انتخاب چوب ترموود برای تراس

چرا ترموود از نظر عملکرد و زیبایی بهترین گزینه برای تراس است؟

تراس را می‌توان یکی از بخش‌های مهم و جذاب هر ساختمانی در نظر گرفت که می‌تواند فضایی مطلوب را برای استراحت و تفریح فراهم کند. انتخاب یک متریال مناسب برای طراحی و ساخت این سازه از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که تاثیر مستقیمی در زیبایی و عملکرد این فضا ایفا می‌کند. در همین راستا چوب ترموود با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود یکی از متریال‌های پرطرفدار برای تراس به شمار می‌آید. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان با راهنمای انتخاب چوب ترموود برای تراس همراه شما هستیم.

انتخاب چوب ترموود برای تراس

راهنمای انتخاب انواع چوب ترموود برای تراس

به طور کلی دو مدل رایج برای ترموود تراس وجود دارد. شما با در نظر گرفتن شرایط محیطی می‌توانید از پروفیل ترموود تراس و تایل ترموود تراس استفاده کنید. هر یک از این دو محصول ترموود دارای خصوصیات منحصر‌به‌فرد خود هستند. در ادامه این بخش مهم‌ترین خصوصیات این انواع ترموود تراس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

راهنمای انتخاب پروفیل چوب ترموود برای تراس

پروفیل ترموود از چوب ترمو و در قالب پروفیل‌هایی برای پوشش‌دهی بالکن و تراس طراحی شده است. این پروفیل‌‌ها به طور معمول دارای برش‌های چوب ترموود هستند. پروفیل ترموود گزینه‌ای پایه به‌منظور ساخت و دیزاین تراس و فضاهای خارجی است. این نوع از ترموود به علت خواص مقاومتی بی‌نظیر و طول عمر بالا در محیط‌های خارجی که در آن‌ها شرایط آب‌وهوایی سخت است، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

از دیگر ویژگی‌های پروفیل ترموود تراس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی طبیعی چوب
  • امکان پردازش و فرم‌دهی آسان که زمینه کاربری را هم تسهیل کرده است

راهنمای انتخاب تایل چوب ترموود برای تراس

یکی از موضوعات مهم در راهنمای انتخاب چوب ترموود برای تراس لزوم داشتن شناختی دقیق از تایل‌های ترموود تراس است. این تایل‌هایی که در قالب تایل‌هایی مستطیل‌شکل طراحی شده‌اند بهترین عملکرد در کف‌پوش تراس و بالکن از خود ارائه می‌دهند. تایل ترموود تراس سرعت کار را بالا می‌برند و شما می‌توانید آن‌ها را با سنگ و تایل چمن مصنوعی هم ترکیب کنید. در ضمن فرایند نصب و تعویض تایل‌های ترموود اس هم پیچیدگی چندانی ندارد

انتخاب چوب ترموود برای تراس

چه عواملی در انتخاب یک ترموود تراس استاندارد دخیل هستند؟

ترموود تراس به‌عنوان یک محصول بی‌نظیر از خانواده ترموود کاربردهای بسیاری در زمینه طراحی و معماری دارد. طبیعتاً چنین متریال پیشرفته‌ای در صنعت ساختمان دقت خاصی برای انتخاب می‌خواهید به‌ویژه در محیط‌هایی مانند تراس.

در ادامه این بخش می‌خواهیم برخی از عوامل مهم برای انتخاب ترموود تراس استاندارد را معرفی کنیم:

  • توجه به آب‌وهوای لوکیشن پروژه: توجه به شرایط آب‌وهوایی برای نصب ترموود تراس اهمیت فراوانی دارد. در مناطقی از کشور که در آن آب‌وهوای سرد حاکم است و درصد رطوبت بالا می‌باشد باید از مدل‌هایی از ترموود تراس استفاده کنیم که مقاومت بیشتری در مقابل تغییرات دمایی دارند.
  • تحمل متریال در برابر رفت‌وآمد و فشار: در نقاطی که میزان تردد بالا است نیاز به ترموود دارید که مقاومت بالایی در مقابل خرابی و ساییدگی داشته باشد
  • طراحی زیبا: انتخاب یک ترموود تراس مناسب باید باتوجه‌به ظاهر و طرح انجام شود. ترموود از این نظر بهترین گزینه است چرا که دارای تنوع رنگ و الگوهای بی‌شماری می‌باشد که دست شما را برای هماهنگی آن با دیگر دکوراسیون کاملاً باز می‌گذارد
  • نگهداری آسان: باتوجه‌به راهنمای انتخاب چوب ترموود برای تراس می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که به‌عنوان یک جایگزین برای چوب طبیعی طول عمر بالایی داشته و شما را از نظر تعمیرات با مشکل مواجه نکند
  • هزینه: هزینه‌‌های نصب، تعمیر و نگهداری ترموود تراس نیز در انتخاب آن تأثیر فراوانی دارند. هزینه‌های ترموود تراس ممکن است باتوجه‌به نوع و کیفیت محصول، اندازه پروژه و سایر عوامل متغیر متفاوت باشد
  • پایداری رنگ: ترموود به طور معمول پس از مدتی تغییر رنگ نمی‌‌دهد و از پایداری رنگ بالایی برخوردار است. این ویژگی می‌‌تواند در حفظ ظاهر زیبا و جلوگیری از نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد ترموود تراس مؤثر باشد

مقایسه‌ای میان تایل ترموود تراس و پروفیل‌ها

تایل و پروفیل ترموود را می‌توانیم به‌عنوان دو تکنیک رایج برای طراحی دکوراسیون و پوشش‌دهی تراس و بالکن در بخش‌های مختلف معرفی کنیم. در ادامه این بخش از راهنمای انتخاب چوب ترموود برای تراس به شما توصیه می‌کنیم مطالبی که مطرح می‌شوند را به‌دقت مطالعه کنید تا در زمان خرید با مشکل خاصی مواجه نشوید.

تایل‌های ترموود تراس در طرح‌ها و الگوهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند

ویژگی عرضه در طرح و الگوهای مختلف باعث که شما با تایل‌های ترموود تراس طراحی‌های زیبا و منحصر‌به‌فردی را تجربه کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های تایل‌های ترموود تراس نصب و اجرای سریع آن‌ها است. شما برای نصب این تایل‌ها احتیاجی به کمک‌گرفتن از یک نصاب و انجام زیرسازی‌های دشوار و زمان‌بر ندرید و هر شخصی می‌تواند به‌سادگی این تایل‌های ترموود تراس را به هم نصب و بالکن خود را به یک بالکن زیبا، مدرن و شیک تبدیل کند. ناگفته نماند که اگر تایل‌های مخصوص ترموود تراس دچار آسیب‌دیدگی شوند شما در زمانی کوتاه می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید.

پروفیل‌های ترموود تراس اغلب به‌عنوان نما، کف‌پوش و دیوارپوش استفاده می‌شوند

از جمله کاربردهای رایج پروفیل ترموود تراس می‌توانیم به نماسازی، کف‌پوش(پارکت چوبی) و دیوارپوش اشاره کنیم. اما یکی از این کاربردها که در راهنمای انتخاب چوب ترموود برای تراس می‌خواهیم به آن بپردازیم، کف‌پوش و دیوارپوش تراس است. اصولاً پروفیل ترموود تراس عمر بیشتر نسبت به چوب طبیعی نداشته و نیاز آن به تعویض و نگهداری در وضعیت حداقلی است. این پروفیل مقاومت بالایی به حریق دارد که از نظر ایمنی ویژگی برتر به شمار می‌آید. از طرفی شما می‌توانید این پروفیل‌ها را به‌سادگی با دیگر المان‌های دکوراتیوی که در محیط بالکن و تراس شما قرار دارند، هماهنگ کنید.

انتخاب چوب ترموود برای تراس

پارس آرای کوهستان یکی از برترین مجریان نصب ترموود برای تراس است

به‌طورکلی انتخاب متریال مناسب برای تراس، نصب صحیح، توجه به هماهنگی با دیگر عناصر دکوراسیون تراس، تحمل وزن و رفت‌وآمد و خرید ترموود مرغوب و با‌کیفیت از مراکزی معتبر و باسابقه از پارامترهایی هستند که شما باید در زمان خرید ترموود برای تراس به آن‌ها توجه کنید. مجموعه پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از مراکز باسابقه در زمینه فروش انواع محصولات ترموود، به شما برای خرید این محصول پرکاربرد ساختمانی کمک می‌کند. مجموعه ما همچنین در صفر تا صد نصب پروژه ترموود تراس همراه شما است.

 سؤالات متداول

چرا در زمان خرید ترموود برای تراس باید به ضخامت این محصول توجه کنیم؟

ضخامت ترموود کف تراس باید تحمل بالایی برای وزن، فاصله بین پایه‌ها و همین‌طور کاربرد مورد انتظار داشته باشد و باتوجه‌به دلایل ذکر شده باید گفت که ضخامت فاکتور مهمی است که باید در زمان خرید ترموود تراس به آن‌ توجه کنید.

ابعاد تراس از چه نظر در ثبت سفارش خرید ترموود تراس اهمیت دارد؟

شما باید طبق ابعاد تراس، تعداد و ابعاد قطعات ترموود را محاسبه کرده و اندازه‌گیری و تخمین قیمت را انجام دهید. به‌این‌ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که چوب ترموود خریداری شده توسط شما همگام با استانداردهای و نیازهای پروژه شما تولید شده است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟