نحوه آماده کردن مبلمان پیش از اسباب کشی

اگر قصد جابجایی دارید و نمی خواهید همه کارها را به کارگران بسپارید، خودتان باید پیش از شروع مبلمان را از هم باز کرده و مراقب باشید کسی صدمه نبیند. 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت اتوبار و باربری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت باربری در تهران باشید می‌توانید درخواست باربری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نحوه آماده کردن مبلمان پیش از اسباب کشی

بدانید چه چیزهایی را باید جابجا کنید

وسایل خودتان، زمان لازم برای باز کردن آنها و آنچه که باید از قبل آماده شود را در نظر بگیرید. مثلا تخت را نمی توان قبل از روز جابجایی باز کرد اما میز کار را می تواند.

در و راهرو را اندازه بگیرید

پیش از شروع بیرون بردن لوازم از خانه قدیمی باید ببینید اصلا آنها از در، راهرو، آسانسور یا دیوار آسانسور رد می شوند. گاهی اوقات لازم نیست لوازم را از هم باز کنید، اما برای لوازم بزرگ تر مانند مبل، باید آنها را باز کنید.

به طور کلی در صورتی که مبلمان از در و راهرو رد می شوند، آسیب نمیبینند و سنگین نیستند، لازم نیست آنها را از هم باز کنید. پایه های میز را باز کنید تا شکننده نشود و آسیب نبیند.

برای باز کردن لوازم باید از ابزار مناسب استفاده کنید.

نحوه آماده کردن مبلمان پیش از اسباب کشی

ابزار و وسایل لازم را بردارید

ابزار لازم برای باز کردن پایه ها، روی میز، در یا چارچوب را مهیا کنید. پلاستیک ساندویچ و ماژیک حاضر کنید. برای باز کردن پایه میز باید پیچ و مهره های ریز و کوچک را در این بسته ها قرار دهید.

اول قطعات را باز کنید

اول باید لوازمی را که باید از هم باز شوند آماده کنید. از آنجایی که این کار زمان بر است، باید وقتی انرژی دارید این کار را انجام دهید. هر قطعه را باز کنید. پایه میز، روکش شیشه، قفسه یا قالب تخت را باز کنید. پیش و مهره ها را در بسته پلاستیکی بگذارید و روی آن بنویسید ان قطعه به کجا تعلق دارد.

اطمینان از گم نشدن قطعات

بسته های پلاستیکی را به تکه های بزرگتر چسب بزنید. خوب بچسبانید تا حین جابجایی گم نشوند. اگر قطعات لوازم زیاد هستند باید آنها را شماره گذاری کرده و به قسمت های مختلف بچسبانید.

در صورت نیاز از دفترچه های راهنمای لوازم استفاده کنید. اگر بزرگ هستند آنها را در جعبه بگذارید و روی جعبه محتویات را بنویسید.

نحوه آماده کردن مبلمان پیش از اسباب کشی

چیزهای قابل بسته بندی را بسته بندی کنید

کوسن و تشک را برداشته و آنها را در کیسه زباله بزرگ بگذارید. آنها را خوب ببندید. مطمئن باشید بسته سوراخ نشود. این کیسه ها برای قرار دادن قطعات ظریف مناسب هستند. قطعات را با پتو یا پلاستیک پیچانده و چسب بزنید. چسب را مستقیما روی قطعات رنگ شده و روکش دار استفاده نکنید.

پیش از جابجایی لوازم و مبلمان را تمیز نکنید. بگذارید همه چیز در خانه جدید تمیز شود. در این صورت هزینه نظافت هم کم می شود.

لوازم ظریف و ارزشمند را بسته بندی کرده و مراقب شان کنید

می توانید پتوهای مخصوص اسباب کشی را اجاره کنید و لوازم را لای آن بپیچید. آنها را چسب بزنید تا محکم شود.

اول لوازم سنگین را توی کامیون بگذارید

اگر برای جابجایی کامیون اجاره کرده اید اول لوازم سنگین را توی آن بگذارید. مبل، لوازم بزرگ، میز، کمد و صندوق را اول بگذارید تا ته کامیون بماند. اگر کارگر گرفته اید، آنها ابتدا لوازم سنگین را در ته کامیون می گذارند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟