باید و نباید‌های جهیزیه برای تازه عروسان

یکی از انتخاب‌های دشوار و لذت بخش، خرید مبلمان منزل اعم از سرویس خواب، مبلمان، میز تلویزیون، فرش، پرده و … است. اگر به تازگی ازدواج کرده اید و یا قصد تعویض وسایل منزلتان را دارید، به نحوی با خرید و انتخاب وسایل منزل درگیر هستید. اگر وسایل مناسب را انتخاب کنید، می‌توانید ظاهر دکوراسیون خود را به روز کنید و در عین حال راحتی و آسایش را به منزل خود بیاورید. در واقع شما در حال انجام سرمایه گذاری هستید که قرار است اکنون و سال های آینده از آن لذت ببرید. با توجه به تورم موجود در کشور داشتن دقت کافی در خرید مبلمان اتاق نشیمن، اتاق ناهار خوری و اتاق خواب شما بسیار مهم و چالش برانگیز است.

 در اینجا بایدها و نبایدهایی که برای خرید مبلمان منزل آورده شده است:

اولویت بندی

تنظیم لیست خرید بخصوص برای خرید جهیزیه بسیار مهم و حائز اهمیت است. قبل از اقدام به خرید خانه خود را بررسی کنید و وسایل مورد نیاز خود را اولویت بندی کنید. وقتی اولویت‌بندی می‌کنید، می‌توانید بودجه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که «موارد ضروری» را در صدر لیست خود یادداشت کنید. بدون شک مبلمان و یکی از انواع مدل ‌های سرویس خواب مانند سرویس خواب چوبی از جمله وسایل ضروری شما محسوب می‌شود که باید بودجه کافی را برای آن در نظر داشته باشید. در عوض خرید آینه کنسول می‌تواند یک مورد جانبی باشد که در صورت نیاز می‌توانید آن را در دراز مدت تهیه کنید. تهیه این لیست به شما در اولویت بندی و مدیریت مالیتان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

باید و نباید‌های جهیزیه برای تازه عروسان

 

اندازه گیری کنید

فضایی که قصد قرار دادن مبلمان و یا سرویس خواب را در آن قرار دهید را به درستی اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید مبلمان مد نظرتان برای فضای مد نظرتان مناسب است. شما می‌توانید نقشه فضای خود را بر روی کاغذ طراحی کنید تا ببینید مبلمان در اتاق شما چگونه چیده می شود. فراموش نکنید که پنجره ها و درها را در آن قرار دهید.

به ابعاد فکر کنید

وقتی مبلمان را انتخاب می‌کنید، می‌خواهید اندازه آن متناسب با فضا باشد. هنگامی که مبل، تخت یا میزی را که دوست دارید پیدا کردید، ابعاد آن را اندازه گیری کنید و یا از فروشنده ابعاد کالای مدنظرتان را بپرسید، سپس  یک نوار اندازه گیری بردارید و آن را در اتاق خود بگذارید تا ببینید ابعاد مناسبی را مد نظر قرار داده‌اید یا نه.

راحتی را در نظر بگیرید

راحتی یکی از مهم ترین فاکتورها برای خرید مبلمان و سرویس خواب است. در صورتی که قصد خرید تنها یک دست مبلمان را دارید، مبلمانی را تهیه کنید که به شما احساس راحتی می‌دهد. امروزه انواع مبل راحتی مانند مبل چستر با مدل های بسیار شیک و مدرن، علاوه بر طراحی های بسیار شیک و مدرن، بسیار راحت و نرم طراحی شده اند تا شما بتوانید مدت زیادی را در جلو تلویزیون خود لم دهید و ساعات آرامی را سپری کنید. هنگام خرید مبلمان در صورت امکان روی صندلی یا مبل بنشینید و به ارگونومی مبلمان و وضعیت بدنتان توجه کنید. اگر جز افرادی هستید که از فضای کافی برای قرار دادن دو دست مبلمان برخوردار هستید، می‌توانید در کنار مبل راحتی، مبل استیل یا سلطنتی قرار دهید و فضای زیبایی را برای مهمان ایجاد کنید. راحتی یک فاکتورضروری است، مگر اینکه مبلمان صرفاً جنبه‌ی تزئینی داشته باشد.

در صورتی که قصد خرید تخت خواب دارید نیز از ابعاد آن مطمئن شوید و دقت کنید خوشخواب استاندارد تهیه کنید.

باید و نباید‌های جهیزیه برای تازه عروسان

کیفیت خرید

یکی از مواردی که در هنگام خرید مبلمان و سرویس خواب نیازمند دقت و توجه زیادی است، کیفیت متریال مورد استفاده در ساخت کالا مد نظر است. هنگام خرید وسایل چوبی منزلتان در حال سرمایه گذاری طولانی مدتی هستید. به همین جهت خرید از تولید کنندگان برتر حائز اهمیت است. فروشگاه دکوپاژ تمامی اجناس خود را از تولیدی های برتر سطح کشور و با حذف واسطه ها بفروش می‌رساند. در حالی که برخی از مبلمان ارزان‌تر ساخته شده با مواد نامرغوب ممکن است در ابتدا انتخاب خوبی به نظر برسند، به یاد داشته باشید که می‌خواهید مبلمان شما به اندازه کافی بادوام باشد تا در برابر استفاده مداوم مقاوم باشد.البته هر گرانی هم به معنای خرید با کیفیت نیست و هنگام خرید مراقب باشید جنس مورد نظرتان با قیمت معقولانه و منطقی خریداری کنید.

فراموش کردن سبک زندگی

اگر خانواده ای با کودکان خردسال و حیوانات خانگی دارید، مبلمانی که متناسب با سبک زندگی شما است انتخاب کنید. به طور مثال استفاده از چرم برای مبلمان در منازلی که حیوانات خانگی دارند، انتخاب مناسبی نیست زیرا ممکن است چرم خراشیده شود؛ بنابراین پارچه انتخاب عاقلانه تری برای این افراد است.

و یا در صورتی که یکی از افراد خانه آلرژی دارد، انتخاب مبل چرمی با توجه به نداشتن پرز و کرک انتخاب مناسب تری است.

باید و نباید‌های جهیزیه برای تازه عروسان

خرید بیش از حد

سبک های معماری مدرن و مینیمالیسم را امروزه در هتل ها و خانه های لوکس بسیاری از افراد مشهور و سلبریتی ها شاهد هستیم. استفاده کمتر از وسایل تزیینی و اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی منازل، و به جای آن استفاده از چند کالای لوکس و برجسته و نورپزدازی زیبا در منزل از اصول اصلی این سبک از دکوراسیون است.  حتی اگر پیرو سبک دکوراسیونی خاصی هم نیستید، پر کردن بیش از حد اتاق شما می تواند باعث شلوغی و تنگی اتاق شود.

باید و نباید‌های جهیزیه برای تازه عروسان

نادیده گرفتن تعمیر و نگهداری

یکی از مواردی که بهتر است قبل از خرید سرویس خواب و مبلمان از آن مطمئن شوید، گارانتی و خدمات پس از فروش مبلمانی است که قصد خرید آن را دارید. تمامی اجناس موجود در فروشگاه دکوپاژ دارای گارنتی و خدمات پس از فروش هستند.

عدم دریافت مشاوره خوب

از یک فروشگاه مبلمان و سرویس خوابی خرید کنید که نمایندگان فروش آن با تجربه هستند و شما را به خوبی برای داشتن خریدی مطمئن راهنمایی می‌کنند. واحد های فروش فروشگاه دکوپاژ با آدرس اینترنتی decopaj.ir آماده به پاسخگویی و راهنمایی شما عزیزان هستند.

از تخفیف ها بهره مند شوید

بسیاری از فروشگاه ها بصورت مناسبتی تعدادی از اجناس خود را با تخفیف ارائه می‌کنند. خرید بصورت تخفیف دار می‌تواند به شما در صرفه جویی مالی کمک بسیاری کند. برای اطلاع از تخفیف ها به سایت ما سر بزنید.

در نظر داشته باشید تعدادی از فروشگاه‌های با تخفیف همچنان کالای مشابه را گران تر از فروشگاه های دیگر عرضه می‌کنند.

تمامی موارد بالا را هنگام خرید در نظر داشته باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. زمان کافی را به خرید خود اختصاص دهیدبه جای اینکه فریفته خرید مبلمانی شوید که ممکن است به سرعت از آن خسته شوید.

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس خواب

به راحتی و با جند کلیک می‌توانید محصول خود را در کمترین زمان دریافت کنید. خرید اینترنتی مبلمان و سرویس خواب نیز با توجه به خرید مستقیم شما از تولیدی‌های برتر سطح کشو و حذف هزینه های انبار گردانی و مغازه داری، بسیار اقتصادی تر و به صرفه تر است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟