۵ ایده استفاده از بانکه در دکوراسیون داخلی

امروزه در دکوراسیون داخلی منازل، سعی می‌شود تا از وسایلی که در کنار کاربردی بودن، جنبه تزیینی و دکوراتیو نیز دارند، بیشتر بهره گرفته شود. بانکه‌ها یکی از این وسایل هستند که شما می‌توانید در بخش‌های مختلف خانه از آنها برای دیزاین فضای داخلی استفاده کنید. شما می‌توانید خیلی راحت از طریق بانکه‌هایی که از طریق سایت خونمونه خریداری می‌کنید، محیط آشپزخانه، اتاق خواب، حتی سرویس بهداشتی خود را شیک و زیباتر کنید.

۵ ایده استفاده از بانکه در دکوراسیون داخلی

ایده اول: بانکه‌ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

۵ ایده استفاده از بانکه در دکوراسیون داخلیخیلی از افراد بانکه‌ های ساده و معمولی می‌خرند و آنها را درون کابینت آشپزخانه جای می‌دهند. در حالی که شما می‌توانید در صورتی که روی کانتر و پیشخوان آشپزخانه فضای کافی دارید، با خرید بانکه‌های خاص، بر زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود بیفزاید. برای این منظور می‌توانید بانکه‌های سرامیکی را با توجه به رنگ کاشی‌های آشپزخانه خود انتخاب کرده و کنار گاز قرار دهید. البته اگر سبک آشپزخانه شما مدرن است، باید به سراغ بانکه‌های سرامیکی بدون کنده کاری بروید. همچنین می‌توانید از بانکه‌های شیشه‌ای روستیک استفاده کنید و درون آنها میوه خشک، شکلات‌های ریز و درشت، گل خشک، دراژه و نبات‌های رنگی را بریزید.

ایده دوم: بانکه‌ها در دکوراسیون سرویس بهداشتی

شاید تعجب کنید اگر بگوییم با استفاده از بانکه می‌توانید در جهت زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل خود گامی برداشته باشید. این امر خصوصاً برای سرویس‌های بهداشتی که فاقد کابینت هستند و وسایل روی قفسه و شلف‌های دیواری قرار می‌گیرد، بسیار حائز اهمیت است. برای این منظور شما می‌توانید از بانکه‌های بلند استوانه‌ای برای قرار دادن مسواک و خمیر دندان استفاده کنید. همچنین وسایلی مثل چسب زخم و پنبه را می‌توانید درون بانکه‌ها بریزید تا علاوه بر مرتب بودن، مانع از انتقال آلودگی به این وسایل شوید. البته برای اینکه محتویات این ظروف دیده نشود و محیط سرویس بهداشتی خیلی بی‌نظم به نظر نرسد، بهتر است تا از بانکه‌های فلزی، بانکه پلاستیکی غیر شفاف و یا سرامیکی استفاده کنید.

ایده سوم: استفاده از بانکه در اتاق خواب

بانکه‌ها در اتاق خواب نیز کمک حالتان هستند و علاوه بر ایجاد نظم، اتاق خواب شما را زیباتر و دلنشین‌تر می‌کند. قطعاً به هم ریختگی براش‌ها و مدادهای آرایشی داخل کشوی میز توالت، می‌تواند موجب سردرگمی شما در هنگام نیاز پیدا کردن به این وسایل شود. شما می‌توانید از انواع و اقسام بانکه‌ها با طرح‌های مختلف و متناسب با دیزاین اتاق خود استفاده کنید و تمام مدادهای آرایشی و براش‌های خود را سر و سامان دهید. البته در این مورد، سعی کنید از بانکه‌هایی با ارتفاع خیلی بلند استفاده نکنید، چون در این صورت، دسترسی به مدادهای آرایشی وقتی که تراشیده شده و کوچک می‌شوند، سخت می‌گردد.

۵ ایده استفاده از بانکه در دکوراسیون داخلی

ایده چهارم: ساخت گلدان و تراریوم با بانکه‌ها

در زندگی آپارتمان نشینی، هیچ چیز مثل گل حال دل انسان را خوب نمی‌کند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که وقتی از جلوی گل فروشی رد می‌شوید، نمی‌توانید جلوی خود را بگیرید و چند شاخه گل می‌خرید. اگر عاشق این هستید که روی میز غذاخوری همیشه گلدان گل باشد، می‌توانید به جای خرید گلدان، از بانکه‌های بلند و استوانه‌ای به عنوان گلدان استفاده کنید. حتی اگر به گل طبیعی حساسیت دارید، می‌توانید گل‌های مصنوعی را بنا به سلیقه خود داخل بانکه‌ها چیده و در هر بخش از منزل که مد نظرتان است، قرار دهید.

ساخت تراریوم با بانکه، زیبایی ویژه‌ای به فضای منزلتان می‌بخشد و بسیار لذت بخش است. شما برای ساخت تراریوم می‌توانید کمی خاک را درون بانکه‌های شیشه‌ای بزرگ بریزید و گل‌هایی که رشد آهسته‌ای دارند را درون بانکه‌ها قرار دهید. برای این منظور می‌توانید از گل قاشقی، انواع کاکتوس و سرخس استفاده کنید. سپس داخل ظرف را با سنگ‌های رنگی و صدف تزیین کنید و آن را جلوی دید خود در منزل بگذارید. قطعاً تراریوم یک دکوراتیو بسیار زیبا است.

ایده پنجم: ساخت وسایل تزیینی با بانکه‌ها

بانکه‌های شیشه‌ای که در سایت خونمونه عرضه می‌شوند، یکی از زیباترین انواع بانکه‌ها هستند که شما می‌توانید از آنها برای ساخت وسایل تزیینی استفاده کنید. اگر شمع‌های رنگی را به همراه وسایل تزیینی از جمله ستاره‌های تزیینی رنگی، داخل بانکه‌ها بریزید، می‌توانید یک وسیله دکوراتیو رمانتیک بسازید. اگر چند عدد از این جاشمی‌های زیبا را بسازید، می‌توانید آنها را به صورت قرینه روی میز جلو مبلی یا میز تلویزیون قرار دهید و از تماشای زیبایی آنچه که خودتان ساختید، لذت ببرید. حتی می‌توانید این اینجا شمعی‌های زیبا را به دوستان خود نیز هدیه دهید و آنها را خوشحال کنید. البته توجه کنید برای ساخت جاشمعی، حتماً از بانکه‌های شیشه‌ای مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید تا خدایی نکرده بانکه شما دچار ترک یا شکستگی نشود.

یک ایده دیگر، برای ساخت وسایل تزیینی با بانکه‌ها این است که داخل بانکه‌ شیشه‌ای استوانه بلند، شن‌های تزیینی رنگی به صورت لایه لایه بریزید و سپس درب بانکها را ببندید. به همین راحتی شما یک وسیله تزیینی ساخته‌اید که می‌توانید آن را در بخش‌های مختلف منزل قرار دهید.

۵ ایده استفاده از بانکه در دکوراسیون داخلی

ایده ششم: بانکه‌ها در دیزاین اتاق کار

اگر عادت دارید که در محل کارتان به همراه چای، شکلات و یا بیسکویت‌های کوچک میل کنید و همیشه بیسکویت‌ها و شکلات‌ها داخل کشوی میز کارتان نامرتب و به هم ریخته است، می‌توانید خیلی منظم شکلات‌ها و بیسکویت‌ها را در بانکه‌ها جداگانه بریزید. حتی خرما، کشمش و هر چیزی که با چای میل می‌کنید را می‌توانید داخل بانکه‌های یک شکل ریخته و به فضای اتاق کار خود نظم دهید.

اگر نقاشی می‌کنید یا کار طراحی انجام می‌دهید، برای اینکه مدادهای طراحی و قلموهای شما خیلی مرتب و منظم روی میز کارتان قرار گیرد، می‌توانید آنها را درون بانکه‌ها ریخته و روی میز کار قرار دهید. البته بهتر است از بانکه‌های شیشه‌ای استفاده نکنید، چون احتمال افتادن و شکستن بانکه‌ها وجود دارد؛ بنابراین بهتر است از بانکه‌های پلاستیکی در رنگ‌های مختلف که با اتاق کارتان نیز هماهنگی دارند، بهره بگیرید.

چند نکته در رابطه با بانکه‌ها در دکوراسیون داخلی

  • شما می‌توانید بنا به سلیقه خود خیلی از بانکه‌ها را با استفاده از روبان، نگین، سنگ‌ها، گل‌های تزیینی و یا تورهای مختلف تزیین کرده و سپس آنها را استفاده کنید.

  • می‌توانید ریسه‌های نوری را داخل یا دور بانکه‌ها قرار دهید و بر زیبایی هرچه بیشتر بانکه‌ها در دکوراتیو منزل بیافزاید.

کلام آخر

بانکه‌ها، وسایل کاربردی هستند که امروزه در دکوراسیون داخلی نیز نقش موثری دارند. شما می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید و علاوه بر کاربرد از جنبه دکوراتیو از آنها نیز بهره ببرید. مثلاً می‌توانید برای نظم دادن به قلم موها و مدادهای طراحی، براش‌ها و مدادهای آرایشی، ساخت جاشمعی و تراریوم، ساخت گلدان برای گل‌های مصنوعی و طبیعی، قرار دادن شکلات و انواع مواد غذایی رنگارنگ از بانکه‌ها استفاده کنید. سایت خونمونه با سابقه‌ای درخشان در زمینه فروش و عرضه انواع بانکه‌های شیشه‌ای، سرامیکی، فلزی و پلاستیکی فعالیت می‌کند و شما می‌توانید این بانکه‌های زیبا را از طریق مراجعه به این سایت به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟