آموزش طراحی داخلی | آشنایی با انواع سبک های طراحی دکوراسیون

آموزش طراحی داخلی یکی از کاربردی ترین انواع آموزش های هنری در جهان به شمار می آید.

طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار بالایی در حفظ زیبایی و همینطور نظم اشیا و اثاثیه خانه و هماهنگی آن  با رنگ محیط و ابعاد مختلف کوچک و بزرگ اتاق ها دارد.

تاریخچه استفاده از طراحی داخلی و کاربرد دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون از گذشته های بسیار دور در میان تمدن ها و ملت های دارای پیشینه قدیمی کاربرد داشته است.

علاقه بسیار زیاد مردمان شرقی و آسیایی از جمله مردم چین در استفاده از رنگ های مختلف و متنوع و همچنین رعایت اصول فنگ شویی و طراحی داخلی بر اساس جذب انرژی های مثبت و آرامش بخش ،طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از صدف چینی دیوارها در ژاپن و استفاده از قالیچه ها و فرش های دستباف زیبا در کف خانه ها در ایران، از نمونه های طراحی داخلی و چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی در تاریخ بشریت هستند که تا به امروز دست آورد و پیشینه های آن پا بر جا مانده است.

این مسئله نشان دهنده میزان اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گذشتگان بوده است. زیرا که زیباترین طرح  های هنری را در طراحی دکوراسیون داخلی خود به کار گرفتند و سرمایه ها و صنایع متنوعی را حول محور طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون  شکل داده اند.

کاربرد رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی، رنگ آمیزی، مرتب کردن رنگ ها در کنار هم، یکی از اساسی ترین و پایه ای ترین مفاهیم در طراحی داخلی است.

زیبایی را به شرط به کار بردن رنگ های چشم نواز در طراحی دکوراسیون داخلی میتوانیم به خوبی دریافت کنیم، چیدمان رنگ های نزدیک به هم و رعایت ترتیب رنگ های به کار برده شده در کنار یکدیگر،  از کم رنگ به پر رنگ و بالعکس و شناخت رنگ های مکمل یکدیگر، از اصول رنگ نگاری در طراحی داخلی است.

به کار بردن رنگ های نسبتا شاد و مناسب برای هر محیط که از رنگ های آرامش بخش و در عین حال زنده و ملموس باشند، می تواند طبیعت روح و روان ساکنین آن محیط را از بسیاری از بیماری های روانی و حتی جسمانی ناشی از استرس و اعصاب و روان دور نگه داشته و سلامت آنان را تضمین نمایید.

آموزش طراحی داخلی | آشنایی با انواع سبک های طراحی دکوراسیون

انواع مدل های طراحی دکوراسیون داخلی

سبک طراحی دکوراسیون مدرن

سبک طراحی دکوراسیون مدرن به نوع طراحی داخلی بر اساس معماری قرن بیستم اشاره می کند که نوعا سبکی بر گرفته از زندگی مدرن و همراه با عنصر سادگی و شفافیت با به کار گیری ترکیب دکورهای شیشه ای و اجسام عبور دهنده‌ی نور و با تاکید بر روشنایی طبیعی و شکست نور می باشد.

سبک طراحی دکوراسیون امروزی

طراحی دکوراسیون امروزی نوعی از طراحی دکوراسیون جدید با الهام از دوره‌ی پسامدرن معاصر است، که استفاده از قالب های متنوع و رنگ های ساده و گرم نوعی صمیمیت و گرمای یک محیط دوستانه را به افراد القا می نماید.

سبک طراحی  دکوراسیون مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال از سبک‌های تاکید کننده بر سادگی مبتنی بر حذف جزئیات زیاد است. این ویژگی باعث مرتب و منظم به نظر آمدن چیدمان دکوراسیون در این روش می گردد.

مینیمال به معنی کوچک شده و ساده شده است.

آموزش طراحی داخلی | آشنایی با انواع سبک های طراحی دکوراسیون

سبک دکوراسیون صنعتی

این سبک نیز برگرفته از مدل چیدمان منزل و محل زندگی در قرن های ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ م است.

این سبک از دکوراسیون برگرفته از هنر و صنایع قدیمی است و ذهن بیننده را به مظاهر هنری تاریخی جلب می کند.

سبک طراحی دکوراسیون فرانسوی

این سبک طراحی دکوراسیون داخلی بر گرفته از سبک هنری فرانسوی و دارای رنگ های متنوع و گرم و نوآوری در هندسه و اشکال مختلف است.

آموزش طراحی داخلی | آشنایی با انواع سبک های طراحی دکوراسیون

کلاس و دوره های آموزش طراحی داخلی

برگزاری  دوره های آموزش طراحی دکوراسیون و معماری داخلی به دو صورت آنلاین و حضوری به صورت کلاس های آموزش طراحی داخلی برگزار می شود.

آموزش طراحی داخلی و کلاس های آموزش در هنرستان ها و آموزشگاه های هنری تشکیل می شود.

آموزش طراحی داخلی ریشه در علوم مختلف مانند معماری و مهندسی و سبک های مختلف هنری دارد.

منابع بروز فراگیری علم طراحی داخلی و دکوراسیون، بیشتر شامل منابع خارجی، به زبان های انگلیسی، فرانسوی ، ایتالیایی و غیره است که برای تدریس و آموزش طراحی داخلی در آموزشگاه های طراحی داخلی و دکوراسیون بسیار کمک کننده خواهد بود.

علم آموزش طراحی داخلی،  از علوم نو ظهور و از شاخه های نوین هنر طراحی است.

دوره های آموزش طراحی داخلی نیازمند آموزش های عملی طراحی و کار با ابزار مخصوص دارد.

کشیدن خطوط و طراحی زوایای هندسی دکوراسیون، مشخص کردن جا و مکان عناصر اصلی و فرعی و مکمل دکوراسیون، و تنظیم نور و روشنایی در دکوراسیون برای بازتاب بهتر رنگ ها اموری تخصصی هستند، که طراحی دکوراسیون داخلی و آموزش طراحی داخلی را در آموزشگاه های مختلف طراحی نیازمند برخوردار بودن از کادر آموزشی مجرب است که سابقه ی کار عملی در حوزه ی طراحی داخلی دارند.

طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان یک رشته ی چند بعدی شامل دوره های آموزش مختلف رنگ شناسی، طراحی دو بعدی و چند بعدی، مبلمان و چیدمان اثاثیه منزل، سبک شناسی، نور پردازی و نقشه کشی و غیره است.

هزینه دوره طراحی داخلی باید با توجه به آموزش تمام این مباحث هنری و معماری و نقشه کشی محاسبه شود.

آموزش طراحی داخلی | آشنایی با انواع سبک های طراحی دکوراسیون

آموزشگاه طراحی داخلی

آموزش طراحی دکوراسیون داخلی احتیاج به پشتکار و علاقه وافر به هنر طراحی دارد و نیاز اصلی در آن بر خورداری از ذوق هنری و هوش ایده پردازانه است.

ایده های جدید و متنوع طراحی دکوراسیون داخلی را با مطالعه سبک های مختلف هنری دکوراسیون امروزی و قدیمی می توانید دریافت کنید.

برای آموزش تخصصی طراحی داخلی و دکوراسیون می توانید به آموزشگاه طراحی داخلی طرحستان مراجعه و ثبت نام نمایید، تا از آموزش و تخصص استادان طراحی دکوراسیون داخلی با هزینه ی بهینه بهره ببرید.

در آموزشگاه طرحستان، کلاس های طراحی داخلی به سه شیوه حضوری، آنلاین و آفلاین برگزار می شود.

برای کلاس طراحی داخلی تهران می توانید در دوره حضوری شرکت کنید ولی اگر ساکن شهرستان هستید کلاس آنلاین و آفلاین برای شما مناسب است

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟