چگونه برای آزمون PTE آماده شویم؟

آزمون PTE، مانند بسیاری از آزمون ‌های دیگر، برای سنجش مهارت ‌های اولیه شرکت ‌کننده در زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چطور برای این آزمون آماده شوید. با ما همراه باشید.

افزایش مهارت های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن

از آنجایی که آزمون PTE مهارت اصلی زبان انگلیسی را بررسی می کند، روند آماده سازی برای آزمون بسیار مهم است. این آزمون که دارای بخش‌ های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و ریدینگ بوده، برای سنجش مهارت ‌های شما به تفصیل آماده شده است. هر بخش در زیرمجموعه های خاص خود تهیه شده و سعی می کند شایستگی شما را از دیدگاه های مختلف بسنجد.

مطالعه کنید

آزمون PTE با جزئیات همراه بوده، لذا مستلزم این است که برای این آزمون با جزئیات بیشتری مطالعه کنید. شما می توانید روی این چهار مهارت کار کرده و یا در زمینه هایی که کمبود دارید کار نمایید. بسته به سطح انگلیسی شما، ممکن است ساعات اضافی یا سبک های مطالعه متفاوتی وجود داشته باشد که باید به مطالعه اختصاص دهید.

چگونه برای آزمون PTE آماده شویم؟

دوره های آمادگی آزمون PTE

اگر برای آزمون پی تی ای آماده می شوید و سطح انگلیسی شما برای آمادگی کافی نیست، از طریق موسسه ما سطح زبان انگلیسی خود را توسعه داده تا آزمون با کیفیت و موفقی را پشت سر بگذارید. کمک گرفتن از کارشناسان ما در حین آمادگی برای آزمون مزیت بزرگی برای شما شرکت کنندگان خواهد بود. به این ترتیب در مدت زمان کوتاه تری نسبت به مطالعه خود برای این آزمون آماده می شوید و پیشرفت بهتری خواهید داشت.

آماده سازی

آزمون PTE ساختار امتحانی متفاوتی نسبت به سایر آزمون ها دارد. شما باید برای هر مرحله با جزئیات آماده باشید. این آزمون یک امتحان با الگوهای سؤالی مشخص در مراحل شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن است. برای آمادگی در این مراحل می توانید در درس های آنلاین، انفرادی یا گروهی شرکت کنید.

چند ساعت در روز باید مطالعه کرد؟

توصیه می کنیم 1.5 تا 3 ساعت و 4 تا 5 روز در هفته آموزش پی تی ای را مطالعه کنید. این زمان با توجه به سطح و هدف انگلیسی شما تعیین می گردد. به منظور به حداکثر رساندن شانس خود برای کسب نمره مورد نظر از آزمون PTE و داشتن یک دوره آمادگی آزمون موفق، باید حداقل 4 تا 6 هفته برای شرکت در آزمون آماده شوید.

به جز سوالات آزمون چه چیز دیگری باید مطالعه کنیم؟

هر روز 30 دقیقه متون دانشگاهی را مطالعه کنید. در وب ‌سایت‌ های خبری معتبر اخبار و امور جاری را پیدا نمایید. روی مهارت‌ های مختلف مانند خلاصه کردن متن، ساخت واژگان، تجزیه و تحلیل گرامری، نقطه‌گذاری و اشتباهات املایی کار نمایید.

30 دقیقه در روز را به گوش دادن اختصاص دهید تا مهارت های شنیداری خود را بهبود ببخشید. دایره لغات بسازید و ایده های کلیدی را خلاصه کنید. به سخنرانی های مختلف گوش دهید. فراموش نکنید که به رسانه های انگلیسی زبان و سایر پادکست هایی که از آن لذت می برید نیز گوش فرا دهید.

تعادل خود را حفظ کنید

وقتی برای رسیدن به هدفی یک برنامه کاری فشرده دارید، برای اینکه به آن برنامه پایبند باشید، باید از خودتان نیز مراقبت کنید. بنابراین مغزتان را کمتر خسته کرده و انگیزه خود را از دست ندهید. در اینجا چند نکته برای کمک به حفظ تعادل در طول دوره آماده سازی آزمونPTE آورده شده است؛

  • هر 30 تا 45 دقیقه، بایستید. حرکات کششی انجام دهید و چند دقیقه از کامپیوتر فاصله بگیرید تا بدن و ذهن خود را تازه کنید؛
  • مقدار زیادی آب بنوشید و غذاهای سالم و تازه بخورید. سخت کار کردن انرژی زیادی مصرف می کند. به همین دلیل، دریافت آب، ویتامین ها و سایر مواد مغذی ضروری به مغز و بدن برای ادامه کار بسیار مهم است. یک تایمر تنظیم کنید تا به خود یادآوری نمایید که آب بنوشید و میوه های خشک یا تازه را برای یک میان وعده سریع در دسترس داشته باشید؛
  • زمانی که احساس خستگی می کنید استراحت نمایید. یک چرت 20 دقیقه ای برای تمرکز شما در آزمون PTE مفید است؛
  • برای خود برنامه ای برای ورزش تنظیم کنید. یک پیاده روی کوتاه 10 تا 20 دقیقه ای داشته باشید. کمی یوگا انجام دهید یا به یک کلاس تناسب اندام آنلاین بپیوندید. همه اینها برای آماده سازی در آزمون PTE بسیار مفید خواهند بود.
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟