بررسی مزایا و معایب سنگ چینی

بررسی مزایا و معایب سنگ چینی ( صفر تا صد)

سنگ چینی یکی از مصالح ساختمانی پر کاربرد به شمار می رود که امروزه در جاهای مختلف ساختمان به وفور استفاده می شود. سنگ چینی که به آن سنگ کریستال هم می گویند، نوعی سنگ آهکی به شمار می رود که در شرایط فشار و حرارت بالا مجددا متبلور شده و یکی از سنگ های دگرگون شده نیز محسوب می شود.

این مدل سنگ از خاندان سنگ ها مرمریت است که تنوع رنگ کم تری داشته اما معمولا طیف های رنگی سفید تا شیری پوشش می دهد و در پس زمینه آن خطوط طلایی هم دیده می شود. به همین دلیل طراحان و سازندگان ساختمان ها خرید سنگ های چینی را یکی از انتخابات خود در نظر می گیرند. به عنوان مثال خرید سنگ چینی الیگودرز در ساخت بناهای مختلف کاربرد زیادی دارد.

بررسی مزایا و معایب سنگ چینی

 مزایای سنگ های چینی

سنگ چینی انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به سنگ چینی سایمان، سنگ چینی قروه، لایبید، ازنا و … اشاره کرد. هر کدام از یک سنگ ها یک سری ویژگی های مخصوص به خود دارند که سبب شده تا از آن ها به وفور استفاده شود. اما به صورت کلی از ویژگی های سنگ چینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در مقابل ضربه و فشار
  • عدم جذب گرما و رطوبت
  • انعکاس و عبور نور
  • سطح شفاف و روشن
  • جذابیت و زیبایی ظاهری
  • تراکم خیلی بالا
  • مقاومت سایشی
  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به نمونه های خارجی

تمامی ویژگی های گفته شده باعث شده تا امروزه بازار فروش سنگ های چینی بسیار پر رونق تر از گذشته شود و بسیاری از افراد خرید نمونه ای از سنگ های چینی مانند خرید سنگ چینی ازنا را انجام دهند.

محبوب ترین سنگ های چینی

هر چند سنگ های چینی انواع و اقسام مختلفی دارند، اما یک سری از آن ها به نسبت دیگری در بازار فروش بیشتری داشته که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سنگ چینی ازنا

نوعی سنگ چینی است که دارای پس زمینه سفید با خطوط نامنظم خاکستری یا سیاه می باشد. این سنگ به دلیل وجود مواد کریستالی براقیت و شفافیت فوق العاده ای دارد. معدن سنگ چینی ازنا در استان لرستان و در نزدیکی شهرستان درود واقع شده است.

  1. سنگ چینی الیگودرز

نوعی دیگر از سنگ های چینی است که دارای خطوط مشکی و طوسی در پس زمینه سفید رنگ می باشد. این سنگ فوق العاده ساب پذیر می باشد و نور را به خوبی منعکس می کند. معدن این سنگ نیز در استان لرستان در شهرستان الیگودرز واقع شده است.

  1. سنگ چینی سایمان

سنگ چینی سایمان نیز یکی دیگر از جذاب ترین سنگ های کریستال در کشور است که معدن این سنگ در استان کردستان و در اطراف شهر قروه قرار گرفته است. سنگ چینی سایمان معمولا به شکل اسلب برش داده می شود و در قاب های بوک مچ و فورمچ نیز به کار می رود. خرید سنگ چینی سایمان در حال حاضر یکی از انتخاب های اول برای سازندگان می باشد.

  1. سنگ چینی نیریز

سنگ چینی نریز هم از سنگ های قدیمی کریستالی است که هنوز محبوبیت خودش را دارد. این سنگ دارای پس زمینه سفید همراه با خطوط مشکی است که ترکیب زیبایی دارد. تعرفه سنگ نیریز هم مانند قیمت سنگ چینی الیگودرز به یک سری عوامل بستگی دارد و با توجه به آن ها قیمت گذاری می شود.

  1. سنگ چینی چینی سیرجان

یکی دیگر از سنگ های چینی است، اما دانه های کریستالی درشت و سفید رنگ دارد. سنگ کریستال چینی با توجه به شکل و نقش و نگارهایی که دارد در طرح های فورمچ و بوک مچ به وفور استفاده می شود. این سنگ می تواند نور را از خود عبور دهد و به دلیل طرح آن در کف آسانسورها، لابی و کانترها استفاده فراوانی می شود.

بررسی مزایا و معایب سنگ چینی

معایب سنگ چینی

هر سنگی هر چند دارای یک سری ویژگی ها می باشد اما از یک سری معایب نیز برخوردار است، درمورد سنگ های چینی نیز این قاعده صدق می کند، سنگ های چینی علیرغم کیفیت فوق العاده بالایی که دارند می توانند مشکلاتی هم داشته باشند که عبارتند از:

  • عدم چسبندگی

تراکم زیادی که سنگ های چینی دارد و نبود تخلخل سبب شده تا سخت به ملات بچسبند و این کار را در استفاده برای نما سخت می کند به همین دلیل برای نما معمولا به کار نمی رود.

  • نبود تنوع رنگ بالا

شاید بتوان در نظر داشت که برخی افراد علاقه دارند تا از سنگ های با طیف رنگی متنوع استفاده کنند. سنگ های چینی معمولا طیف رنگی روشن دارند و دارای رنگبندی مختلف نمی باشند. اما با توجه به این که امروزه سبک های معماری مدرن و استفاده از رنگ های روشن در ساختمان ها بیشتر به کار می آید، از این عامل درمورد سنگ های چینی معمولا چشم پوشی می کنند.

با استونیا https://stonia.ir متخصص سنگ های ساختمانی مدرن شو !!!

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟