پوکه معدنی رشد سبزیجات چند برابر می کند؟

سبزیجات و گل ها در خاکی با هوادهی خوب با زهکشی خوب رشد می کنند. پوکه یکی از محصولات شناخته شده ای است که برای افزایش کیفیت خاک توصیه می شود. بیایید دریابیم که چیست، چگونه کار می کند و چه مزایایی دارد.

پوکه معدنی رشد سبزیجات چند برابر می کند؟

پوکه چیست؟

پوکه یک ماده خنثی PH و حالت دهنده خاک است که در طول فوران های آتشفشانی ایجاد می شود. پس از یک فوران شدید، ماگما به سرعت سرد می‌شود و حباب‌های هوای محبوس شده در سنگ تشکیل‌شده باقی می‌ماند. این باعث تولید پوکه می شود.

در طول فوران آتشفشانی، پوکه معدنی  بر روی سطح زمین رسوب می کند و بنابراین استخراج آن آسان می شود. قبل از استفاده نیازی به پردازش ندارد به جز خرد کردن ماشینی برای ارائه اندازه های مورد نیاز. می توانید به شکل بسیار ظریف یا دانه های کوچک بین 1/8 اینچ و 3/8 اینچ به آن دسترسی داشته باشید.

پوکه سبک وزن است و دارای طبیعت متخلخلی است که آن را قادر می سازد رطوبت را حفظ و تنظیم کند. همچنین زهکشی و هوادهی را افزایش می دهد. اگرچه پامیس کیفیت خاک را بسیار افزایش می دهد، اما مواد مغذی به خاک اضافه نمی کند و بنابراین ممکن است همراه با سایر محصولات تقویت کننده مواد مغذی استفاده شود.

فواید استفاده از پوکه بر روی سبزیجات و گل ها

پوکه برای باغ های گل و سبزیجات و همچنین گلدان های گل بسیار توصیه می شود. برای گیاهان کوچک و ضعیف، پوکه ریز خرد شده برای استفاده در ظروف توصیه می شود. بسته به میزان گرفتگی خاک، می توان آن را به نسبت 30:50 یا 50:50 مخلوط کرد. در اینجا به برخی از مزایای آن اشاره می کنیم.

پوکه غرقابی را به حداقل می رساند

در فصل بارندگی، باغ ها آب اضافی را حفظ می کنند. آبیاری بیش از حد نیز ممکن است باعث سیل شود. این باعث غرقابی می شود و در صورت عدم رفع می تواند به گیاهان شما آسیب برساند. استفاده از پوکه باعث افزایش زهکشی و خلاص شدن از شر آب اضافی می شود.

برای گیاهان بسیار سنگین عالی است

گیاهان سنگین بالا تمایل به واژگونی و خم شدن دارند، حتی گاهی اوقات می شکنند. پوکه حمایت لازم برای رشد مناسب را فراهم می کند و این گونه گیاهان را به خوبی ریشه دار و هوادهی می کند.

پوکه برای همه انواع خاک کار می کند

پوکه معدنی رشد سبزیجات چند برابر می کند؟

برخلاف کود و سایر افزودنی‌های خاک که فقط برای خاک‌های منتخب مناسب هستند، پوکه نیازی به آزمایش خاک ندارد و برای هر نوع خاکی قابل استفاده است. خاک را ضعیف نمی کند.

پوکه خاک ایده عال نهال ها

طبقه گفته کارشناسان سایت nahalsara.com پوکه معدنی بهترین نوع خاک برای پرورش نهال های از قبیل نهال پالونیا و گل محمدی و تمشک و گلابی است زیرا هم از نظر مواد معدنی که در داخل این خاک وجود دارد باعث می شود نهال غنی از مواد غذایی باشد هم جنین نیاز آبی نهال را کمتر میکند

دارای حداقل مواد معدنی است

اعتقاد بر این است که مواد معدنی کمیاب محتوای فلز را به گیاهان منتقل می کنند. این می تواند برای مواد خوراکی مانند سبزیجات سمی باشد. خوشبختانه، پوکه به سختی تجزیه می شود و دارای مقادیر ناچیزی از مواد معدنی است. هدف اصلی آن تقویت ساختار خاک است.

به خوبی به عنوان مالچ خدمت می کند

در حالی که گزینه های متعددی برای مالچ پاشی وجود دارد، تعداد کمی از آنها کارایی را ارائه می دهند. مالچ پامیس جذاب است و ماندگاری قابل توجهی دارد. در هوای طوفانی به راحتی شسته نمی شود و از بین نمی رود. علاوه بر این، بوهای ناشی از توده های کمپوست را کاهش می دهد.

برای خاک سنگین توصیه می شود

خاک اغلب متراکم می شود و از هوادهی بسیار مورد نیاز خود محروم می شود. فشرده سازی بیشتر زمانی اتفاق می افتد که خاک مملو از آب باشد. پوکه به شل شدن خاک های سنگین کمک می کند و هوادهی را بهبود می بخشد و در واقع تراکم خاک را کاهش می دهد.

پوکه باعث تنظیم رطوبت و حفظ آب می شود

به گفته کارشناسسان فلاح پومیس پوکه به دلیل ساختار متخلخل خود، آب را جذب و ذخیره می کند و تنها در صورت نیاز گیاهان، آن را آزاد می کند. این امر نیاز آبیاری را تا بیش از 50 درصد کاهش می دهد. این طبیعت متخلخل همچنین آن را قادر می سازد تا رطوبت اضافی را حفظ کند. این باعث رشد شاخ و برگ های سالم به خصوص ساکولنت ها می شود.

نحوه استفاده از پوکه

پوکه 100% ارگانیک است. همانطور که قبلا ذکر شد نیازی به آماده سازی ندارد. پس از استخراج، پوکه به ذرات کوچکتر خرد شده و ذخیره می شود. می توان آن را در آن حالت بدون افزودن مواد مغذی بیشتر استفاده کرد.

نسبت توصیه شده برای ساکولنت ها 50:50 است. مخلوط خاک شما باید نصف پوکه، نصف خاک باشد. برای سایر گیاهان، 10 درصد پوکه برای ایجاد تغییر کافی است.

اگر قصد دارید پوکه را با مواد مغذی مخلوط کنید، ابتدا آن را در محلول غذایی خیس کنید. بگذارید حداقل 24 ساعت فعال شود و سپس با خاک مخلوط کنید.

در مجموع از هر راهی که تهیه کنید پوکه هیچ اثر منفی ندارد. در حال حاضر عمدتاً در ساخت اقلام خانگی مانند لوازم آرایشی، مداد پاک کن، فیلتر آب و بستر بچه گربه ها استفاده می شود

برای خرید پوکه معدین می توانید با شماره 09183107300 تماس بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟