چه عواملی بر قیمت دام و گوسفند زنده تاثیرگذار است؟

پرورش دهندگان دام و گوسفند دائماً در تلاش هستند تا کیفیت و ارزش گوسفند را در گله خود بهبود بخشند تا کالای قابل قبولی برای خریداران خود تولید کنند. مقبولیت محصول نهایی می تواند تأثیرات عمده ای بر سودآوری پرورش گوسفند داشته باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند کیفیت و قیمت دام و گوسفند زنده را بهبود بخشد. با ما همراه باشید. البته فرامو نکنید سالم بودم دام از مهم ترین نکات در سلامت دام است و یکی از مهم ترین نکات نگهداری دام در فصل سرد و گرم است که در سالم بودن آنهخا تاثیر مستقیم دارد.

کیفیت گوشت

ابتدا بیایید با درک اینکه کیفیت چیست شروع کنیم. کیفیت غذا برداشتی از سوی مصرف کننده بوده که بر اساس برخی ویژگی های کلیدی مانند لطافت ، آبدار بودن ، طعم و مقبولیت کلی محصول است. اساسا پرورش دهندگان دام می خواهند همه مصرف کنندگان گوشت گوسفند تجربه خوبی از خوردن ان داشته باشند ، که ممکن است ارزش بیشتری را اضافه کند. با در نظر گرفتن عوامل اصلی موثر بر قیمت گوسفند زنده ، می توان به اطمینان از این تجربه غذایی خوب برای مصرف کنندگان کمک کرد.

چندین نکته وجود دارد که تولیدکنندگان می توانند برای مدیریت کیفیت گوسفند و افزایش قیمت دام و گوسفند زنده کنترل کنند. جنبه هایی مانند ژنتیک ، غذا ، نرخ رشد ، وضعیت بدن و شیوه های پرورش می تواند به شدت بر کیفیت گوسفند تأثیر بگذارد.

چه عواملی بر قیمت دام و گوسفند زنده تاثیرگذار است؟

ژنتیک

تأثیرات ژنتیکی با انتخاب دام پرورشی با ماهیچه مناسب شروع می شود. مطمئناً مصرف کنندگان هنگام انتخاب گوسفند ، دام های پروارتر را ترجیح می دهند. یک جهش ژنتیکی که مسئول افزایش اندازه و ظاهر ماهیچه در گوسفند بوده ممکن است برای برخی افراد جذاب به نظر برسد. اما این جهش می تواند تا حد زیادی نرمی گوشت تولید شده را کاهش دهد.

تغذیه

خوراک ها می توانند بر طعم گوسفند و در نتیجه قیمت دام و گوسفند زنده تأثیر بگذارند. گوسفندهای با جیره‌ای با علوفه بالا ، در مقایسه با گوسفندهایی که با جیره غلات کامل شده‌اند ، طعم شدیدتری تولید می‌کنند. در مقابل ، گوشت گوسفندهایی که با دوره‌های طولانی رژیم‌ های غذایی با غلات بالا تولید می ‌شوند ، طعم و چربی‌ های نرمی را ایجاد می کنند که منجر به ترشیدگی بالاتر و کاهش ماندگاری می‌ گردد. تصمیم برای تکمیل بره ها بر روی غلات یا علف باید بر اساس ترجیحات مشتری گرفته شود. بدانید که مشتری شما می خواهد چه چیزی تولید کنید.

نرخ رشد

جیره غذایی مطمئناً می تواند بر سرعت رشد بره و نیز قیمت دام و گوسفند زنده تأثیر بگذارد. صرف نظر از سرعت رشد (سریع یا آهسته) ، بسیار مهم است که بره ها از شیر گرفتن تا برداشت ، نرخ رشد ثابتی داشته باشند. این امر به ویژه در طول دو هفته آخر قبل از کشتار بسیار مهم است.

جیره های غذایی همچنین بر مدت زمانی که بره‌ ها طول می‌کشد تا چربی عضلانی ایجاد کنند، تأثیر می‌گذارد. با این حال ، اگر بره ها با وزن نقطه پایانی خاصی (برداشت) تغذیه شوند ، تفاوت کیفیت گوشت می تواند حداقل باشد. در این نقطه پایانی ، نرخ تخریب کلاژن در بره هایی با نرخ رشد بالا بیشتر خواهد بود. معنای این موضوع از نظر کیفیت گوسفند این است که بافت های کلاژن در بره هایی که برای افزایش وزن سریع تر تغذیه می شوند ، سریع تر تجزیه شده و در نتیجه گوشت لطیف تری ایجاد می گردد.

چه عواملی بر قیمت دام و گوسفند زنده تاثیرگذار است؟

وضعیت بدن

قیمت خریدگوسفند زنده به زمان عرضه دام به بازار بستگی دارد. بره ها باید زمانی به بازار عرضه شوند که به وضعیت بدنی یا پایان مطلوبی رسیده اند. بره هایی که با درجه عملکرد 2 یا 3 تغذیه می شوند اغلب برای بسته بندی کنندگان و مصرف کنندگان ایده آل ترین هستند. یک بره با درجه عملکرد 2 دارای 0.16 تا 0.25 اینچ چربی پشتی در دنده 12 است ، در حالی که بره با درجه عملکرد 3 دارای 0.26 تا 0.35 اینچ چربی پشتی خواهد بود. این یک نکته مهم در هنگام تولید بره است ، زیرا حیوانات با مقدار مناسبی از سطح نهایی باید گوشت با کیفیت بالا تولید کنند که دارای چربی کافی برای تولید گوشت با کیفیت حسی مطلوب باشد.

این ویژگی ها باید تجربه غذایی خوبی را برای مصرف کننده فراهم کند. پوشش چربی کافی همچنین عایق کافی روی لاشه را فراهم می کند تا از کوتاه شدن سرد جلوگیری نماید. هرگاه جسدی برای سرد شدن در یک سردخانه آویزان شود ، اگر سرعت سرمایش خیلی سریع باشد ، بافت‌ های عضلانی کوتاه می‌شوند. کوتاه شدن می تواند منجر به گوشت بسیار سفت شود ؛ زیرا اثر کوتاه شدن باعث می شود ساختار ماهیچه در حالت انقباض ثابت بماند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟