مراحل ساخت استخر شنا

چگونه یک استخر بسازیم؟

ساخت استخر شنا، با توجه به اینکه فعالیت های آبی می تواند یکی از بهترین تفریحات در کنار خانواده باشد، برای بسیاری از افراد جذاب است. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، پس به احتمال زیاد به ساختن یک استخر در باغ، ویلا یا خانه خود فکر می کنید؛ اما سوالی که ممکن است ذهنتان را درگیر کرده باشد این است که، چه نوع استخری برای شما مناسب است، یا چه مراحلی را برای ساخت استخر باید طی کنید؟ مقاله مراحل ساخت استخر شنا، به عنوان راهنما در جهت طراحی و ساخت استخر ایده آل، به شما کمک خواهد کرد. در اینجا ما مراحل ساخت استخر شنا را از طراحی تا پیدا کردن بهترین پیمانکار، بررسی می کنیم.

مراحل ساخت استخر شنا

مراحل ساخت استخر شنا

شناسایی محل نصب استخر

بخشی از فضای خانه، باغ یا ویلا، که قصد ساخت استخر شنا دارید را در نظر بگیرید؛ که معمولا برای ساخت استخرهای شنا، از فضاهای باز با چشم انداز مناسب استفاده می کنند. این مرحله به این دلیل مهم است که، انتخاب مکان نامناسب برای ساخت استخر، ممکن است شما را مجبور به حذف بعضی از المان های طبیعی یا مصنوعی، مانند قطع درختان یا حذف سکوها کند. با توجه به مکانی که برای ساخت استخر خود در نظر گرفته اید، می توانید ابعاد متفاوتی را برای استخر در نظر بگیرید.

طراحی استخر

دقیق ترین مرحله، طراحی استخر می باشد. در این مرحله شما شکل استخر، اندازه و عمق استخر را مشخص می کنید؛ که هرچقدر طراحی شما پیچیده تر باشد، هزینه ساخت استخر نیز افزایش پیدا خواهد کرد.  قبل از ساخت استخر، به سوالات زیر پاسخ دهید؛ تا اهداف و انتظارات شما برای کارشناسان ساخت استخر مشخص شود.

مراحل ساخت استخر شنا

  1. علت ساخت استخر چیست؟
  2. از این استخر چه کسانی استفاده خواهند کرد؟
  3. آیا فضای ویلا یا باغ من برای ساخت استخر مناسب است؟
  4. محل قرارگیری استخر کجاست؟
  5. چه امکاناتی برای استخر خود در نظر دارید؟
  6. نحوه نگهداری از استخر به چه صورت است؟
  7. چه کسانی استخر را خواهند ساخت؟

بعد از پاسخ دادن به سوالات بالا، به سراغ مراحل دیگر می رویم. همچنین اگر پاسخ بعضی از سوالات را نمی دانید یا در انتخاب نوع استخر شک دارید، می توانید برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ساخت استخر در تهران یا شهرهای دیگر، با تیم اچارسی در تماس باشید.

انتخاب نوع استخر

اولین قدم برای ساخت استخر شنا، انتخاب نوع استخر است. بودجه شما، سبک زندگی، فضای قابل دسترس و سلیقه شخصی، در تصمیم گیری برای انتخاب نوع استخر اهمیت دارند. به طور کلی استخرها دو نوع می باشند: استخرهای روی زمین (above ground pool)، یا استخرهایی که داخل زمین می باشند (inground pool). برای آشنایی بیشتر با این دو نوع استخر و انواع آنها، به شما خواندن این مقاله را پیشنهاد می کنیم. اما اگر قبلا تصمیم خود را گرفته اید، در مرحله بعدی تمام لوازم جانبی و ویژگی هایی که استخر شما را منحصر به فرد می کنند، مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لوازم جانبی و ویژگی ها

بعد از اینکه نوع استخر، عمق، اندازه و شکل آن را انتخاب کردید، حال نوبت به تصمیم گیری در مورد تجهیزات و ویژگی های استخر شنا می رسد. تقریبا امکانات بی پایانی برای ارتقا ویژگی های استخر شما وجود دارد از جمله : نورپردازی استخر، استفاده از کاور برای افزایش امنیت، استفاده از پمپ های تصفیه کننده و..  که با توجه به نیاز و عملکرد استخر شما، می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید.

پیمانکاری ساخت استخر

مراحل ساخت استخر شنا

پیدا کردن یک پیمانکار خوب برای ساخت استخر، نیاز به بررسی و تحقیقات زیاد دارد. یک پیمانکار ساخت استخر شنا حرفه ای، می تواند در طراحی و احداث استخر، به شما کمک کند. برای اطلاع از زمان ساخت استخر، نحوه نگهداری استخر و راه های افزایش امنیت استخر خود می توانید از پیمانکار مربوطه کمک بگیرید.

گرفتن مجوز تاسیس استخر

از دیگر مراحل، دریافت مجوز رسمی ساخت استخر شنا می باشد. این مرحله، به دلیل اینکه به امنیت استخر شما مربوط است، از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن مدارک و اسناد، یکی از ملزومات دریافت مجوز می باشد؛ که هنگام مراجعه به شهرداری محل باید طرح توجیهی و نقشه ساخت استخر را به همراه داشته باشید.

حفاری و ساخت استخر

بعد از انجام مراحل بالا برای ساخت استخر شنا و پیدا کردن پیمانکار مورد اعتماد، نوبت به حفاری مکان مورد نظر و احداث استخر می رسد. مراحل ساخت استخر شامل:

مراحل ساخت استخر شنا

  • حفاری – حفر چاله در زمین
  • جوشکاری، برق کشی و لوله کشی – نصب کردن برق و خطوط آب
  • نصب استخر مد نظر خود، که می تواند بتنی، فایبرگلاس یا وینیل باشد
  • پر کردن استخر، اضافه کردن ویژگی ها و امکانات مد نظر
  • و در نهایت استفاده کردن از استخر آماده شده

کلام آخر

یکی از مهمترین دغدغه ها در ساخت استخر، ممکن است هزینه ساخت استخر، انتخاب نوع استخر، امکانات آن و موارد بسیار دیگری باشد؛ که صد در صد برای پاسخ به این نیاز ها به راهنمایی های یک پیمانکار و متخصص احتیاج خواهید داشت،آچارسی ارائه کننده خدمات اجرا استخر achar30 با بهترین هزینه در سراسر ایران می باشد که برای دریافت خدمات مورد نیاز می توانید از این مجموعه درخواست کمک داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)