چرا در خوراکی ها به عسل طلای زرد و به هل طلای سبز می گویند؟

مواد غذایی موجود در طبیعت در سلامتی انسان تاثیر بسزایی دارند. تا جایی که در خوراکی ها به عسل لقب طلای زرد و به هل عنوان طلای سبز داده اند. این القاب بی دلیل نیستند و به خواص فوق العاده این دو ماده طبیعی برمی گردد. در ادامه به خواص آنها خواهیم پرداخت.

عسل ؛ طلای زرد

عسلی که تاریخچه آن به هزاران سال پیش باز می گردد ، امروزه با طعم و فواید بسیار برای بدن انسان جای خود را در سفره های ما حفظ کرده است. عسل یکی از پر تقاضاترین مواد غذایی بوده که مصرف آن برای انسان بسیار مهم است.

عسل علاوه بر خواص خود دارای فوایدی مانند کمک به تقویت ایمنی ، محافظت از کبد و سلامت پوست است. بی جهت به آن طلای زرد نمی گویند. آن را می توان با غذاهایی مانند خامه و نان به خصوص برای صبحانه مصرف کرد.

عسل غذایی است که فواید زیادی برای بدن دارد. در سال های اخیر ، مانند بسیاری از چیزهای دیگر عسل غیرطبیعی را از راه های مختلفی مانند افزودن مواد افزودنی در مرحله تولید ، روش های نادرست تولید، استفاده از منابع مصنوعی به جای منابع طبیعی مانند کاج و گل به دست می آورند. این عسل ها نه تنها از نظر طعم مشکل دارند ؛ بلکه از نظر سلامتی نیز مشکلات جدی ایجاد می کنند. بنابراین ، بسیار مهم است که عسلی که خریداری می کنید طبیعی باشد. برای خرید انواع محصولات ارگانیک و ادویه دست ساز از سایت ما دیدن نماید.

چرا در خوراکی ها به عسل طلای زرد و به هل طلای سبز می گویند؟

ساختار و خواص عسل

عسل ، مهم ترین محصول زنبور عسل ، یک ماده مغذی ارزشمند بوده که ارزش آن از زمان های قدیم پذیرفته شده است. روی دیوار یکی از غارهای اسپانیا در حدود 15 هزار سال پیش ؛ هنرمندی از همسایه خود در حال گرفتن عسل از لانه زنبور نقاشی کرده است. در 10 هزار سال گذشته هیچکس غذایی شیرین تر و خالص تر از عسل کشف نکرده است. شکر میوه که مهم ترین ماده تشکیل دهنده آن بوده ؛ شیرین تر از نیشکر است.

از خواص عسل طبیعی برای مردان و زنان این است که می‌توان از آن برای درمان سرماخوردگی ، رفع حالت ‌های آلرژیک ، رفع رفلاکس معده ، به عنوان مسکن در زخم و سوختگی‌ها ، برای رفع بی‌خوابی ‌، تقویت قوای جنسی و جلوگیری از سرطان استفاده کرد. بدین جهت به آن لقب طلای زرد را داده اند.

جاودیی به نام هل

هل یکی از گیاهان متمایز از خانواده زنجبیل است. این گیاه به دلیل پتانسیل سبز ماندن در تمام طول سال و طول آن که می تواند تا 50 سانتی متر رشد کند شناخته شده است. برگ های آن سبز تیره ، راست و بلند است و گل های آن به رنگ زرد روشن ظاهر می شوند. البته هل گران است ولی می توانید برای خرید هل سبز با مناسب ترین قیمت از محصولات پینک ارگانو بازدید نمایید.

هل ؛ طلای سبز

هل با خواص بی شمارش به عنوان طلای سبز در میان خوراکی ها شناخته می شود. برخی از فواید آن به شرح زیر است ؛

  • هل برای افرادی که از مشکلات معده رنج می برند بسیار مفید است ؛
  • هل در هضم شدن غذا در معده و روده ها کمک می کند ؛
  • هل که در بالا بردن اشتهای مبتلایان به بی اشتهایی حرفه ای است ، ویژگی افزایش میل به خوردن را نیز دارد. اگر رژیم دارید ، فقط مراقب باشید ؛
  • این ویژگی را دارد که از بوی بد دهان جلوگیری کرده و نفس را تازه می کند ؛
  • هل که به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی از بدن در برابر میکروب ها محافظت می کند ؛
  • این خاصیت ضد عفونی کننده بر عملکرد سالم کلیه ها نیز تأثیر می گذارد و تلاش آن برای پاکسازی کلیه ها هل را به یک ادرارآور طبیعی تبدیل می سازد ؛
  • هل به تقویت حافظه نیز معروف است و به کسانی که اغلب دچار فراموشی می شوند با ایجاد شفافیت ذهنی کمک می کند ؛
  • مصرف منظم هل در افزایش قدرت جنسی تأثیر بسزایی دارد ؛ زیرا هل خاصیت تقویت جنسی نیز دارد ؛
  • روند بهبودی در بیماری های رایج مانند آنفولانزا و سرماخوردگی را تسریع می کند. مخصوصاً در نرم شدن گلو مؤثر است.

چرا در خوراکی ها به عسل طلای زرد و به هل طلای سبز می گویند؟

آیا هل برای سرطان مفید است؟

بر اساس مطالعات مختلف ، هل دارای اثرات محافظتی در برابر بسیاری از انواع سرطان است. به طوری که طبق مطالعات انجام شده بر روی بسیاری از انواع بیماران سرطانی از سرطان حنجره گرفته تا سرطان کبد ، مصرف منظم هل در حفظ سلامت سلول های سالم بدن و افزایش تعداد آنها موثر است. این باعث می شود سلول های سرطانی کمتر فعال شوند. گفته می گردد هل خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و در صورت ابتلا می تواند به عنوان مکمل استفاده شود. بدین جهت به آن در خوراکی ها لقب طلای سبز داده اند.
اگر به تهیه ادویه دست ساز با بالاترین کیفیت علاقمند هستید می توانید از این مقاله بازدید نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟