چراغ مگنتی چیست

چراغ مگنتی چیست و در چه فضاهایی استفاده می‌شود؟

تکنولوژی خاص، کاربردی و مدرن که تحولی در سیستم روشنایی و نورپردازی ایجاد کرده‌ است

انتخاب و تهیه چراغ مناسب و مدرن و تامین روشنایی استاندارد و مقرون به صرفه همیشه مورد نظر معماران و سازندگان بوده است. انتخاب و استفاده از به‌روزترین تکنولوژی روشنایی و جدیدترین و پرفروش‌ترین چراغ‌های موجود در بازار، یک انتخاب هوشمندانه است. یکی از این منابع به روز، مدرن و کاربردی چراغ‌های مگنتی یا مولتی ترک است که چراغ‌های مغناطیسی هم نامیده می‌شود.

معرفی چراغ مگنتی

با حضور تکنولوژی‌های جدید در زمینه روشنایی ما شاهد چراغ‌هایی با قابلیت‌های بسیار بالا هستیم. یکی از این محصولات مدرن و پرطرفدار که شرکت مهندسی روشنایی آراشید برای تامین روشنایی پیشنهاد می‌دهد، چراغ‌های مگنتی یا مغناطیسی هستند. همچنین بغیر از این مدل چراغ ها چراغ گچی یکی دیگر از پر طرفدارترین محصولات است.

چراغ مگنتی یا مغناظیسی از دو جزء تشکیل شده است: ریل که بصورت توکار و یا روکار و یا آویز نصب می‌شود و بخش نورده درون آن به راحتی حرکت می‌کند و ماژول که همان بخش نورده یا چراغ است. ماژول‌ها یا چراغ‌ها بسیار متنوع هستند و بوسیله مغناطیس یا آهن ربا به ریل متصل می‌شود و درون آن حرکت می‌کند.

 اجزای چراغ مگنتی چیست ؟

ریل: ریل‌ها‌ در دو عرض 2 سانتیمتر و 4 سانتیمتر تولید می‌شوند. ریل چراغ مگنتی می‌تواند با یک طراحی مناسب در فرم‌های هندسی منظم و برای پوشش تمام نقاط یک فضا، داخل یا بر روی سقف و دیوار نصب شده و یا بصورت آویز از سقف قرار بگیرد.

چراغ مگنتی چیست

چراغ مگنتی یا ماژول‌ها: این روزها با توسعه استفاده از چراغ مگنتی، انواع ماژول‌های متنوعی به بازار عرضه شده‌اند. مدل‌های متداول این ماژول‌ها به صورت :

  • ماژول‌های زاویه پذیر
  •  ماژول‌های ثابت
  •  ماژول‌های آویز

قابل اجرا هستند. ماژول‌های ثابت همانطور که از اسمشان پیداست نور را به یک سمت( پایین، روبرو) هدایت می‌کنند. و بصورت ماژول‌های خطی، ماژول‌های شبکه‌ای یا نقطه‌ای یا ماژول‌های اسپات هستند. ماژول‌های متحرک با توجه به بازوی حرکتی با زاویه مورد نظر نور را به منطقه خاص ارسال می‌کنند و دارای تنوع زیادی هستند. همچنین این ویژگی را دارند که با توجه به بازوی حرکتی زوایای مختلفی را می‌گیرند و امکان ارسال نور خطی به نقطه مورد نیاز را فراهم می‌کنند.

ویژگی‌های منحصر به فرد ماژول‌های مگنتی

انواع چراغ مگنتی چیست : بوسیله خاصیت آهن‌ربایی به ریل متصل می‌شوند و به همین خاطر به راحتی می‌توان آنها را جابجا نمود. ولتاژ مورد استفاده در ریل 48 ولت دی سی است . یعنی هیچگونه خطری برای استفاده کننده هنگام لمس، جابجایی، نصب و یا خارج کردن ماژول ایجاد نمی‌کند. به زبان دیگر وقتی چراغ‌ها روشن هستند به راحتی می‌توان بدون نگرانی آن ها را جابجا نمود.
مزیت نورپردازی با چراغ مگنتی با توجه به تنوع ماژول‌ها

شرکت مهندسی روشنایی آراشید با توجه به سابقه و دارا بودن کادر حرفه‌ای در زمینه طراحی روشنایی و نورپردازی، توصیه می‌کند: به دلیل تنوع ماژول‌های مگنتی که این امکان را به کاربر می‌دهد تا در یک فضا روش‌های نورپردازی مختلفی را هم زمان داشته باشد، از این تکنولوژی مدرن و به‌روز استفاده شود.

مثلا در یک فضای نمایشگاهی، نورهای مورد نیاز شامل، نور عمومی برای روشن کردن محیط، نور تاکیدی برای روشن کردن تابلوها و مجسمه‌ها و سایر المان‌های موجود و نور موضعی برای روشن کردن یک دیوار یا لوگو مورد استفاده قرار می‌گیرد. با نصب یک ریل مگنتی در سقف نمایشگاه می‌توان در آن واحد و بصورت همزمان ماژول‌های خطی، نقطه‌ای و استوانه‌ای را در کنار هم درون ریل جای‌گذاری کرد تا تمام نیازهای روشنایی نمایشگاه را برآورده کند.

مزیت چراغ مگنتی در تغییر دکوراسیون داخلی هنگام نیاز به جابجایی جهت نور

با توجه به تنوع ماژول‌های مگنتی و امکان جابجایی آسان آن‌ها، نگرانی هنگام تغییر در دکوراسیون داخلی وجود نخواهد داشت. چرا که به آسانی و با یک کلیک ماژول را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کرده و نور محل مورد نظر تامین می‌شود.

مزیت چراغ مگنتی در تغییر رنگ نور

ماژول‌ها دارای دمای رنگ نور نچرال و آفتابی هستند. با توجه به دمای رنگ نور مورد نیاز،  همزمان ماژول‌های با دمای رنگ نوری متفاوت را می‌توان درون ریل برای اهداف مختلف نصب نمود .

چراغ مگنتی در چه فضاهایی قابل استفاده هستند؟

علت نصب چراغ مگنتی چیست

به دلیل انعطاف پذیری بالای این سیستم روشنایی، چراغ مگنتی را تقریبا در هر فضای داخلی می‌توان استفاده کرد. این سیستم مدرن در فضاهای مسکونی، اداری، تجاری، گالری ها و موزه‌ها و حتی فضاهای آموزشی به خوبی قابل استفاده است.

هنگام تهیه چراغ مگنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

شرکت مهندسی روشنایی آراشید توصیه می‌کند هنگام تهیه این سیستم روشنایی، چراغ‌های مگنتی را به همراه ریل از یک مجموعه قابل اعتماد و حرفه‌ای در زمینه طراحی  و اجرای روشنایی تهیه نمایید تا محصول با کیفیت همراه با گارانتی قابل قبول و قیمت رقابتی را به شما ارائه دهند

. بسته به طراحی روشنایی، مکان هایی که لازم است نور داده شود و نوع فضا، نوع و تعداد ماژول‌ها انتخاب می‌شوند. این بدان معنی است که این ماژول‌ ها می‌توانند در کنار هم درون ریل جای بگیرند و هر کدام هدف خاصی را روشن کنند.  یک ماژول‌ می‌تواند به عنوان یک نور تاکیدی برای برجسته کردن عناصر معماری، یا به عنوان یک نور کلی برای ارائه روشنایی اولیه، یا به عنوان یک نور محیطی برای تغییر حس و حال فضا بکار گرفته شود، همه در یک سیستم قرار می‌گیرند و بسته به نیاز می‌توانند مورد استفاده واقع شوند.

نحوه نصب چراغ مگنتی

چراغ مگنتی چیست

ابتدا ریل‌ها بصورت توکار، روکار و یا آویز نصب می‌گردند. قرار گرفتن ماژول‌ها در مرحله آخر و زمان استفاده انجام خواهد شد. مشاوران روشنایی شرکت مهندسی آراشید تعداد ماژول‌های مورد نیاز و نوع آن ها را بر اساس طرح روشنایی انجام شده محاسبه می‌نمایند و در زمان مناسب نصب انجام می‌شود.

تغذیه الکتریکی ریل‌ها چگونه است؟

ریل چراغ مگنتی چیست

ریل‌ها توسط دو نوع درایور تغذیه می‌شوند. درایور داخلی مستقیما داخل ریل قرار گرفته و برای زمانی مناسب است که امکان قرار دادن درایور خارجی و سیم‌کشی آن وجود نداشته باشد.

این درایورها کاملا با اندازه و رنگ ریل هماهنگ هستند و اتصال آنها به سادگی انجام می‌شود. حالت دوم درایورهای خارجی هستند که خارج از ریل و در یک فضای از پیش تعیین شده قرار می‌گیرند و از طریق یک رابط به ریل متصل می‌شوند . بهتر است انتخاب نوع درایور از طریق مشاوره با یک فرد یا مجموعه آگاه انجام شود.

تعمیرات و نگهداری سیستم روشنایی چراغ مگنتی چیست ؟

تنها بخشی که ممکن است در این سیستم روشنایی کارآمد نیاز به تعویض داشته باشد، تغذیه الکتریکی ریل است. شرکت مهندسی روشنایی آراشید کلیه محصولات خودر را گارانتی نموده و در صورت نیاز، آن را جایگزین خواهد کرد.

نحوه ارتباط با شرکت مهندسی روشنایی آراشید

کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه مهندسی برای مشاوره رایگان تلفنی همیشه در خدمت هستند. جهت مشاوره با شماره های شرکت درج شده در وب سایت www.arashidlight.ir، اینستاگرام این شرکت به آدرس: @arshid.lighting تماس حاصل فرمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟