برای خانه های کوچک چه مدل پله دوبلکس مناسب است؟

اگر مدتهاست دلتان میخواهد یک پله دوبلکس داشته باشید ولی به دلیل کوچکی خانه خود از آن منصرف شده اید و نمیدانید چطور میشود پله دوبلکس کم جا طراحی کرد ، این مقاله را تا انتها بخوانید.

از قدیم خانه های دوبلکس بسیار زیبا و جذاب بوده است و امروزه هم خانه های دوبکس جزو مدل های معماری جذاب می باشند . این مدل خانه ها علاوه بر زیبایی بسیار خاص و متفاوت هستند.  یکی از دغدغه های خانه های دوبلکس دکوراسیون داخلی آن ها می باشد به خصوص برای خانه دوبلکس کوچک، اما این مژده را به شما می دهیم که لازم نیست این دغدغه را داشته باشید زیرا که با معماری مدرن میتوان خانه دوبلکس را چند برابر زیباتر کرد.

برای خانه های کوچک چه مدل پله دوبلکس مناسب است؟

از المان های تاثیر گذار در طراحی خانه های دوبلکس، مدل پله ها می باشد به این صورت که شما با یک دکور جذاب برای راه پله خود می توانید زیبایی منحصر به فردی را برای فضای خود ایجاد کنید . در این مطلب قصد داریم تا ایده های جذاب برای دکوراسیون و مدل پله های خانه های دوبلکس به خصوص خانه دوبلکس با فضا کم را بررسی کنیم. اگر به دنبال طرح های جذاب و منحصر به فرد برای طراحی راه پله خود هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید .

بررسی مدل پله

در واقع مدل پله یا پلکان عنصری جز مدل های از پیش پا افتاده است. با توجه به این موضوع امروزه پله گرد دوبلکس بسیار رایج شده است و به نوعی وظیفه ارتباط بین دو طبقه را برقرار می کند . لازم است توجه داشته باشید که طراحی پلکان گرد دوبلکس به نوعی نقطه کانونی طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. با توجه به این موضوع امروزه شاهد انواع مدل پله دوبلکس هستیم.

برای خانه های کوچک چه مدل پله دوبلکس مناسب است؟

بررسی خانه های دوبلکس

خانه های دوبلکس یک طبقه است و فضای داخلی آن از دو طبقه تشکیل شده است . به طور معمول طبقه اول اتاق نشیمن و پذیرایی است و طبقه دوم اتاق خواب ها قرار دارد . با توجه به این مورد وجود راه پله امکان ارتباط را برقرار می سازد .

راه پله های خانه دوبلکس یکی از جذاب ترین بخش های این خانه ها می باشد. جالب است که بدانید خیلی از افراد به دلیل وجود راه پله های زیبا و شیک جذب خانه های دوبلکس می شوند. این نوع راه پله ها هم با توجه به مساحت خانه و فضای مورد نظر شما طراحی می گردد. یکی از مدل های معروف و جذاب راه پله دوبلکس برای خانه های کوچک مدل گرد می باشد. در ادامه به بررسی بیشتر مدل راه پله دوبکس می پردازیم.

طراحی منحصر به فرد راه پله دوبلکس برای خانه های کوچک

باید دقت کنید که  برای طراحی راه پله برای خانه های دوبلکس از مدل و طرح های بسیاری استفاده می شود و دست شما در طراحی آن باز است. این طرح های متنوع می تواند از جنس شیشه ، فلز و چوب باشد. حتی این احتمال وجود دارد که طراحی ترکیبی از دو جنس باشد . برخی از راه پله خانه های دوبلکس بدون محافظ و نرده هستند و برخی دیگر محافظ دارند.

برای خانه های کوچک چه مدل پله دوبلکس مناسب است؟

نکاتی که باید در طراحی راه پله دوبلکس برای خانه های کوچک در نظر بگیریم:

همانطور که گفته شد راه پله های مختلفی برای خانه دوبلکس وجود دارد و شما می توانید طبق سلیقه و دکوری که مدنظرتان است راه پله خود را انتخاب کنید . اما نکته ای که باید در راه پله دوبلکس توجه داشته باشید ، متراژ راه پله مارپیچ است. در واقع شما باید محاسبه متراژ راه پله مارپیچ را انجام دهید. تا به نوعی به صورت کاملا مهندسی شده راه پله شما اجرا گردد.

پله گرد تفکیک شده

پله گرد دوبلکس یکی از مدل های طراحی رایج می باشد و به عنوان یکی از پرفروش ترین پله ها به حساب می آید . پله گرد در تهران و دیگر شهر های ایران بسیار محبوب است . یکی از مدل های پله گرد، تفکیک شده است. این نوع پله ها فضای بلند سقف را اشغال می کنند و یکی از خصوصیات بارز این مدل راه پله دوبلکس است.

این مدل راه پله ها به دو بخش متضاد و معکوس تقسیم می شود و در کناری ترین بخش دیوار قرار می گیرد و رفت و آمد صورت می گیرد.

برای خانه های کوچک چه مدل پله دوبلکس مناسب است؟

راه پله های مدرن چوبی و شیشه ای

امروزه در طراحی راه پله دوبلکس از چوب و شیشه در کنار هم استفاده می کنند. در برخی از مدل ها شما می توانید پله های شیشه ای با نرده چوبی داشته باشید  و همینطور برعکس این نوع طراحی هم امکان پذیر است. استفاده از پله گرد شناور نیز یکی از انتخاب های مناسب و جذاب برای خانه های کوچک است. در واقع طراحی پله های شناور باعث می شود تا فضای مورد نظر بسیار بزرگتر به نظر برسد. این مدل راه پله به نوعی برای طراحی پله دوبلکس کم جا بسیار مناسب است.

پله دوبلکس بدون نگهدارنده

به طور معمول برای طراحی راه پله ها از محافظ و نرده استفاده می شود . اما امروزه ایده های جالبی برای طراحی راه پله دوبلکس برای خانه های کم جا ارائه شده است که بدون نگهدارنده یا محافظ است. این مدل از راه پله ها بسیار فانتزی بوده است و نمایش جذاب و شیکی به فضای شما می دهد.

راه پله های گردون و مارپیچ

یکی از ایده های جذاب و فانتزی برای دکوراسیون داخلی فضای منزل شما، استفاده از راه پله های گردون است. این مدل راه پله ها از تنوع بالایی برخوردار هستند. راه پله های مارپیچ و گردون سبک کلاسیک دارد و هیچ وقت از مد نمی افتد و برای خانه های کوچک بسیار مناسب است. تنوع راه پله های گردون زیاد است و می تواند چوبی و فلزی، شیشه و چوبی خالص باشد.

پله گرد کنج دیوار

همانطور که از نامش پیداست این نوع راه پله ها در کنج دیوار و در کنار ورودی در قرار می گیرد. این مدل پله های گرد بسیار ساده در عین حال زیبا است و برای منازل کوچک بسیار مناسب است. یکی از خصوصیات این مدل راه پله ها ، قابلیت دسترسی آسان می باشد.

ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس کوچک

برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس کوچک می توانید بر روی راه پله آن مانور دهید زیرا همانطور که گفته شد راه پله جز جذاب ترین بخش های خانه های دوبلکس می باشد. استفاده از راه پله های گرد و سه طرفه، کلاسیک و مدرن باعث می شود تا فضای خانه بسیار زیباتر شود. در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس استفاده از سبک کلاسیک و مدرن بسیار پر زرق و برق است و از تزئینات داخلی بسیاری استفاده می شود اما در سبک مدرن به این صورت نمی باشد و بر پایه سادگیست و از هیچ گونه تزئینات اضافی استفاده نمی شود.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا به طور کامل راه پله دوبلکس برای خانه های کوچک را معرفی کنیم و انواع مدل های آن را بگوییم . تکنومتال ارائه دهنده و اجرا کننده انواع راه پله ها می باشد اگر به دنبال انواع راه پله های جذاب با متریال های با کیفیت هستید می توانید به تکنومتال و تیم حرفه ایی آن مراجعه کنید.

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟