پارتیشن اداری دوجداره

 این پارتیشن از پرکاربرد‌ترین نمونه‌های پارتیشن است که در ساخت آن از دو لایه شیشه سکوریت و پروفیل آلومینیومی برای ارتباط شیشه‌ها استفاده می‌شود. این نوع پارتیشن در فضاهای اداری برای جداسازی بخش‌های مختلف به‌کار می‌رود.

این روز‌ها بیشتر رؤسای ادارات، به ایجاد فضایی ساکت و بدون آلودگی صوتی برای سلامت روان کارمندان و همچنین تمرکز بیشتر آن‌ها هنگام کار اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. ایجاد فضایی دلباز و پرنور نیز از دیگر مواردی است که توجه زیادی به آن می‌شود.
پارتیشن مدرن اداری شیشه‌ای همه این مزایا را در خود دارد و علاوه بر جداسازی بخش‌های مختلف، از ورود صداهای مزاحم به هر بخش نیز پیشگیری می‌کند. در عین حال به نور طبیعی اجازه حضور در تمام قسمت‌های اداره را می‌دهد، موردی که در سلامت جسمی و روحی کارمندان و بهبود راندمان کاری آنها تاثیر زیادی دارد.در این مطلب شما را با پارتیشن اداری دوجداره و ویژگی‌های آن‌ آشنا می‌کنیم. همچنین نکات مهم هنگام انتخاب پارتیشن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

پارتیشن اداری دوجداره

پارتیشن اداری دوجداره زیبایی و محافظت از حریم شخصی در یک قاب

در گذشته‌ای نه‌چندان دور ساختمان‌های اداری به سبک کلاسیک ساخته می‌شد و در معماری آن اتاق‌هایی با متراژ پایین به چشم می‌خورد. وجود دیوار‌های زیاد در این نوع طراحی، مانعی بزرگ برای ورود نور به تمام بخش‌های ساختمان بود. فضاهای بزرگ‌تر ساختمان نیز برای تعداد زیادی کارمند بدون داشتن فضای شخصی در نظر گرفته می‌شد. وجود چنین فضاهایی در زمان طولانی، تاثیرات منفی زیادی بر روحیه کارمندان و عملکرد آن‌ها داشت.
کار کردن در فضایی بدون نور کافی یا با سر و صدای زیاد، کار را برای افرادی که به تمرکز بیشتر نیاز داشتند دشوار می‌کرد.
خوشبختانه این روز‌ها معماری جدید همراه با محصولاتی مانند پارتیشن اداری دوجداره، مشکلات اینچنینی را رفع کرده و فضایی ایده‌آل را برای شاغلین در ادارات مختلف ایجاد کرده است.
اکنون این سوال مطرح است که دلایل محبوبت پارتیشن‌ اداری دوجداره چیست؟ و چه فاکتورهایی، آن را به بخشی از دکوراسیون اداری مدرن در دوران ما تبدیل کرده است؟
در طراحی‌های جدید محیط‌های اداری، فضایی بسیار وسیع برای کارکنان در نظر می‌گیرند که با پارتیشن مدرن اداری شیشه‌ای تقسیم‌بندی می‌شود. این پارتیشن‌ها با جداسازی بخش‌های مختلف از هم، حریم شخصی جهت کارمندان ایجاد می‌کنند که از ورود هر گونه صدای مزاحم ممانعت می‌کند. شفاف بودن دیواره‌های پارتیشن نیز موجب ورود نور طبیعی به فضای داخل و ایجاد محیط کاری دلباز می‌شود. موضوعی که بی‌شک در روحیات افراد و بازده کاری آنها نقش مثبتی ایفا می‌کند.

ویژگی‌ها و مزایا پارتیشن مدرن شیشه‌ای دوجداره

به‌تازگی نصب پارتیشن اداری دوجداره در بسیاری از مکان‌های عمومی مانند دانشگاه‌ها، ادارات دولتی و خصوصی، کلینیک‌ها و… رایج شده است. ویژگی‌‌های مثبت و منحصر به‌فرد این محصول نسبت به راهکار‌های قدیمی که برای جداسازی قسمت‌های مختلف ساختمان به‌کار می‌رفت، موجب استقبال زیاد از آن شده است. در این بخش به چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌پردازیم.
تقسیم‌بندی فضا: از اصلی‌ترین دلایل استفاده از پارتیشن، جداسازی فضا در ساختمان‌های اداری است. از سویی با استفاده از این نوع پارتیشن شفاف، امکان برقراری ارتباط بصری میان کارمندان با وجود جدا بودن فضای کاری از یکدیگر وجود دارد. موردی که از مزایای مهم این نوع پارتیشن به‌شمار می‌رود.
زیبایی و دکوراتیو بودن: این روز‌ها که نقش دکوراسیون داخلی در ساختمان‌های مختلف پررنگ‌تر از گذشته شده است، بهره بردن از محصولاتی مانند پارتیشن اداری دوجداره، کمک مؤثری در زیباتر شدن فضا ایفا می‌کند. این پارتیشن‌های شیشه‌ای با ظاهری مینیمال و شیک، در کنار سایر لوازم دکوراتیو، می‌تواند محیطی زیبا و مدرن ایجاد کند.
امکان استفاده از نور طبیعی و افزایش روشنایی: امروزه که بحث صرفه‌جویی در انرژی اهمیت زیادی پیدا کرده است، بهره بردن از نور طبیعی و استفاده کم‌تر از برق می‌تواند راه حل خوبی باشد. نصب پارتیشن شیشه‌ای موجب عبور نور طبیعی به بخش‌های مختلف اداره شده و علاوه بر صرفه‌جویی در انرژی، نشاط و شادابی را به واسطه دلباز بودن به محیط کار می‌بخشد.
حریم خصوصی: بسیاری از افراد تصور می‌کنند وجود پارتیشن اداری دوجداره، حریم خصوصی افراد را به خطر می‌اندازد. یکی از ویژگی‌های این محصولات امکان نصب شیشه‌های مات در پارتیشن‌ها است. به این ترتیب نور به راحتی از پارتیشن عبور کرده و در عین حال محیطی خصوصی و امن ایجاد می‌شود.
امکان جابه‌جایی آسان و تغییر دکوراسیون: پارتیشن مدرن شیشه‌ای دوجداره به‌راحتی قابل باز کردن و جابه‌جایی است. به همین دلیل می‌توانیم نحوه چیدمان آنها را عوض کنیم و فضاهایی جدید بسازیم. بهتر است بدانید باز کردن قطعات این پارتیشن‌ها و حرکت دادن آن‌ها نیازی به نیروی متخصص نداشته و می‌توان چیدمان را به‌راحتی تغییر داد.
نگهداری آسان: از آن‌جایی که فریم‌های پارتیشن‌های دوجداره از جنس آلومینیوم است، نگرانی بابت زنگ‌زدگی در اثر رطوبت یا استفاده از مواد شوینده وجود ندارد. شیشه‌ها نیز به‌راحتی با مواد شوینده یا دستمال‌های مخصوص قابل گرد‌گیری و تمیز کردن هستند.

پارتیشن اداری دوجداره

نکات مهم پارتیشن دوجداره شیشه‌ای

مانند هر محصولی که خریداری می‌کنیم، خرید پارتیشن اداری دوجداره نیز نیاز به توجه برخی نکات دارد که در این بخش به مهم‌ترین آن می‌پردازیم.
اندازه‌گیری: قبل از هر اقدامی باید فضای مورد نظر را اندازه‌گیری کرده و از اندازه مناسب پارتیشن‌هایی که قرار است خریداری کنیم، اطمینان حاصل کنیم.
جنس شیشه و فریم: پارتیشن‌ها با متریال مختلفی ساخته می‌شوند. جنس شیشه می‌تواند مات یا شفاف باشد. همچنین از نظر استحکام و مقاومت در برابر تغییر دما نیز با هم متفاوتند. بنابراین بهتر است قبل از خرید به نوع شیشه و کیفیت آن توجه کنیم. فریم‌ها نیز بهتر است مطابق با استاندارد‌های تعیین‌شده انتخاب شوند.
قیمت: این روز‌ها محصولات مختلف با قیمت‌های متفاوت در بازار موجود است. هر کدام از پارتیشن‌های موجود در بازار می‌تواند برای محیط خاصی مناسب باشد. بنابراین بهتر است قبل از خرید با توجه به بودجه موجود نسبت به تهیه پارتیشن اداری دوجداره مناسب اقدام کنید.
تناسب میز کارمندی با پارتیشن شیشه‌ای: این روز‌ها قیمت میز کارمندی تنوع زیادی داشته و به متریال به‌کار رفته در آن و جزئیاتی که در طراحی آن به‌کار رفته بستگی دارد. با توجه به اهمیت تقسیم فضا و متناسب بودن آن با میز کارمندی، بهتر است قبل از خرید به این مهم توجه ویژه شود. همچنین ترکیب این دو در کنار هم می‌تواند موجب ارتقاء بهره‌وری و رفاه کارمندان گردد.

پارتیشن اداری دوجداره

کلام پایانی
پارتیشن اداری دوجداره ابزاری ساده اما کاربردی در محیط‌های اداری است که در چند سال اخیر تاثیر زیادی در تقسیم فضاهای اداری و محیط‌های مشابه داشته است. از مزایای اصلی پارتیشن مدرن اداری شیشه‌ای، نورپذیری، حفظ حریم شخصی کارمندان، امکان برقراری ارتباط بصری و عایق صوتی بودن است که آن‌ها را به موردی ویژه و پرطرفدار تبدیل کرده است.
پیشنهاد می‌کنیم خرید این محصول را پس از مشاوره با متخصصان در این زمینه انجام دهید تا با استفاده از مناسب‌ترین گزینه، در کم‌ترین فضا بیشترین بهره‌وری را داشته باشید. ضمن آنکه از این طریق می‌توانید در مورد استعلام قیمت‌ این ملزومات اداری از جمله قیمت میز کارمندی و پارتیشن اداری دوجداره نیز جویا شوید!

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟