در برگزاری مراسم عقد و انتخاب سالن ریسک نکن!

مراسم عقد از جمله مراسم‌های خاطره‌انگیز و دل‌نشین می‌باشد که بعد از مراسم بله‌برون گرفته می‌شود، این مراسم از ایران باستان و آئین زرتشت به جا مانده و برای خانواده‌ها بسیار مهم و ارزشمند می‌باشد؛ در خانواده‌های ایرانی تاریخ برگزاری مراسم عقد از پیش تعیین شده است که معمولاً  این تاریخ در جشن بله‌برون مشخص می‌‍شود.

در برگزاری مراسم عقد و انتخاب سالن ریسک نکن!

نگاهی به آداب و رسوم برگزاری مراسم عقد

مراسم شما چه در خانه باشد و چه در یک سالن عقد سفره عقد اهمیت زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین عواملی که در برگزاری هرچه شکیل‌تر مراسم عقد بسیار تأثیرگذار می‌باشد نحوه‌ی چیدمان سفره‌ی عقد است، سفره عقد یکی از رسومات قدیمی ایرانیان می‌باشد که قبل‌تر اجداد ما اعتقاد داشتند که سفره‌ی عقد و وسایل آن می‌تواند به همراه خود عاقبت به خیری میان زوج‌های جوان بیاورد.

بدیهی می‌باشد که چیدمان شیک و لوکس این سفره در برگزار بی‌نقص این مراسم نقش بسزایی دارد. این سفره از اجزایی تشکیل شده است که هر کدام به نحو خود دارای معنی‌های مختلفی می‌باشد که همه‌ی آن ها به روی یک پارچه سفید پهن می‌شوند و تمامی اجزا بر روی آن قرار می‌گیرند. این اجزا عبارت‌اند از آینه و شمعدان، قرآن مجید، جانماز، نبات، سکه، گل، حلقه و…

انتخاب یک سالن عقد و ثبت خاطرات

اگر بخواهید جشن عقد خود را در یک سالن عقد برگزار کنید می بایست با یک برنامه ریزی مناسب عمل کنید. بدیهی است که بعد از تحمل استرس‌ها و تنش‌های مراسم خواستگاری و … حال فشار انتخاب یک سالن عقد متناسب با بودجه مورد نظرتان و شیک شما را آزرده خاطر کرده است اما نگران نباشید انتخاب سالن عقد تنها نیاز به رعایت چند نکته اساسی دارد که شما می‌توانید با رعایت کردن آن ها در کمترین زمان به نتیجه دلخواه خود برسید.

انتخاب سالن عقد همراه می‌خواهد! بی‌گدار به آب نزنید.

هرچه به مراسم عروسی نزدیک‌‍تر می‌شوید فشار و مشغله‌ی ذهنی بر روی شما هزاران برابر می‌شود، بدیهی است که در این مواقع احتمال انتخاب اشتباه بسیار زیاد می‌شود.

انتخاب اشتباهی که ممکن است یکی از زیباترین شب‌های خود یا فرزندانتان را به شدت تهدید کند، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً برای سالن عقد از مجموعه‌‎ای کمک بگیرید که در این زمینه تخصص داشته باشد، پیشنهاد ما به شما برای انتخاب سالن عقد مجموعه تالارکده می‌باشد، اما ما در ادامه به شما چندین نکته مهم و اساسی را می‌گوییم تا خود شما هم بتوانید با دیدی باز و آرامش فکری بیشتر دست به انتخاب سالن عقد خود بزنید.

معیارهای خود را سازماندهی کنید!

در مرحله‌ی اول سعی کنید برای خود روشن کنید که مهم‌ترین معیارهایتان برای برگزاری یک مراسم عقد ایده‌آل چیست، آیا شما با هزینه‌های گزاف مشکلی ندارید؟ آیا مساحت سالن عقد برای شما در اولویت است؟

با جواب دادن این‌گونه سؤال‌ها شما به سالن عقد موردنظر خود نزدیک می‌‌شوید، در ادامه ما به شما اصلی‌ترین معیارهایی که باید در هنگام انتخاب سالن عقد به آن توجه کنید را می‌گوییم تا شما بتوانید راحت‌تر انتخاب خود را انجام بدهید.

معیارهای حیاتی سالن عقد ایده‌آل چیست؟

در انتخاب یک سالن با کیفیت جهت برگزاری مراسم عقد خود می بایست برخی نکات را مورد توجه قرار دهید.

گل‌آرایی و دکوراسیون محضر عقد و سالن

در هنگام انتخاب سالن در کنار رعایت نکات مالی به این نکته توجه کنید که آن شب قرار است یکی از مهم‌ترین و خاطره‌انگیزترین شب‌های عروس و داماد باشد، عکس‌ها و فیلم‌هایی که قرار است در آن شب ثبت شود سالیان سال می‌تواند خاطرات شبی شگفت‌انگیز را برای شما زنده کند.

در برگزاری مراسم عقد و انتخاب سالن ریسک نکن!

پس مهم است سالن عقدی را انتخاب کنید که از دکوراسیون لوکس و شیکی برخوردار باشد تا بتوانید بهترین لحظات زندگی خود را در بهترین مکان ممکن ثبت کنید، در انتخاب سالن عقد خیلی مهم است که شما به دکوراسیون سالن و محضر، جایگاه عروس و داماد، چیدمان میز و صندلی، نوع چیدمان سفره عقد، رنگ آمیزی سالن و … دقت کنید.

ظرفیت سالن عقد و محضر

یکی از مهم‌ترین کارهایی که شما می‌بایست چند روز قبل از برگزاری مراسم عقد خود به طور دقیق مشخص کنید تعداد مهمانانی است که شما قصد دارید به مراسم خود دعوت کنید.

این کار از این نظر حائز اهمیت است که اگر شما قرار است تعداد مهمانان کمی دعوت کنید انتخاب یک سالن عقد بزرگ یک اشتباه است به این دلیل که مکان بزرگ برای تعداد مهمانان کم از شکوه مراسم شما مقدار بسیار زیادی کم می‌کند و در کنار آن شما به جای اینکه هزینه‌ی اضافی برای اجاره‌ی مکان بزرگ‌تری بدهید که به ضرر شما است همان مقدار هزینه را برای برگزاری تشریفات مجلل‌تری از مهمانان خود می‌کنید.

مطمئن باشید که برگزاری این‌گونه مراسم خیلی می‌تواند برای شما بهتر باشد؛ و همین‌طور در نقطه مقابل اجاره کردن سالن عقد کمتر از ظرفیت مهمانان شما می‌تواند شبی کلافه کننده را برای عروس و داماد و مهمانانشان رقم بزند، پس تمام دقت لازم را برای انتخاب یک سالن عقد متناسب با مهمانان خود به خرج بدهید تا مراسم شما به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

آسانسور را در معیارهای خود قرار دهید

داشتن آسانسور یکی از معیارهای مهم و یک امتیاز مثبت برای سالن‌های عقد می‌باشد، اگر در لیست مهمانان شما افراد سالمند وجود دارند برای شما الزامی می‌باشد که به سمت سالن عقدی بروید که از مزیت داشتن آسانسور بهره‌مند است، در کنار آن هم آسانسور به شما کمک می‌کنید به طبقات و پارکینگ دسترسی بهتری داشته باشید.

با موسیقی، مراسم عقد خود را گرم نگه دارید

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک سالن عقد موسیقی می‌باشد، داشتن  سیستم‌های صوتی حرفه‌ای و مدرن‌ترین تجهیزات می‌تواند تا حد زیادی به برگزاری بی‌نقص مراسم شما کمک کند، در کنار سیستم صوتی اجرای زنده موسیقی می‌تواند شبی به یاد ماندنی را برای مهمانان شما رقم بزند.

گیفت عقد را فراموش نکنید

به جرئت می‌توان گفت یکی از مسائلی که در سال‌های قبل بسیار در بین خانواده‌های ایرانی رواج پیدا کرده است گیفت عقد می‌باشد، دادن یک هدیه‌ی هرچند کوچک می‌تواند یادگاری با ارزش برای مهمانانی که در شبی به یادماندنی شادی خود را با آن ها تقسیم کرده‌اید باشد.

اگر سالن عقدی که قصد دارید مراسم خود را در آن برگزار کنید دارای مزیت گیفت عقد باشد می‌تواند کار شما را بسیار آسان کند.

از وجود محلی مناسب برای رقص مطمئن شوید

قطعاً افرادی که در مراسم عقد شما حاضر شده‌اند به اندازه شما از این اتفاق خوشحال هستند، مهمانان شما زمانی که در مراسم شما حضور پیدا می‌کنند دوست دارند این شادی را باهم دیگر تقسیم کنند و تمام انرژی خود را برای برگزاری گرم و بی‌نقص مراسم شما بگذارند.

برای این که مهمانان شما از نامناسب بودن و یا نبودن فضای رقص اذیت نشوند بهتر است در هنگام انتخاب سالن عقد به وجود محلی مناسب برای رقص و پایکوبی  مهمانان گرامی‌تان توجه کنید.

محدودیت ساعت سالن عقد را در نظر بگیرید

محدودیت ساعت می‌تواند در انتهای مراسم به ضرر شما تمام شود، سعی کنید سالن عقدی را انتخاب کنید که محدودیت زمان زیادی نداشته باشد تا مهمانان شما با خیال آسوده و بدون عجله بتوانند عکاسی کنند، با هم دیگر معاشرت کنند و از مراسم لذت ببرند.

به اکسسور‌ی‌های مراسم عقد اهمیت بدهید

زیبایی سفره و دکوراسیون مراسم عقد هرچه بهتر شود ارتباطی مستقیم با کیفیت مراسم شما دارد، اکسسوری‌های مراسم عقد یکی از معیارهایی می‌باشد که شما در جهت برگزاری بی‌نقص مراسم خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

در هنگام انتخاب سالن عقد در رابطه با این مسئله با مدیریت سالن صحبت کنید و تعیین کنید که چه اکسسوری‌هایی به شما ارائه می‌دهند و چه مواردی را خودتان باید ببرید.

بدیهی می‌باشد که هرچه تعداد اکسسوری‌هایی که سالن در اختیار شما قرار می‌دهد بیشتر باشد شما نیاز کم‌تری به خرید جداگانه اکسسوری‌ دارید و در نتیجه در میان شلوغی برگزاری مراسم عقد می‌توانید کمی در زمان خود صرفه جویی کنید.

در برگزاری مراسم عقد و انتخاب سالن ریسک نکن!

عاقدی خوش سخن انتخاب کنید

در برگزاری مراسم عقد هر عواملی ممکن است بر کیفیت برگزاری مراسم تأثیر بگذارد، انتخاب عاقدی با قدرت سخن‌وری بالا قطعاً می‌تواند کیفیت برگزاری مراسم شما را چندین پله بالاتر ببرد.

بی‌شک شما هم همانند عروس و داماد علاقه دارید عاقدی مهربان و خوش‌صحبت خطبه‌ی عقد شما را جاری کند تا عاقدی عجول و عبوس! مطمئن باشید که سخنان شیرین عاقد می‌تواند در آرامش خاطر شما تأثیر مستقیم بگذارد.

چند روز قبل از برگزاری مراسم با عاقد هماهنگ شوید

همان‌طور که اشاره کردیم انتخاب یک عاقد سخن‌ور و مهربان می‌تواند در کیفیت مراسم شما تأثیر بسیار زیادی بگذارد، از این رو در  انتخاب آن می‌بایست دقت زیادی را به خرج دهید.

اگر سالن عقد شما دارای عاقد اختصاصی می‌باشد زمان حضور عاقد و دیگر کارها به عهده‌ی مدیریت سالن عقد می‌باشد اما اگر قصد دارید خود عاقدی را برای مراسم خود انتخاب کنید حتماً از چند روز قبل از مراسم تمامی نکات را با عاقد هماهنگ کنید تا در روز مراسم با مشکل مواجه نشوید.

محیط اطراف سالن عقد هم دارای اهمیت است؟

بله، قطعاً همین‌طور است به عنوان مثال شما برای برگزاری مراسم عقد خود هیچ چیزی کم نگذاشتید و در بهترین روف گاردن با بهترین امکانات مراسم عقد خود را برگزار کردید اما آن سالن عقد از مزیت پارکینگ اختصاصی محروم است و همین‌طور خیابان‌های اطراف آن سالن هم بسیار شلوغ می‌باشد.

آیا شما تمایل دارید مهمانان شما قبل از مراسم سرگردان به دنبال جای پارک برای خودروهای خود باشند؟ قطعاً خیر، این مسئله باعث می‌شود هیچ‌کدام از مهمانان شما به موقع در مراسم شما حاضر نشوند و این مسئله قطعاً می‌تواند در روند برگزاری مراسم عقد شما تأثیر بگذارد، پس حتماً به این مسئله توجه داشته باشید.

امکانات جانبی، امتیازی مثبت در جهت برگزاری مراسم

بی‌شک هرچه امکانات و تشریفات بیشتری در اختیار مهمانان خود بگذارید خاطره‌ای شگفت‌انگیز تر در ذهن مهمانان شما ثبت می‌شود به طوری که در سال‌های بعد هم از مراسم شما یاد می‌کنند، امکانات جانبی هم یکی از آن عواملی است که می‌تواند برگزاری مراسم عقد شما را بی‌نقص کند، امکاناتی از جمله آتلیه عکاسی، آسانسور، گروه موسیقی و… می‌تواند به برگزاری شکیل مراسم عقد شما کمک کند.

نقش سیستم تهویه سالن عقد را دست کم نگیرید

یکی از مهم‌ترین عوامل یک سالن عقد ایده‌آل داشتن سیستم تهویه مناسب است، قطعاً شما دوست ندارید در فصل زمستان در هنگام جاری شدن خطبه عقد از سرما بلرزید و یا دوست ندارید و تابستان از گرما تمامی مهمانان شما کلافه شوند، پس برای جلوگیری از بروز این اتفاقات قبل از صحبت‌های نهایی با مدیریت سالن عقد از سلامت سیستم تهویه سالن مطمئن شوید.

اروپایی‌ترین مراسم در باغ تالار یا سالن عقد فضای باز

بسیاری از زوج ها تمایل دارند تا مراسم جشن عروسی خود را در یک باغ تالار و فضای باز برگزار نمایند. این روزها سالن هایی در سطح تهران وجود دارند که بصورت روباز هستند و مراسم عقد در فضای باز را انجام می‌دهند.

از طرفی ممکن است یک باغ تالار فضایی اختصاصی در محوطه خود جهت برگزاری جشن های عقد و مراسمات کوچک اختصاص داشته باشد.

برگزاری مراسم عقد در سالن عقد روباز و یا محضر عقد رو باز بسیار سلیقه‌ای و با توجه به تصمیم عروس و داماد می‌باشد، اما با شیوع ویروس کرونا صاحبان مجالس عقد قبل از اولویت قرار دادن برگزاری مجلل مراسم عقد خود به فکر سلامتی مهمانان خود بودند.

همین موضوع باعث شد افراد کثیری به سمت سالن‌ عقد در فضای روباز رو بیاورند و همین دلیل کافی بود تا برگزاری مراسم‌های عقد در محضر عقد روباز و… قوت بگیرد.

صاحبان سالن‌های عقد به فکر برگزاری تجملی‌تر مراسم‌های مراجعه کنندگان خود بیفتند، از این رو اگر شما به دنبال برگزاری شیک و اروپایی مراسم عقد خود هستید سالن عقد در فضای روباز یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای شما می‎‌باشد.

خودتان را برای مراسم عقد آماده کنید!

درست است که فراهم کردن شرایط ایده‌آل برای مهمانان گرامی‌تان واجب است اما چند نکته بسیار مهم وجود دارد که شما می‌بایست به آن اهمیت کافی بدهید، زیرا اگر هرکدام به نحو احسنت انجام نشود اختلال بزرگی را در کار شما می‌اندازد.

در ادامه ما به شما چند توصیه اساسی خواهیم کرد که با رعایت آن ها در روند برگزاری مراسم عقد به مشکل برخورد نخواهید کرد.

دفتر ازدواج خود را از یک ماه قبل رزرو کنید

اگر قصد دارید مراسم عقد خود را در یک روز خاص همانند اعیاد مذهبی و … برگزار کنید، حتماً به این نکته توجه کنید که در این مواقع تعداد زیادی از زوجین قصد بر رسمی کردن ازدواج خود دارند، پس پیشنهاد ما به شما این است که از یک ماه قبل تاریخ دقیق برگزاری مراسم خود را مشخص کنید، و اقدام به رزرو سالن عقد و یا دفتر ازدواج خود کنید؛ اگر این کار را به روزهای پایانی بسپارید احتمال اینکه سالن عقدی با شرایط ایده‌آل مدنظرتان پیدا نکنید بسیار زیاد است.

آرایش عروس خانم را در اولویت قرار دهید

قطعاً هر کدام از مراحل ازدواج مخصوصاً مراسم عقد برای هر خانمی شب بزرگی است، شبی که از سالیان قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده است، بدترین اتفاق برای یک خانم این است که در مراسم عقد خود آن‌قدر که باید درخشیده نشود و از ظاهر خود به طور کامل راضی نباشد، این موضوع باعث می‌شود که در سالیان بعد هم هنگام دیدن عکس و فیلم‌های مراسم عقد خود تأسف اولویت قرار ندادن ظاهر بی‌نقص خود را بخورد، برای مراسم عقد آرایش خیلی زیاد و غلیظ لازم نیست بهتر است برای آن روز یک آرایش لایت انجام دهید.

از این رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم چند روز قبل از مراسم خود در مورد چند آرایشگاه و سبک کاری آن ها تحقیق کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب لباس را جدی بگیرید

انتخاب لباس برای مراسم عقد به سختی و پیچیدگی مراسم عروسی نیست اما باز هم از اهمیت بالایی برخوردار است، به هر حال درخشیدن در مراسم عقد آرزوی هر خانمی است از این رو بهتر است زمان مناسبی را برای انتخاب لباس اختصاص دهید.

انتخاب لباس تا حد زیادی به سلیقه شخصی و اعتقادات و فرهنگ خانواده طرفین مربوط می‌شود اما در مورد رنگ لباس می‌توان گفت بهترین رنگ‌ها برای لباس مراسم عقد سفید، شیری، صورتی، لیمویی و… است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به اصلی‌ترین معیارهای برگزاری یک مراسم بی‌نقص بپردازیم تا شما بتوانید با ذهنی بازتر و آرامش خاطر بیشتر تصمیم گیری کنید اما بدیهی است که برگزاری مراسم عقد شکیل و لاکچری نیاز به همراهی تیمی متخصص در این زمینه دارد، از این رو ما به شما سایت تالارکده را معرفی می‌کنیم.

سایت تالارکده، مرجعی برای معرفی خدمات دهندگان عروسی

سایت تالارکده یکی از سایت‌هایی است که به عنوان مرجع خدمات عروس به معرفی تالارهای پذیرایی عروسی و باغ تالارهای تهران و کرج می پردازد.

قطعا شما با این حجم از کاری که دارید نمی‌توانید به طور حضوری از همه‌ی تالارها و سالن عقد و… تهران و کرج دیدن کنید، اما با استفاده از سایت تالارکده که مرجع خدمات تخصصی عروسی و معرفی تالارهای پذیرایی عروس تهران و حومه آن است.

انتخاب یک باغ تالارشیک مناسب که برای مهمانان شما و جشن تان مناسب باشد و یا یک تالار پذیرایی عروسی مجلل و زیبا بسیار راحت می شود. در سایت تالارکده که مرجع خدمات عروسی است.

می‌توانید همزمان تمام باغ تالارهای عروسی زیبا و باشکوه در سطح شهر تهران و کرج و نیز تالارهای پذیرایی مجلل و شیک را مشاهده کرده و با دیدن عکس های گوناگون از زوایای مختلف هم از محوطه بیرونی باغ تالارها و هم محوطه داخلی تالارهای پذیرایی، مکان مورد نظر خود را پیدا کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟