کدام سبک کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین عناصر موجود در فضای آشپزخانه است که به آن روح و طراوت خاصی بخشیده و در جلوه و نمای آن نیز نقش مؤثری را ایفا می‌کند. از همین رو انتخاب کابینتی مناسب که بتواند در کنار تمامی امکانات الزامی، نمای مدنظر فرد را نیز ایجاد کند، به علت حضور محصولات بسیار متنوع می‌تواند به امر دشواری مبدل شود. این درحالی است که کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع کابینت آشپزخانه و ویژگی‌های هریک می‌تواند در راستای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین کابینت موجود به شدت تأثیرگذار بوده و افراد را در این انتخاب به سمت و سوی درستی سوق دهد. به همین دلیل در ادامه‌ این متن تلاش نمودیم تا با مقایسه و بررسی تعدادی از کابینت‌های محبوب و پرفروش در بازار داخلی و رفع ابهاماتی که در خصوص آن‌ها وجود دارد، زمینه‌ی انتخابی بهتر و خریدی رضایت بخش‌تر را ایجاد نماییم.

کدام سبک کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

اهمیت انتخاب کابینتی مناسب

کابینت‌ها سال‌ها است که به دلیل نقش گسترده و تأثیر‌گذار خود در نگهداری وسایل مختلف به عنوان عضو جدایی‎ناپذیر کلیه‌ی آشپزخانه‌ها شناخته می‌شوند. اما چند سالی است که این ابزار‌های پر کاربرد از حالت تک بعدی (حالت فقط کاربردی) به ابزار‌های دوبعدی تبدیل شده‌اند. به طوری‌که نه تنها منجر به ایجاد فضای کافی در نگهداری وسایل مختلف می‌شوند، بلکه به علت ظاهر منحصر به فرد خود، در ایجاد دکوراسیون آشپزخانه نیز نقش مؤثری را ایفا می‌کنند. تأثیر کابینت آشپزخانه در دکوراسیون داخلی به قدر حائز اهمیت است که  گاهی به ظاهر این محصولات بیش از جنس و قابلیت‌های آن پرداخته شده و به آن بها داده می‌شود. این درحالی که برای اینکه بتوانیم ابزاری مؤثر و کاربردی را تهیه کرده باشیم، لازم است به هر دو بعد این محصولات توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

سبک کابینت آشپزخانه خود را همین حالا مشخص کنید

یکی از موضوعاتی که در انتخاب مناسب‌ترین کابینت آشپزخانه به شدت تأثیر‌گذار است، آشنایی با سبک‌های متفاوت این محصولات و انتخاب یک سبک مشخص برای ایجاد دکوری مناسب در فضای آشپزخانه می‌باشد. در حقیقت از آنجایی که کابینت‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بخش اعظمی از فضای آشپزخانه را درگیر می‌کنند، می‌توانند تعیین‌کننده سبک طراحی آشپزخانه و نمای کلی آن نیز باشند. درصورتیکه کابینت‌های مورد استفاده از نوع کلاسیک باشند، فضای آشپزخانه نیز جلوه‌گر فضای کلاسیک بوده واگر هم به سبک مدرن باشند، فضای آشپزخانه نیز نشانگر یک فضای مدرن خواهد بود.

آشنایی با سبک کلاسیک

کابینت‌های کلاسیک که یکی از معروف‌ترین سبک‌های مورد استفاده در تولید کابینت‌ها هستند، با قابلیت تولید توسط انواع و اقسام مواد اولیه در درجه کیفیت‌های متفاوت و همچنین بهره‌مندی از اکسسوری‌های متفاوت حالت تجملاتی و اشرافی‌گری را به فضای آشپزخانه خواهند بخشید. به طوریکه در بررسی انواع متفاوت کابینت آشپزخانه کلاسیک با مدل‌های متفاوتی از این کابینت تحت عنوان کابینت‌های ممبران، کلاسیک چوبی، کلاسیک رومی، روکش چوب و… برخورد می‌کنیم. که درمیان این محصولات کابینت‎‌های چوبی و روکش چوب به علت بهره‌مندی از چوب‌های طبیعی از گرانقیمت‌ترین و لوکس‌ترین محصولات موجود محسوب می‌شوند.

کدام سبک کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

آشنایی با کابینت‌های دارای سبک مدرن

در سال‌های اخیر به علت آپارتمانی شدن منازل و کاهش متراژ بسیاری از خانه‌ها دکوراسیون داخلی از حالت تجمل‌گرایی و وسایل پر زرق و برق و یا تیره رنگ، به سمت سادگی بیشتر تمایل پیدا کرده است. به طوری‎که شاهد ظهور سبک دیگری از دکوراسیون تحت عنوان سبک مدرن در بین کابینت‌های آشپزخانه بوده‌ایم. در سبک مدرن به جای پرداختن به اکسسوری و وسایل پرزرق و برق در کابینت آشپزخانه بیشتر به ایجاد فضا‌های مختلف جهت نگهداری وسایل و ایجاد نمایی با سادگی بیشتر پرداخته می‌شود. چراکه سادگی بیشتر به بزرگ‌تر نشان داده شدن فضای منزل کمک مؤثری می‌نماید. این سادگی در ظاهر کابینت‌ها به قدری نمود پیدا می‌کند که گا‌هاً در این کابینت‌ها هیچگونه دستگیره‌ای را نیز نمی‌توان مشاهده نمود. یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این سبک بیشتر به آن پرداخته می‌شود، استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن به جای رنگ‌های گرمی نظیر توناژ‌های متفاوت رنگ قهوه‌ای می‌باشد. چراکه رنگ‌های خنثی با روشن‌تر ساختن فضای منزل به ایجاد نمایی دلبازتر کمک می‌کنند.

آشنایی با کابینت‌های دارای سبک نئوکلاسیک

پس از ظهور سبک مدرن برای ایجاد تنوع بیشتر و رفع تردید‌هایی که از بابت انتخاب سبک کلاسیک و مدرن وجود داشت، سبک دیگری تحت عنوان نئوکلاسیک به انواع سبک‌های موجود درتولید کابینت اضافه شد. در طراحی کابینت‌های نئوکلاسیک، از هردو سبک قبلی (مدرن  وکلاسیک) الهام گرفته شده و با تلفیق این دو سبک طراحی بی‌نظیری ایجاد شده است. به گونه‌ای که نمای کابینت نئوکلاسیک می‌تواند به صورت همزمان یادآور حالت کلاسیک و مدرن باشد.

در حقیقت در طراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک تلاش می‌شود تا خطوطی زاویه دار و نامتقارن با طراحی منحصر به فرد به دور از الگو‌های همیشگی طراحی شده و جلوه‌ی خاص و بی‌نظیری ایجاد شود تا بتوان محصولات متمایزتری به نسبت دیگر کابینت‌ها در مراکز تولیدی به متقضایان ارائه شود.

کابینت ممبران برای علاقه‌مندان به طراحی کلاسیک

کابینت ممبران در میان انواع کابینت‌های موجود در بازار داخلی و مراکز تولیدی به عنوان محصولی پرطرفدار در سبک کلاسیک شناخته شده و برای متقاضیان کابینت آشپزخانه کلاسیک گزینه‌ی مناسبی می‌باشد. اما با این وجود این کابینت‎‌ها برای تولید محصولات مدرن نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گرفته و طرح‌های مورد پسندی را ایجاد نمایند.

کابینت آشپزخانه ممبران که در حقیقت از چوب‌هایی با جنس‌ام دی اف و رویه‌ای با جنس ممبران تشکیل یافته است، امکان طراحی در مدل‌های متفاوت را برای محیط‌های مختلف ایجاد کرده و درنهایت طرح‌های بینظیری را به نوبه‌ی خود ایجاد می‌کنند. در تولید کابینت ممبران روکش ممبران یا پی وی سی با کمک چسب و تجهیزات مخصوص این امر به چوب‌های‌ام دی اف برش خورده، چسبانده یا پرس می‌شود. به دلیل سختی مراحل تولید این لوازم و دقت بالایی که در استفاده از تجهیزات و چسب و لوازم مختلف احتیاج است، قیمت بالاتری نسبت به دیگر محصولات‌ ام دی اف دارد.

کابینت‌های گلاس در مقابل ممبران

کابینت های گلاس که یکی دیگر از انواع کابینت آشپزخانه تولید شده از چوب‌ام دی اف است، به علت برخورداری از روکشی از جنس پلکسی گلاس ویژگی‌های متمایزی را به نسبت ممبران به اجرا خواهند گذاشت. مراحل تولید این کابینت با کابینت ممبران متفاوت بوده و حساسیت ویژه ممبران را به همراه ندارد. به همین دلیل این کابینت برای متقاضیانی که به دنبال کابینتی با درخشش بیشتر و کیفیتی مطلوب، مقاومت بالا و قیمت مناسب هستند، گزینه‌ی بسیار خوبی خواهند بود.

کدام سبک کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

اصول تأثیر‌گذار در انتخاب یک کابینت مناسب

در انتخاب یک کابینت آشپزخانه مناسب در کنار توجه به سبک طراحی یا مدل کابینتی که مدنظر است، به کیفیت مواد اولیه‌ی مورد استفاده و همچنین اعتبار مرکز تولیدی و یا فروش کابینت نیز می‌بایست توجه نمود. یکی از مجموعه هایی که علاوه بر بهره‎گیری از تیم متخصص برای طراحی کابینت مناسب آشپزخانه شما، از مواد اولیه و نیروی ماهر برای ساخت کابینت شما استفاده می‎کند آرکا کابین می باشد. آرکا کابین علاوه بر ساخت کابینت آشپزخانه، در زمینه ساخت کمد و همچنین دکوراسیون اداری نظیر میز مدیریت، میز پذیرش و … فعالیت می کند. ضمن این که با توجه به تجربه مجموعه، پیاده‎سازی دکور خشکبارفروشی، دکور بوتیک و اجرای دکوراسیون خاص در محل مورد نظر شما توسط این مجموعه قابل انجام می باشد.

آرکا کابین مفتخر است که با برنامه‌ریزی صحیح و بهره گیری از تیم متخصص رضایت مشتریان خود را جلب نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت این مجموعه به آدرس https://www.arkacabin.com و نمونه کارهای این مجموعه بازدید نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟