روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف | راهکارهای کاملا موثر

کثیفی و گردوغبار ازجمله دلایل به‌وجود آمدن سوسک‌ها در کابینت ‌ام‌دی‌اف و آشپرخانه به‌شمار ‌می‌روند. همهٔ ما حداقل یک‌بار این حشرات چندش‌آور را در آشپزخانهٔ خود مشاهده کرده‌ایم. یکی از روش‌های خلاصی از این مشکل، استفاده از بهترین سم برای از بین بردن سوسک است. در حال حاضر انواع مختلفی سم سوسک کابینت در بازار وجود دارد که شما می‌توانید برای رفع مشکل خود، از آن­‌ها استفاده کنید.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف | راهکارهای کاملا موثر

با این حال اگر شما با انواع سم سوسک آشنایی بیشتری داشته باشید، می‌توانید مناسب‌ترین را برای رفع مشکل خود انتخاب کنید، به همین دلیل اگر با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه همراه ما باشید!

سوسک کابینت از کجا میاد؟

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف | راهکارهای کاملا موثر

قبل آن‌که به معرفی بهترین سم سوسک کابینت بپردازیم، بهتر است که به شما بگوییم سوسک‌ های کابینت چگونه به‌وجود می‌آید. با توجه به مرطوب بودن محیط آشپزخانه، می‌توان گفت این مکان محیطی مناسب برای رشد حشرات موذی به‌شمار می‌رود. ضمن این‌که وجود چربی غذا و گردوغبار بیش از اندازه هم مکان مناسبی برای رشد و تخم‌گذاری سوسک‌ ها به‌وجود می‌آورد. با توجه به این توضیحات، رطوبت و کثیفی محیط آشپزخانه می‌تواند از دلایل اصلی به‌وجود آمدن سوسک‌های کابینت باشد.

برای جلوگیری از ورود سوسک‌ها به آشپزخانهٔ خود، قبل از هر چیز بهتر است که محیط آشپزخانه و کابینت‌ها را همواره خشک نگه دارید. ضمن این‌که از بین بردن چربی‌ها هم به جلوگیری از نفوذ حشرات موذی کمک زیادی می‌کند. با این حال اگر باز هم با مشکلات مربوط به وجود حشرات موذی در آشپزخانهٔ خود مواجه شده‌اید، در ادامه بهترین سم‌های سوسک‌کش را به‌شما معرفی خواهیم کرد:

سم پاشی با سموم مایع

استفاده از سموم مایع یکی از راهکار قدیمی پر خطر و پر درد سر در کنترل سوسک ها می باشد.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف | راهکارهای کاملا موثر

این روش ممکن است باعث ایجاد مسمومیت مواد غذایی شده و یا آلوده شدن قسمت هایی از خانه به سم شده و خطراتی را در پی داشته باشد.

در نی نی سایت بخوانید : از بین بردن سوسک بدون سم پاشی و فاجعه ی مصرف سم در خانه!

خمیر های سوسک کش بخاطر سادگی در مصرف و اثر فوری امروزه جایگاه بسیار بهتری در بین سم هاس سوسک کش دارند.

خمیر سوسک‌کش واریور

خمیر سوسک‌ کش واریور یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای از بین بردن سوسک‌های کابینت است.  همچنین واریور در چندین سال گذشته به عنوان خمیر سوسک کش قوی شناخته شده است. برای این منظور شما باید کل خمیر سوسک‌ کش را به‌خوبی ورز دهید، پس از آن باید به شکل دانه‌های کوچک عدسی‌شکل جدا و آن‌ها را در جای‌جای کابینت خود قرار دهید. عملکرد این نوع سم سوسک‌ کش کابینت به این صورت است که سوسک‌ها و حشرات موذی بعد از خوردن آن، به‌شدت تشنه می‌شوند و برای خوردن آب، مجدداً به فاضلاب‌ها برمی‌گردند.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف | راهکارهای کاملا موثر

از دیگر مزایای این نوع سم سوسک کابینت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ماندگاری بالا؛
  2. نیازی به سمپاشی مجدد ندارد؛
  3. کیفیت بالا؛
  4. بدون بو؛
  5. سازگار با محیط زیست؛
  6. عدم آسیب‌رسانی به انسان‌ها.

پودر سوسک green leaf

از دیگر سم‌هایی که برای از بین بردن حشرات موذی و سوسک‌های آشپزخانه‌ای بسیار مفید هستند، می‌توان به پودر سوسک green leaf اشاره کرد. این سم به‌راحتی تمامی حشرات ریز و موذی آشپزخانهٔ شما را از بین خواهد برد. پودر سوسک کش گرین لایف نیز یک پودر سوسک کش قوی محسوب می شود.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف | راهکارهای کاملا موثر

به‌طورکلی مزایای این مدل از سم‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  1. عدم استفاده از مواد شیمیایی در ساخت آن؛
  2. بدون نیاز به تخلیه در محیط؛
  3. بدون بو؛
  4. سازگار با محیط زیست؛
  5. از بین برندهٔ انواع حشرات موذی.

اسپری‌ های حشره‌ کش

در بین تمامی حشره‌کش‌ها، اسپری‌های حشره‌کش را می‌توان قوی‌‌ترین سم سوسک ریز به‌شمار آورد. این نوع سوسک‌کش‌ها را می‌توان برای از بین بردن سوسک‌های داخل کابینت ‌ام‌دی‌اف استفاده کرد. سیفلوترین موجود در این سم سوسک کابینت به‌اضافهٔ مواد کشندهٔ دیگر، به‌راحتی حشرات موذی آشپزخانهٔ شما را از بین خواهد برد. یکی از مزایای استفاده از این نوع سوسک‌کش، می‌توان به نفوذ در تمام نقاط کابینت است.

تلهٔ سوسک

تله های چسبنده بیشتر برای حشرات پروازی مثل مگس مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر خوبی در کنترل سوسک ها نخواهد دشت.

بهترین راه‌ها به‌منظور مقابله با سوسک‌های ریز و کوچک

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، حفظ پاکیزگی آشپزخانه می‌تواند تا حد زیادی از ورود حشرات موذی و سوسک‌های ریز به آشپزخانه جلوگیری کند. به‌طورکلی پیشگیری، از درمان بهتر است و دردسر‌های کمتری به‌همراه دارد. با این اوصاف، نحوهٔ نگه‌داری از آشپزخانه و حفظ موارد بهداشتی می‌تواند تا حد زیادی شما را از درگیری با این دردسر‌ها خلاص کند. برای این منظور، می‌توانید راهکار‌های زیر را به‌کار بگیرید:

  • اولین قدم تمیز کردن آشپزخانه است؛ شما به‌هیچ‌عنوان نباید باقی‌ماندهٔ مواد غذایی خود را در آشپزخانه ر‌ها کنید. ر‌ها کردن مواد غذایی بدون سرپوش در آشپزخانه، سوسک‌ها و حشرات را جذب می‌کند، پس همیشه بهتر است محیط آشپزخانه عاری از گونهٔ ماده غذایی بدون سرپوش باشد.
  • کف خانه، پشت وسایل و زیر کابینت‌ها را همیشه دستمال بکشید و جارو کنید.
  • کارتون‌های شیاردار یا هر کلکسیون ساک‌ پلاستیکی را از محیط آشپزخانهٔ خود دور نگه دارید، زیرا سوسک‌های ریز در محیط‌های این چنینی بهتر رشد می‌کنند.
  • برای ضدعفونی سطوح بهتر است که با سرکه سطوح را کاملاً تمیز کنید.
  • آشغال‌ها را برای طولانی مدت در سطل آشغال نگه ندارید. ضمن این‌که باید از بسته بودن درب سطل آشغال خود برای ورود حشرات اطمینان پیدا کنید.
  • بهتر است بدانید رطوبت بیش از آنچه که فکرش را بکنید حشرات را به خود جذب می‌کند، ازهمین‌رو باید مرتب شیرآب‌ها را چک کنید و از عدم نشتی و چکه‌کردن آن‌­ها مطمئن شوید.

باوجوداین باز هم امکان دارد که حشرات ریز و کوچک در محیط آشپزخانه وجود داشته باشد و زندگی شما را مختل کند، ازهمین‌رو بهتر است یک نمونه از قوی‌ترین سم سوسک ریز همیشه در خانه داشته باشید. البته که به جز استفاده از بهترین سم برای از بین بردن سوسک، می‌توانید از راهکار‌های خانگی هم استفاده کنید.

راه‌های خانگی برای از بین بردن سوسک کابینت

همان‌طور که در بالا گفتیم، به‌منظور از بین بردن سوسک‌ها و حشرات ریز، از روش‌های خانگی هم می‌توان استفاده کرد. با این حال اصلا نمی‌توان تضمین کرد که روش‌های خانگی، مانند بهترین سم سوسک کابینت عمل می‌کنند و تمامی حشرات را از بین می‌برند، اما برای برخی مواقع(اغلب برای پیش گیری) می‌توانند مفید باشند. به‌طورکلی برخی از روش‌های خانگی برای این منظور شامل موارد زیر می‌شوند:

برگ بو

از دیگر مواردی که به‌منظور از بین بردن حشرات موذی در کابینت ‌ام‌دی‌اف و آشپزخانه می‌تواند مثمرِ ثمر واقع شود، می‌توان به برگ بو اشاره کرد. برای این منظور مقداری برگ بو تهیه کنید و آن را به‌خوبی در هاون بکوبید، پس از آن مادهٔ به‌دست‌آمده را در قسمت‌هایی که حشرات و سوسک‌ها وجود دارند بگذارید.

جوش شیرین

پودر جوش شیرین به‌همراه پیاز هم یکی از آن مواد مفید برای دور کردن حشرات به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید یک عدد پیاز را پوست کنده و مقداری جوش شیرین روی آن بریزید، سپس آن را در محیط موردنظر خود قرار دهید؛ بعد از چند ساعت متوجه می‌شوید که اکثر حشرات ناپدید شده‌اند. با این حال باز هم استفاده از یک سم قوی مانند خمیر سوسک‌کش نتایج بهتری به‌همراه دارد.

سخن آخر

وجود حشرات و موجودات موذی در محیط خانه به خصوص آشپزخانه، می‌تواند دردسرساز شود، از همین‌رو باید همیشه یک سم سوسک کابینت در منزل خود داشته باشید.

شما می‌توانید برای خرید بهترین سم‌ های سوسک‌ کش، به فروشگاه کشاورزباشی مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع مختلف سم‌ها را پیدا و خریداری کنید.

سایت فروشگاه کشاورزباشی : https://keshavarzbashi.com

پیج اینستاگرام کشاورزباشی : https://www.instagram.com/keshavarzbashi
شماره تماس مشاوره : 09924609619

4.7/5 - (15 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
4.7/5 - (15 امتیاز)