دهند. البته هنوز هم سیستم‌های گرمایشی قدیمی در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هریک از این سیستم مزایایی برای خودشان دارند که مطمئنا منطقی و کاملا بجاست. اما اگر بخواهیم پکیج‌ها را به عنوان جدیدترین تکنولوژی بشماریم باید مزایای استفاده از آن را هم بدانیم. نخست می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که پکیج‌ها نوعی سیستم گرمایشی دوکاره هستند. یعنی توانایی تولید آب گرم مصرفی و آب گرم مورد نیاز در سیستم‌های گرمایش محیط را دارند. از دیگر مزایای پکیج‌ها می‌توانیم به قدرت گرمایشی بالایی که دارند اشاره کنیم. پکیج‌های دیواری امروزه در مدل‌های متفاوتی تولید می‌شوند که علاوه بر ظاهر زیبا بسیار ایمن بوده و با اطمینان خاطر کامل می‌توان از آن استفاده کرد.

روش کار پکیج دیواری

روش کار پکیج دیواری به این صورت است که بعد از باز کردن شیر آب، آب در داخل لوله‌های پکیج دیواری جریان پیدا می‌کند. مشعل روشن شده و آب شروع به گرم شدن می‌کند. این آب گرم شده برای مصارف روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت گرم کردن فضای داخل خانه نیز آب گرم شده در داخل رادیاتورها جریان پیدا کرده و پس از گذشت زمان کمی سبب گرم شدن محیط می‌شود. پکیج‌های دیواری برای تمامی واحدهای ساختمان به صورت مستقل بوده و دارای راندمان بالای حرارتی هستند که این موضوع باعث پیشگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه‌های مصرف می‌شود. مستقل بودن هر واحد به معنای اینست که و میزان مصرف انرژی هر واحد به سادگی و به صورت جداگانه اندازه‌گیری می‌شود.

پکیج دیواری پرطرفدارترین نوع پکیج

انواع پکیج‌های دیواری

پکیج دیواری فن‌دار

این نوع از پکیج‌ها دارای فن هستند. فن در پکیج وظیفه هدایت دود حاصل از احتراق به محیط خارج را دارد. آلودگی حاصل از احتراق به کمک فن و از طریق لوله‌های دوجداره به محیط بیرون انتقال پیدا می‌کند. دلیل استفاده از لوله‌های دو جداره در پکیج‌های دیواری اینست که از یک جداره آن دود حاصل از محصولات احتراق خارج شده و از جداره دیگر آن اکسیژن مورد نیاز برای انجام عمل احتراق تأمین شود. پکیج‌های دیواری فن‌دار به دلیل وجود این خاصیت است که قابلیت نصب در محیط بسته را دارند.

پکیج دیواری بدون فن

نوع دیگری از پکیج‌های دیواری پکیج‌های بدون فن هستند. این نوع از پکیج‌ها به علت نداشتن دودکش نباید در فضای داخل واحد مسکونی قرار بگیرند. چون اکسیژن مورد نیاز خود را جهت انجام عمل احتراق از فضای اطراف می‌گیردو سبب کاهش اکسیژن می‌شود. همچنین آلاینده‌های حاصل از احتراق را در فضای اطراف پخش می‌کند. به همین علت است که پکیج‌های دیواری بدون فن محبوبیت آنچنان ندارد. بهترین نوع استفاده از این سیستم‌ها، استفاده در فضای باز مثل بالکن‌ها و یا استفاده از دودکش است.

پکیج دیواری تک مبدله

این نوع از پکیج‌های دیواری، آب گرم مصرفی و آب گرم در گردش داخل رادیاتورها را توسط یک مبدل تولید می‌کند. پکیج‌های دیواری تک مبدله به جهت رسوب‌گیری زیاد و عدم ثبات دمای آب گرم تدریجا حذف شده و جای خود را به دو مبدله‌ها داده‌اند. رفته رفته درخواست برای تعمیر پکیج در تهران و شهرستان‌ها، آن‌هم پکیج تک مبدله افزایش یافت و همین مورد سبب شد که برندهای تولید کننده بر روی تولید دو مبدله‌ها سرمایه گذاری کنند.

پکیج دیواری دو مبدله

پکیج‌های دیواری دو مبدله با دو مبدل، یک مبدل اصلی و یک مبدل صفحه‌ای (ثانویه) تولید شدند. وظیفه مبدل اصلی تولید آب گرمی است که داخل رادیاتورها جریان پیدا کرده و هوای اطراف را گرم می‌کند. مبدل ثانویه یا همان مبدل صفحه‌ای هم فقط آب گرم مصرفی را تولید می‌کند. در پکیج‌های دیواری دو مبدله میزان نوسانات آب بسیار کم است و دلیل آن قرار نگرفتن آب در معرض شعله مستقیم است. در مبدل صفحه‌ای شعله‌ای وجود ندارد و آب با گردش در مجارت پمپ آب گرم می‌شود. این موضوع سبب شده است که دستگاه کمتر دچار رسوب شده و طول عمرش افزایش پیدا کند.

هنگام نصب پکیج دیواری موارد زیر را جدی بگیرید

  • پکیج دیواری را نسبت به نوع آن در محیط مناسب نصب کنید.
  • از نصب دودکش غافل نشوید و از اتصال منبع تأمین سوخت پکیج اطمینان حاصل کنید.
  • حتما لوله آب و گاز را متصل کنید.

سخن نهایی

همانطور که گفته شد نسل جدید سیستم‌های گرمایشی، پکیج‌ها هستند. پکیج‌ها انواع مختلفی دارند و محبوبترین آنها پکیج‌های دیواری است. همین پکیج‌های دیواری هم چند نوع هستند که بسته به نیاز و محلی که قرار است در آنجا نصب شوند، خریداری می‌شوند. کافیست از طریق آشنایی از ویژگی‌ها و خصوصیت هر نوع، بهترین را برای خود انتخاب کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟