بررسی تفاوت عطرهای مردانه و زنانه

کشف یک عطر همیشه یک ماجراجویی شگفت انگیز است. اغلب کاربران در هنگام خرید این سوال را دارند که آیا عطرهای ما زنانه است یا مردانه؟ اما چرا یک عطر باید جنسیت داشته باشد؟ چه چیزی باعث می شود که بینی و مغز شما تفاوت بین عطرهای مردانه و زنانه را تشخیص دهد؟

هر عطر با توجه به مخاطبی که مورد علاقه خود است تولید می شود و بر اساس استراتژی های فروش از پیش تعیین شده به بازار عرضه می شود. عطرهای مردانه و زنانه از نظر محتوا و طراحی بسته بندی تفاوت هایی دارند. در این مقاله تفاوت ها و نقاط مشترک برای خرید و انتخاب بهترین عطرهای زنانه و مردانه در فصل گرم و سرد را برای شما فهرست کرده ایم.

قبلا چطور بود؟

اگرچه تاریخچه عطرسازی به دوران باستان باز می گردد ، اما تفاوت بین عطرهای مردانه و زنانه مدت کوتاهی پیش ظاهر شد. در اصل محصولات معطر از گیاهان (چوب ، ریشه ، خزه ، گل و غیره) توسط مردان و زنان به یک شکل استفاده می شد. از آنها برای خوشبو کردن، و همچنین برای محافظت در برابر بیماری هایی که تصور می شد بوسیله بوی بد منتقل می شوند ، استفاده می کردند.

بررسی تفاوت عطرهای مردانه و زنانه

تفاوت فرهنگی

جنسیت بخشیدن به عطر ناشی از بهداشتی است که در پایان قرن نوزدهم به اروپا حمله کرد. ورود بازاریابی آمریکایی در دهه 1950 منجر به برجسته شدن این تمایز جنسیتی شد و شامه کاربران را متقاعد کردند که یک عطر زنانه یا مردانه است.

امروزه مغرب ، هند و در سراسر خاورمیانه ، مردان و زنان از اسانس‌های گل ، مجلل و پرمخاطره استفاده می‌کنند. در خاورمیانه عطر شالیمار Guerlain در بین مردان محبوبیت خاصی دارد. حتی به نظر می رسد که در برزیل ، زنان عاشق اسطوخودوس هستند! با این حال ، در طبیعت ، هیچ بویی بنا به تعریف زنانه یا مردانه نیست. این در واقع یک ادراک فرهنگی است که از مجموعه ای طولانی از عادت ها ، اعمال یا نمادها ناشی می شود که در طول زمان رایج تر می گردد.

عطرهای مردانه و زنانه ؛ یک بحث بازاریابی خوب

برای انتخاب و خرید عطر های مردانه و زنانه فقط باید چشمان خود را باز کنید. وقتی وارد یک عطرسازی می شوید به طور خودکار به بخش زنانه یا مردانه هدایت می شوید. زیرا عطرها هنوز هم اغلب در رابطه با مشخصات اجتماعی و اقتصادی توسعه یافته اند. استعداد و خلاقیت عطرسازان بیش از هر چیز باید آزمایش های مصرف کننده را پشت سر بگذارد. برند ، بسته بندی و شعار تبلیغاتی به طور ظریف انتخاب ها را بر اساس جنسیت ما هدایت می کند. هنگامی که شیشه عطر مردانه نشانگر قدرت و ارتباطی مردانه است ، عطرهای زنانه دارای منحنی ها و کدهای مرتبط با زنانگی هستند.

زنانه ، مردانه ، مختلط… هر چه دوست دارید انتخاب کنید

این روزها مرزهای بین جنسیت ها و عطرهای مردانه و زنانه در حال فرو ریختن است. در مد و عطرسازی ، گرایش های آندروژن یا تک جنسیت به طور فزاینده ای مورد توجه و تایید قرار می گیرند. اولین عطرهای یونیسکس (نادر) در دهه 90 ظاهر شد ، به ویژه به لطف طراح مد Calvin Klein که نماد CK One را برای زنان و همچنین برای مردان ایجاد کرد. این عطر با یک نسل کامل موفقیت خود را پیدا کرد و راه را برای ژانری جدید هموار نمود. امروز شامه ها تربیت شده و در حال تغییر است.

بررسی تفاوت عطرهای مردانه و زنانه

شیشه عطر مهم نیست ؛ به شرطی که عطر خود را بشناسید

بعد از این چند خط ، حالا نظر شما در مورد تفاوت عطرهای مردانه و زنانه چیست؟ آیا احساس می کنید آماده هستید عطری را امتحان کنید که قبلاً خیلی مردانه یا زنانه می دانستید؟

یک توصیه- عطر ذاتاً ذهنی است ، فقط درک شما اهمیت دارد. پس ایده ها و بینی خود را باز نگه دارید ، جسور باشید و لذت ببرید!

تفاوت شیشه و بسته بندی در عطرهای مردانه و زنانه

تفاوت های هورمونی بین خانم ها و آقایان در استفاده از عطر موثر است. عطرهایی که برای مردان تولید می شوند سنگین و تیز هستند. عطرهایی با رایحه های چوبی خود را بهتر روی پوست مردان منعکس می کنند. تولیدکنندگان عطر در طول تولید ، تفاوت های فیزیکی بین جنس ها را نیز در نظر می گیرند. این واقعیت که مردان بزرگتر از زنان هستند در طراحی شیشه های عطر منعکس شده است. از طرفی شیشه عطر و بسته بندی عطر زنانه با ظرافت، حیاتی و دقیق تری تهیه می شود. ویژگی های مشترک عطرهای مردانه و زنانه رایحه های گلی یا تند و میوه ای مانند یاس و گل رز هستند. اکثر تولیدکنندگان برای فروش عطر در حین تولید تفاوتی بین زن و مرد قائل نیستند و انتخاب را به عهده مصرف کننده می گذارند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟