خرید کتاب معماری

خرید کتاب معماری

معماری چهره مخفی سرشار از تحقیق و تفکر و نظریه‌پردازی دارد که بر روی سطح سازه دیده نمیشوند. کتاب‌های معماری برای علاقه‌مندان به این رشته زمینه ارزشمند و الهام‌بخشی هستند که به رشد خلاقیت معماران و دانشجویان معماری این رشته کمک می‌کنند. حتی با وجود قدرت بی‌نظیر و حجم بالای رسانه‌های معماری آنلاین که اطلاعات بی‌نظیری را در خود جای‌داده‌اند، باز هم به‌پای دانش موجود در کتاب‌های معماری نمی‌رسند. خواه معمار باشید خواه دانشجوی این رشته، بهترین راه برای گسترش دانشتان در زمینه معماری و دانش ساخت‌وساز و طراحی سازه، کتاب و خرید کتاب معماری است.

چه کسانی باید به خرید کتاب معماری بپردازند؟

ما در این مقاله برای معماران و دانشجویان معماری که مشتاق گسترش قفسه کتاب‌های معماری خود و خرید کتاب معماری هستند لیستی گسترده از بهترین کتاب‌های معماری آماده کرده‌ایم. ما در این فهرست، عناوینی را با پیشینه‌های مختلف باهدف آشکار ساختن زمینه‌های فرهنگی متفاوت گرد هم جمع کرده‌ایم. هر یک از موارد زیر به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با معماری در ارتباط هستند.

خرید کتاب معماری

بهترین سایت خرید کتاب معماری کدام است؟

اگر به دنبال هدیه‌ای برای یک خوره معماری هستید و یا خودتان شیفته علم زیبای معماری هستید، کتاب‌های این لیست بسیار برای شما مفید است. کتاب‌های موجود در این لیست به دست تیم تحریریه سی‌بوک تهیه شده‌اند.

طبیعی است که تنها برخی از بهترین کتاب‌های معماری در این مقاله معرفی شده‌اند لذا ضمن عذرخواهی از تمام کسانی که در راه تألیف و چاپ کتاب‌های حوزه معماری می‌‌کوشند برخی از کتاب‌های معروف و خوب این حوزه را انتخاب کرده‌ایم تا آن‌ها را به شما معرفی کنیم. شما‌ می‌توانید با خواندن این مقاله با برخی از این کتاب‌ها آشنا شوید و یا به فروشگاه خرید کتاب معماری آنلاین سی‌بوک مراجعه کنید و کتاب‌های معماری مورد نظرتان را از آنجا تهیه کنید.

خرید کتاب معماری

 

خرید کتاب معماری سرگذشت معماری در ایران – فرهنگ و تمدن ایرانی نوشته کاوه فولادی نسب

معماری یکی از برترین جلوه‌های تمدن یک کشور است. به‌طوری‌که هر چه یک کشور معماری کهن‌تری داشته باشد، تمدن آن کشور بیشتر است. ایران ازاین‌حیث کشوری کهن و با تمدن محسوب می‌شود. در طول تاریخ ایران، معماران بزرگی زیسته‌اند که برای تجسم بخشیدن به تخیلشان دست به ساخت سازه‌های شگفت‌انگیزی زده‌اند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که این کتاب به آن‌ها می‌پردازد علت شباهت کلی برخی از برترین معماری‌های ایران است. نویسندگان این کتاب در رشته معماری در آلمان درس‌خوانده و فارغ‌التحصیل شده‌اند و کتاب آنها از نظر غنای تاریخی و ادبی نظیر ندارد. این کتاب در 11 فصل به انواع معماری در ایران از گذشته دور تا به امروز و شیوه‌های مدرن معماری می‌پردازد. این کتاب زوایای جالبی از تمدن غنی معماری در ایران را نمایش می‌دهد. زوایایی که هم برای معماران و دانشجویان معماری و هم برای خوانندگانی که شیفته تاریخ ایران هستند بیسار جالب است.

خرید کتاب معماری تحلیلی بر معماری معاصر ایران نوشتهٔ حمیدرضا انصاری

معماری معاصر همیشه دغدغه اصلی معماران و دانشجویان معماری بوده است. این کتاب از 4 گفتار تشکیل شده است. معماری قاجار، پهلوی اول، پهلوی دوم و معماری دوره انقلاب اسلامی. این کتاب مملو از تحلیل‌های تاریخی و گزارش‌های تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم آنها بر معماری است. این کتاب کوتاه و مختصر تألیفی هدفمند در جهت آشنایی با معماری معاصر ایران است و بر خلاف بسیاری از کتاب‌های همسنگ خود، صرفاً به جمع‌آوری اطلاعات از سایر کتاب‌ها نپرداخته است. این کتاب معماری معاصر ایران و معماری غرب را در دو کفه ترازو می‌گذارد و به هرکدام از آنها نگاهی تحلیلی می‌اندازد و خواننده را به تأمل بیشتر در نحوه خوانش آثار معماری و تصاویر متعدد از اقصی‌نقاط جهان می‌رساند. این کتاب مجموعه‌ای است از سیزده نوشتار که هرکدام یک اثر تحلیل و نقد شده است. این آثار از میان بناهای معاصر ایران انتخاب شده و اغلب آنها متعلق به سال‌های دهه چهل و پنجاه شمسی است. وجه مشترک این آثار که دلیل انتخاب آنها بوده، بهره‌گیری طراحانشان از برخی “اصول” یا “عناصر” معماری سنتی ایران بوده است.

خرید کتاب معماری مقدمه‌ای بر تاریخ شفاهی معماری ایران نوشتهٔ میترا هاشمی

این کتاب که از معدود کتاب‌های تاریخ شفاهی معماری جهان است، حاوی مباحث نظری و تاریخ شفاهی معماری و مباحث علمی معماری است. این کتاب مبتنی بر اطلاعات تاریخی است که حافظه جمعی و فردی مرم جریان دارد و به‌نوعی فرهنگ عامه معماری محسوب می‌شود. در اهمیت این کتاب می‌توان گفت که به علت خرابی‌های فیزیکی و ازبین‌رفتن مدارک تاریخی سازه‌های معماری در ایران، تاریخ شفاهی نوعی گنج محسوب می‌شود. این کتاب پیش از آنکه تاریخ شفاهی به دست فراموشی و مرگ سپرده شود، آن را به رشته تحریر درآورده است. کتاب مقدمه‌ای بر تاریخ شفاهی معماری ایران در بخش نخست به تعریف تاریخ شفاهی و تاریخ شفاهی معماری ایران، اهمیت، فایده، و ضرورت آن، و پیشینۀ تاریخ شفاهی و تاریخ شفاهی معماری در جهان و ایران می‌پردازد؛ و در بخش دوم، مباحث عملی تاریخ شفاهی معماری ایران از مصاحبه و گردآوری اطلاعات تا پردازش و بایگانی و سنجش اعتبار شواهد شفاهی و سرانجام تدوین روایت تاریخی را بررسی می‌کند.

خرید کتاب معماری کتاب زیبایی‌شناسی و معماری نوشتهٔ ادوارد وینتز

کتاب زیبایی‌شناسی و معماری نگاه جامعی به معماری هنری و جنبه‌های نظری گوناگون آن می‌اندازد و سیر تحولات تاریخی معماری را می‌نگرد. این کتاب کار خودش را با بیان تعریفی از معماری آغاز می‌کنند و ضرورت زیباشناسی معماری و جنبه نظری و عملی آن را توضیح می‌دهد. بعد از آن نگاهی به مکاتب بزرگ و اصلی این هنر می‌اندازد و ادعاها و کاستی‌ها و زیبایی‌های هر یک از آنها را با دیگری مقایسه می‌کند. این کتاب در هر فصل خود می‌کوشد بخشی از معماری را برای خواننده بیان کرده و آن را تفسیر کند. در بخش اول نظریه‌های کلانی که ماهیت معماری را تعریف می‌کنند بیان شده و هر یک از آنها بررسی می‌شوند در بخش دوم نظریه‌های بررسی می‌شوند که هرگز یا به مکتب تبدیل نشدند و یا ادعای مکتب بودن نکرده‌اند. در بخش سوم فلسفه‌های متعدد ذهن و نظریات ادراکی به‌علاوه نگرش‌های اصلی معماری ارائه می‌شوند و هنرهای تجسمی از دید معماری و ارزش‌های اخلاقی و سبک‌های متعدد فعلی معماری موشکافانه بررسی می‌شوند.

خرید کتاب معماری کتاب فتوشاپ در معماری نوشتهٔ میثم صدیق

نمی‌توان نقش مدرنیته و تکنولوژی در جهان امروز نادیده گرفت. امروز نقش نرم‌افزارهای طراحی به‌اندازه ابزارهای طراحی مهم شده است. برنامه فتوشاپ در ابتدا تنها ابزاری برای طراحی پوستر و اتودهای اولیه یک طرح بود و اما به‌مرور طراحان و معماران و دانشجویان معماری دریافتند که از این برنامه قدرتمند می‌توان استفاده‌های دیگری نیز برد. امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که همچنان از روش‌های سنتی برای طراحی معماری استفاده کند و از هیچ‌گونه تکنولوژی در کارش بهره نگیرد. کتاب حاضر می‌کوشد به خوانندگان و معماران یاد دهد چگونه از فتوشاپ با نحو احسن برای طراحی‌های معماری خود استفاده ببرند.

خرید کتاب معماری

 سخن آخر

جهان معماری با تمام سبک‌ها و تاریخ بلند بالایش، جهانی بی‌انتها به نظر می‌رسد. شما می‌توانید با خرید کتاب معماری و خواندن کتاب‌های متعدد با انواع سبک‌ها و تاریخچه هر سبک آشنا شوید و از معماری روزگاران کهن تا معماری معاصر را یاد بگیرید. فرقی نمی‌کند به کدام سبک معماری علاقه‌مند باشید و یا به دنبال تاریخ باستانی معماری بگردید و یا تاریخ غربی و یا تاریخ ایرانی معماری به هر صورت گنجینه غنی از کتاب‌های معماری در سایت سی‌بوک منتظر شما است. شما می‌توانید برای خرید کتاب معماری به سایت سی‌بوک مراجعه نماید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟