نکاتی مربوط به اسباب کشی و بسته بندی وسایل

اسباب کشی یکی از استرس زا ترین و وقت گیر ترین اتفاقات ممکن در زندگی هر شخصی است. ما در این مقاله تعدادی نکات به شما گوشزد می‌کنیم که با رعایت آن‌ها تا حدودی می‌توانید از استرس این روز بکاهید. حتی اگر بسیاری از وسایل را شرکت‌های خدماتی جمع کنند، باز هم شما احتیاج دارید که یک سری از وسایل را خودتان بسته بندی کنید. بهترین کار داشتن لیست و توجه کردن به آن است.

نکاتی مربوط به اسباب کشی و بسته بندی وسایل

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت اتوبار و باربری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت باربری در تهران باشید می‌توانید درخواست باربری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

  1. استفاده از چک لیست‌های آماده:

می‌توانید از لیست‌های آماده که در اینترنت پیدا می‌شوند، استفاده کنید. این لیست‌ها به شما کمک می‌کنند که هر آیتم را با دقت بسته بندی کنید و چیزی از قلم نیفتد. لیست اسباب کشی باید قسمت‌های مختلفی داشته باشد و می‌توانید با کمک آن وسایل را به راحتی در خانۀ جدید قرار دهید. وسایل شکستنی را مشخص کنید و آن‌ها را با دقت جا به جا کنید.

  1. سازگاری با محیط زیست:

از جعبه‌هایی که بازیافت نمی‌شوند، استفاده نکنید به جای آن از جعبه‌های سازگار محیط زیست یا جعبه‌های پلاستیکی استفاده کنید. درست است که جعبه‌های پلاستیکی چندان دوستدار محیط زیست به نظر نمی‌رسند اما می‌توانید بارها و بارها از آن‌ها استفاده کنید بدون اینکه برخلاف جعبه‌های مقوایی از بین بروند. استفاده از جعبه‌های پلاستیکی این اطمینان را به شما می‌دهد که وسایل بدون خراب شدن به مقصد برسند. مسلماً جعبه‌های پلاستیکی خم نمی‌شوند و به وسایل درون خود فشار وارد نمی‌کنند. شما می‌توانید این جعبه‌ها را در اندازه‌های مختلف تهیه کنید. بعد از پر کردن آن‌ها با وسایل، با دقت رویشان برچسب بزنید تا کارگران بدانند هر وسیله را در کدام قسمت خانه قرار دهند.

نکاتی مربوط به اسباب کشی و بسته بندی وسایل

  1. ارتباط با شرکت‌های آب و برق و گاز:

به محض اینکه تاریخ دقیق اسباب کشی را مشخص کردید، با ادارات مربوطه تماس بگیرید و آدرس جدید خود را به آن‌ها بدهید تا به شما خدمت رسانی شود. این نکته بسیار مهم است زیرا نمی‌خواهید که تازه بعد از نقل مکان متوجه شوید که برق خانه قطع است.

  1. قسمت احساسی ماجرا!

طبیعتاً دل کندن و رفتن از خانه‌ای که در آن خاطرات بسیاری دارید، می‌تواند از نظر احساسی برای شما و فرزندانتان سخت باشد. از لحظات خوش و در کنار هم بودن‌هایتان عکس بگیرید تا خاطرۀ آن‌ها برای همیشه ثبت شود. خودتان را در خانۀ جدید تصور کنید و به خاطراتی خوبی را که در آن خواهید ساخت، فکر کنید. یک لیست از نکات مثبت خانۀ جدیدتان تهیه کنید؛ مثلاً اینکه حیاط پشتی بزرگ دارد و یا باغچه‌ای دارد که می‌توانید در آن محصولات ارگانیک به عمل آورید. با فرزندانتان این موارد را در میان بگذارید تا برای نقل مکان و خانۀ جدید هیجان زده شوند.

نکاتی مربوط به اسباب کشی و بسته بندی وسایل

  1. از شر چیزهایی که لازم ندارید، خلاص شوید:

اسباب کشی فرصت خوبی است تا از شر تمام چیزهایی که نمی‌خواهید خلاص شوید. از چند ماه قبل شروع به برنامه ریزی و بررسی کنید و چیزهایی را که نمی‌خواهید با خود به خانۀ جدید ببرید، جدا کنید. این امر به شدت درهم ریختگی و هزینۀ جا به جایی را کاهش می‌دهد. می‌توانید این وسایل را بفروشید یا به خیریه اهدا کنید. اقلاً از یک ماه قبل این کار را انجام دهید.

  1. داشتن برنامه ریزی:

جمع آوری و بسته بندی وسایل در طی چند روز صورت نمی‌گیرد و بایستی از چند ماه قبل شروع کنید تا همۀ کارها انجام شود و چیزی برای دقیقۀ نود نماند. کارهای کوچک‌تر را اول انجام دهید و هرچه به زمان اسباب کشی نزدیک‌تر می‌شوید، کارهای بزرگ‌تر را.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟