پایه فنس بتنی بهتر است یا فلزی؟

پایه فنس بتنی بهتر است یا فلزی؟

اگر نگاهی به اطراف املاک خصوصی، باغ و یا کارگاه های صنعتی و کشاورزی انداخته باشید، احتمالا فنس کشی اطراف آن ها را مشاهده کردید اما اگر با دید نزدیک تری به آن نگاه کنید، لوله هایی از جنس بتن، فلز یا چوب را مشاهده خواهید کرد که باعث اتصال و یکپارچگی محوطه فنس کشی، شده اند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع پایه فنس آشنا کنیم و در نهایت به این سوال پاسخ دهیم که پایه فنس بتنی بهتر است یا فلزی؟ پس با ما همراه باشید.

پایه فنس چیست؟

پایه فنس یا پایه حصار، وسیله ای مورد نیاز برای هر نوع فنس کشی اطراف خانه، کارخانه، پارک، استخر و … است که در انواع مختلفی شامل پایه فنس فلزی، بتنی و چوبی تولید می شود. استفاده از پایه فنس چوبی بخصوص برای شهر های شمال کشور به دلیل امکان خورده و پوسیده شدن بالا، توصیه نمی شود و از این انوع می ماند پایه فنس فلزی و یا بتنی. به نظر شما مزایا و معایب استفاده از هر کدام چیست؟ در ادامه به بررسی تخصصی و کامل هر یک از این پایه فنس ها می پردازیم.

انواع پایه فنس

پایه فنس بتنی بهتر است یا فلزی؟

  • پایه فنس چوبی

پایه فنس چوبی ظاهر جذابی دارد و بخصوص برای نرده کشی های با استفاده از چوب مورد استفاده قرار می گیرد اما همانطور که احتمالا می دانیم، به علت هزینه بالای چوب و رنگ کردن آن برای جلوگیری از پوسیدگی، استفاده از پایه فنس چوبی کمتر متداول است.

  • پایه فنس فلزی (آهنی)

رقابت اصلی اینجا آغاز می شود! اگر سری به سایت های خرید پایه فنس بزنید، احتمالا با دو نوع متداول تر آن، یعنی پایه فنس فلزی و بتنی برخورد خواهید کرد. این نوع پایه فنس بر اساس نیاز مشتریان به صورت تک شاخه، دو شاخه و یا خمیده تولید و عرضه می شود. برای جلوگیری از ایجاد خوردگی و زنگ زدگی در پایه فنس فلزی، آن را معمولا با فرایند آبکاری روی، گالوانیزه می کنند.

  • پایه فنس بتنی

اما پایه فنس بتنی! نوع دیگری از پایه فنس که با توجه به مزایایی که دارد، انتخاب بسیاری از خریداران است. قیمت پایه فنس بتنی نسبت به فلزی ارزان تر تمام می شود اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در همان ابعاد، نسبت به پایه فلزی وزن بسیار بیشتری دارد و از این رو، حمل و نصب آن کمی سخت است.

انتخاب بهتر کدام است؟ پایه فنس بتنی یا فلزی؟

برای اینکه دقیقا بگوییم کدام یک در فنس کشی از دیگری برتری دارد، بهتر است به چند پرسش پاسخ دهیم:

  • تا چند سال قصد دارید از فنس و پایه فنس استفاده کنید؟ (دوام)
  • راحتی حمل و نصب تا چه اندازه برایتان مهم است؟
  • کدام پایه فنس از نظر شما زیباتر است؟
  • قیمت و هزینه های نگهداری هر کدام چگونه است؟

برای انتخاب گزینه بهتر لازم است در چند زمینه انواع پایه فنس را بررسی کنیم:

  1. دوام و ماندگاری

پایه فنس بتنی بدون هیچ شکی در این مزیت از نوع فلزی برتری دارد. بافت مستحکم و قوی بتن در برابر هر گونه آسیب محیطی شامل رطوبت، ضربه های پیاپی و یا فرسودگی مقاوم است. مقاومت پایه فنس فلزی گالوانیزه شده به دلیل آبکاری با زینک اکساید، نسبت به نوع آهنی ساده آن بیشتر است و دلیل آن نیز افزایش دوام در برابر فرسودگی مقابل آب و رطوبت می باشد.

  1. حمل و نصب

پایه فنس لوله یا فلزی را می توانید به راحتی از بازار آهن (شاداباد) تهران تهیه و سوار وانت کنید. هم حمل آن آسان است و هم نصب آن. بر خلاف پایه فنس لوله، نوع بتنی بسیار سنگین بوده و هم حمل و هم نصب آن نیازمند کارگر و متخصص نصب است. به همین علت اگر راحتی حمل و نصب برای شما اولویت است، پایه فنس لوله یا آهنی را خریداری کنید.

  1. زیبایی و جذابیت

بر خلاف نوع بتنی که تقریبا همینی هست که هست، پایه فنس فلزی قابلیت رنگ کردن دارد اما هزینه و زمان زیادی را از شما می گیرد. اگر برای ویلا یا باغ قصد دارید پایه فنس حصارکشی بخرید، ترجیحا از نوع فلزی استفاده کنید و برای مناطق صنعتی و تجاری که زیبایی پایه فنس زیاد اهمیت ندارد، می توانید از نوع بتنی خریداری کنید.

  1. قیمت و هزینه نگهداری

و اما قیمت خرید؛ معمولا قیمت لوله فلزی نسبت به بتنی تا دو برابر هم می رسد و خرید پایه فنس بتنی مقرون به صرفه تر تمام می شود. در مورد هزینه های نگهداری هم توجه کنید که نوع فلزی هم اگر تهیه می کنید، حتما گالوانیزه گرم باشد که در طول زمان دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشود.

خرید پایه فنس مطمئن از بازار شادآباد تهران

پایه فنس بتنی بهتر است یا فلزی؟

پس از اینکه مطمئن شدید پایه فنس فلزی می خواهید یا بتنی، بهتر است به دنبال خرید آن از یک فروشگاه معتبر باشید. یکی از فروشگاه های اینترنتی که در زمینه صنایع مفتولی تبحر دارد، آهنیتو است. شما هم می توانید پس از دریافت مشاوره و راهنمایی به صورت تلفنی اقدام به خرید کنید و هم می توانید با حضور در محل شرکت آهنیتو بازار شادآباد تهران، اقدام به ثبت سفارش کنید. برای مشاهده سایر صنایع مفتولی می توانید از وبسایت ahanito.com دیدن فرمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟