همه چیز در مورد کفپوش اپوکسی ، یکی از بهترین مشاغل کار آفرین این روزهای ایران

موضوع دکوراسیون و استفاده از انواع کفپوش ها در منازل ، فضاهای اداری ، تجاری ، بیمارستان ها ، هتل ها و مدارس موضوعی است که با سیری صعودی چه به لحاظ زیبایی و چه به لحاظ کاربردی در جوامع امروزی مطرح است . کفپوش ها یا با اهداف تغییر دکوراسیون و زیبایی و یا با مقاصد صنعتی و کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند و چقدر خوب است که بتوان تلفیقی از هر دوی این موارد را با هم داشت . کفپوشی زیبا ، کاربردی و فراتر از همه اینها درآمد زا .

کفپوش های اپوکسی یک دهه است که رسما وارد بازار ایران شده و جایگاه خود را به خصوص در صنعت باز کرده و آموزش های آن در حال گسترش است . در حقیقت مزایای اجرای کفپوش های رزین اپوکسی به حدی است که نمی توان براحتی از کنار آن گذشت . پس از به کارگیری انواع کفپوشهای سه بعدی ، شاید حالا نوبت به رخ نمایی کفپوش های اپوکسی است .

همه چیز در مورد کفپوش اپوکسی ، یکی از بهترین مشاغل کار آفرین این روزهای ایران

کف پوش رزین اپوکسی ، شغل دوم ، درآمد اول

یک مجری کف پوش اپوکسی که دوره آموزشی آنرا گذرانده و تجربه خوبی کسب کرده در صورت بازاریابی موفق می تواند درآمد سرشاری را از این مهارت کسب شده عاید خود کند . پروژه های کف پوش اپوکسی معمولا پروژه های بزرگ و صنعتی هستند و با گرفتن یکی از آنها به معنای درآمدی خوب و سرشار است . به ویژه درشهرهای صنعتی که محل احداث کارخانجات بزرگ دارویی و صنعتی، بیمارستان ها و هتلهاست ، تقاضای اجرای  کفپوش های اپوکسی زیاد  بوده و بازار کارخوبی خواهند داشت . خصوصا با توجه به الزام مقامات بهداشتی جهت به کارگیری کف پوش های یکپارچه و آنتی باکتریال در محیط های دارویی / بیمارستانی رزین اپوکسی از نوع آنتی باکتریال ، گزینه اول این صنعت خواهد بود . همچنین به دلیل مقاومت بسیار بالای کفپوش اپوکسی در برابر عبور و مرور ماشین آلات بسیار سنگین صنعتی در محیط های کارخانه ای و تحمل دمایی بالا آن گزینه نخست کارخانجات نیز خواهد بود . احتمالا حالا دلیل درآمد زایی اجرای این نوع کفپوش برایتان روشن شده است .

ورود به بازار کار کفپوش اپوکسی

پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم و احتمالا کارآموزی تجربی ، می توان وارد بازار کار این نوع کف پوش شد . دوره ای که انتخاب می کنید باید جامع و کامل باشد و شما را با انواع متریال و نحوه بکار گیری هر یک از آن ها آشنا کند ، همچنین مدرسین دوره باید دارای اعتبار و اندوخته علمی و تجربی کافی در این زمینه باشند . دراین دوره ها شما بایستی با سرفصل هایی چون : انواع رزین اپوکسی ، شناخت فرمولاسیون آن ، نحوه اجرا ، مزایا و معایب کفپوش اپوکسی ، نحوه بازاریابی آن و به عبارتی صفر تا صد کفپوش اپوکسی را بیاموزید .

همه چیز در مورد کفپوش اپوکسی ، یکی از بهترین مشاغل کار آفرین این روزهای ایران

کارفرمایان و درخواست دهندگان اجرای کف پوش اپوکسی ، معمولا یا صاحبان کارخانجات هستند و یا افرادی هستند که در حال کار بر روی پروژه های عمرانی اند و شاید ندانند که مزایای استفاده از این نوع کف پوش چیست بنابراین شما باید بتوانید با آگاهی خود آنها را مجاب کنید و نتایج این نوع شاید سرمایه گذاری را برای آنها شفاف سازی نمایید .

آشنایی مختصر با کف پوش اپوکسی

رزین اپوکسی از دو جزء تشکیل شده است . پایه رزین و ماده هاردنر یا سخت کننده . این دو جزء می بایست با یک ترکیب مشخص و فرمولاسیون خاصی با هم ترکیب شوند و سپس بر روی سطح کشیده شوند . اما کار به همین سادگی ها هم نیست . فوت و فن های بسیار دارد که باید با آنها آشنا شوید . در واقع کف پوش اپوکسی پوششی از جنس پلیمر است که روی بتن یا موزاییک در لایه های مختلف اجرا می شود.  زیر سازی در اجرای این کف پوش حرف نخست را می زند و یک مجری حرفه ای ابتدا یک زیر سازی درجه یک برای داشتن بهترین نتیجه را انجام می دهد که این مرحله تاثیر بسیاری بر هزینه نهایی خواهد داشت .

مزایای کفپوش اپوکسی

  • محافظت بسیار زیاد از سطح زیرین خود بدلیل ایجاد سطحی بدون درز و روزنه
  • مقاومت مکانیکی بالا در برابر وزن ماشین آلاتی مثل لیفتراک
  • اپوکسی هرگز گرد و غباری ایجاد نمی کند .
  • مقاومت شیمیایی بالا در برابر اسید ها و باز ها و مواد شیمیایی
  • آنتی باکتریال است و به سرعت تمیز می شود .
  • در کنار تمام مزایای فوق العاده زیاد ، این کف پوش واقعا زیبا ، شیک و مدرن است .
  • تنوع رنگ و طرح بالا باعث افزایش جذابیت آن شده .
  • امکان چاپ هر گونه طرح روی آن باعث شده حتی در صنعت برای چاپ علایم رانندگی ماشین آلات ، هشدارها ، مسیر های بیمارستانی و … کاربرد داشته باشد .
  • عایق رطوبت و حرارت
  • مدت زمان اجرای کوتاه و بنابراین کمتر شدن تعداد روزهای خواب خط تولید

معایب کف پوش اپوکسی

معایب اجرای کف پوش اپوکسی در برابر مزایای آن قابل چشم پوشی  است اما در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم :

  • هزینه اجرای کفپوش اپوکسی در مقایسه با 10 مصالح متفاوت برای کف پوش بالاتر است که در مقابل دوام و طول عمر آن توجیه اقتصادی پیدا می کند .
  • در برابر برخی از فشار ها اپوکسی شکننده است . مثلا چرخ های فلزی و عاجهای فلزی سنگین چرخان
  • کف پوش اپوکسی مقاومت کمی دربرابر نور خورشید دارد و رنگ پریده و کدر می شود . که البته معمولا سطوح کف در معرض مستقیم نور خورشید نیستند .

همه چیز در مورد کفپوش اپوکسی ، یکی از بهترین مشاغل کار آفرین این روزهای ایران

کاربرد کف پوش اپوکسی برای بازاریابی

  • صنایع دارویی و بهداشتی : داروسازی ، مواد شوینده ، انبار های دارو و کارخانجات تولیدی موار آرایشی و بیمارستان ها و مراکز بهداشتی
  • صنایع شیمیایی : کارگاه های رنگرزی ، کارخانجات ساخت مواد شیمیایی
  • کارخانجات صنعتی : نفت و گاز و پتروشیمی ، بسته بندی و فولاد
  • تصفیه خانه ها و صنایع موبوط با آب و فاضلاب
  • سالن های ورزشی
  • پارکینگ ها
  • اتاق های سرور ، ابزار دقیق و مراکز آی تی
  • منازل ، حتی سالن هایی که سیستم گرمایش از کف دارند .

و …

اجرای لایه های کف پوش اپوکسی

لایه زیر سازی کف پوش ، پرایمر کفپوش اپوکسی ، کفپوش اپوکسی میانه ، لایه رویه اپوکسی چهار لایه اصلی اپوکسی کاری را شکل می دهند .

هدف از تهیه این نوشتار معرفی مقدماتی کف پوش های اپوکسی به عنوان کسب و کاری جدید و در آمد زا به شما علاقه مندان بود . برای کسب درآمد قابل قبول در این راه نبایستی از تلاش فروگذار کنید و با به روز نگهداشتن اطلاعات خود هم در خصوص حرفه مورد نظر و هم شناخت بازار بهترین نتیجه را بدست آورید .

همه چیز در مورد کفپوش اپوکسی ، یکی از بهترین مشاغل کار آفرین این روزهای ایران

دفتر معماری ایرانادکور ، مرجع کامل معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با مشاورین متخصص و حرفه ای در اختیار شماست. برای بهترین نتیجه با دفتر ایرانادکور در شیراز در ارتباط باشید .

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با کفپوش های چوبی ، بهترین مدل کفپوش چوبی ، راهنمای انتخاب کفپوش مناسب ، کفپوش سرامیک ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)