آشنایی با چند نکته مهم در مورد بازسازی آپارتمان

بازسازی آپارتمان راهی عالی است برای این که یک صاحب خانه از طراحی و عملکرد خانه‌اش راضی‌تر باشد، ویژگی‌های رفاهی و دوام خانه بهبود داده شوند و همچنین به ارزش یک خانه افزوده شود. با این وجود دقت کنید که بازسازی یک پروژه عادی نیست که بتوانید به راحتی آن را برنامه‌ریزی کنید و به سرعت و با کمترین تلاش به نتیجه برسانید. از انتخاب متریال مناسب برای پوشش کف آپارتمان گرفته تا انتخاب نوع کابینت‌های آشپزخانه، تک تک مراحل بازسازی باید با دقت فراوان با کمک متخصصان این حوزه برنامه‌ریزی و در نهایت اجرا شوند.

آشنایی با چند نکته مهم در مورد بازسازی آپارتمان

بازسازی آپارتمان بر اساس تغییرات مورد نیازی خواهد بود که شما با شرکت مورد انتخاب‌تان برای اجرای بازسازی به توافق رسیده‌اید. سلایق و راهنمایی‌های شما و تصویری که شما از انتهای کار دارید را باید به متخصصان بازسازی انتقال دهید تا آنها بتوانند با توجه به آن‌ها، خواسته‌های شما را اجرا کنند. به همین خاطر است که شما می‌بایست دقیقا بدانید چه می‌خواهید و آن چه که می‌خواهید چگونه به اجرا در می‌آید. تمرکز تنها بر روی یک بخش در یک زمان، می‌تواند به شما کمک کند هدف‌های خود را مشخص کنید. وقتی کارتان با جزئیات تک تک اتاق‌ها و محوطه‌های آپارتمان تمام شد، می‌توانید در مورد تم و طراحی کلی خانه در زمان بازسازی تصمیم‌گیری کنید.

بعد از تصمیم‌گیری در مورد طراحی نهایی، نوبت به تصمیم‌گیری در مورد بودجه می‌رسد. تخمین پول مورد نیاز برای خرید مصالح و لوازم مورد نیاز، اجرت کار و دیگر هزینه‌های بازسازی آپارتمان مانند هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی باید به دقت انجام شوند تا پروژه دچار کمبود نشود و همچنین از هزینه‌های اضافی و بی‌هدف جلوگیری شود. محدودیت‌های خرج کردن در هر بخش از فرایند بازسازی را مشخص کنید تا بتوانید هزینه‌ها را در سطح معقول نگه دارید.

در ضمن باید قبل از هر کاری در مورد جدیدترین قیمت‌های مصالح و لوازم مختلف و دیگر هزینه‌های مورد نیاز بازسازی تحقیق کنید تا تصویری درست قبل از شروع کار داشته باشید. گزینه‌های جایگزین را بشناسید تا اگر مصالحی برایتان خیلی گران بود، بتوانید گزینه‌های دیگری را استفاده کنید. نکته خیلی مهم‌تر این است که به هیچ عنوان نباید کیفیت را فدای خرید مصالح و لوازم جایگزین با قیمت‌های پایین‌تر بکنید.

قدم بعدی تهیه یک جدول زمانی کامل و حساب‌شده است. مانند هر پروژه دیگری، برای بازسازی آپارتمان هم شما به یک جدول زمانی خوب نیاز دارید تا مطمئن شوید همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. زمانی که در هر پروژه‌ای هدر می‌رود، مترادف است با هدر رفتن انرژی و منابع. اگر خانه شما به بازسازی نیاز دارد و می‌خواهید این کار را به بهترین نحو و البته به صورت اقتصادی انجام دهید، باید حواستان به هزینه‌های اضافی ناشی از تاخیرها و نبود برنامه‌ریزی و نظم باشد.

جدول زمانی به شما کمک می‌کند زمان تخمینی برای هر فاز از پروژه را مشخص کرده، بودجه مورد نیاز برای انجام کارهای آن فاز را کنار بگذارید، مصالح مورد نیاز برای دستیابی به آن هدف‌ها را به موقع خریداری کرده و در نهایت افرادی که باید آن بخش از پروژه را به پیش ببرند را انتخاب کنید. جدول زمانی همچنین به شما کمک می‌کند ببینید آیا از اهداف مشخص‌شده‌تان عقب مانده‌اید و آیا در حال خرج کردن هزینه اضافی هستید یا خیر.

نکته دیگر در بازسازی آپارتمان این است که باید مطمئن شوید بخش‌های مهم را در طول فرایند بازسازی از قلم نمی‌اندازید. در یک پروژه بازسازی آپارتمان احتمالا کلی چیز وجود دارند که شما دوست دارید آنها را تغییر دهید. هر چه قدر هم تعداد اجزای مورد بازسازی زیاد باشند، باید مطمئن شوید که هیچ چیز را از قلم نمی‌اندازید. گاهی اوقات از قلم انداختن انجام تغییرات در یک بخش، به معنی بی‌ثمر شدن تغییرات انجام شده در یک بخش دیگر است. برای مثال تعمیر دیوارها بدون انجام تغییرات مورد نیاز در لوله‌کشی یا سیم‌کشی ساختمان کاری بیهوده خواهد بود، چرا که نشتی آب و سوختن سیم‌ها راهی جز تخریب دیوارها و تعمیر آنها برای شما نمی‌گذارند.

بررسی کنید و ببینید آیا کفپوش خانه، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، انباری یا اتاق‌های خانه به بازسازی نیاز دارند یا خیر. همچنین نگاه کنید و ببینید آیا بخشی از خانه به تعمیر نیاز دارد تا بتوانید آن را در زمان بازسازی انجام دهید، کارهایی مانند تعمیر پنجره‌ها یا درهای ساختمان.

نکته‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم تنها ملاحظات اولیه و پایه‌ای در مورد برنامه‌ریزی برای بازسازی آپارتمان هستند. اضافه کردن چراغ‌های جدید و بهبود سیستم تهویه داخل خانه و دیگر وسایل می‌توانند خانه شما را راحت‌تر کنند و عملکرد آن را بهبود ببخشند. به هر حال این تنها هدف هر پروژه بازسازی خانه است. اهمیت این کار همچنین کمک گرفتن از افراد خبره در این حوزه را واجب می‌کند، کسانی که با انجام پروژه‌های متعدد بازسازی می‌توانند شما را در تمام مراحل، از برنامه‌ریزی، انتخاب مصالح و در نهایت اجرای کار با برنامه زمان‌بندی مشخص یاری کنند.

برای دریافت خدمات مشاوره در ضمینه بازسازی آپارتمان  و ویلا میتوانید با مهندسین گروه ساختمانی آبان با شماره ۰۲۱۲۶۲۰۸۲۵۲ در تماس باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟