فارکس فکتوری چیست و بروکرها چه نقشی در آن ایفا می‌کنند؟

اگر مایلید در بازارهای مالی فعالیت داشته باشید و اقدام به خرید ارزهای خارجی نمایید، باید از چم‌و‌خم این بازار اطلاعات کافی داشته باشید. فارکس فکتوری سایتی است که می‌تواند اطلاعات کاملی از این بازار را در اختیارتان قرار دهد. اما این سایت تنها بخشی از فعالیتی است که شما باید به آن آگاه باشید و از آن استفاده نمایید. بروکرها و یا همان کارگزاری‌هایی که به‌عنوان واسطه در این امر فعالیت می‌کنند، از دیگر موارد مهم در خصوص فعالیت در بازارهای مالی یا فارکس هستند. ما در ادامه بیشتر به چیستی فارکس و سایت فوق پرداخته و دربارۀ ارتباط بروکرها با آن‌ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فارکس فکتوری چیست و بروکرها چه نقشی در آن ایفا می‌کنند؟

فارکس فکتوری چیست؟

Forex Factory سایتی است که اخبار اقتصادی مهم و تاثیرگذار بر فارکس و بازارهای مالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. این سایت درواقع اخبار اقتصادی فارکس را به اطلاع کاربران رسانده و تقویم اقتصادی فارکس به شمار می‌آید. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، بی‌شک فارکس یا بازار تبادل ارزهای خارجی تحت تاثیر اخبار اقتصادی خاصی قرار می‌گیرد، به همین دلیل لازم است معامله‌گران همواره از این خبرها به‌صورت لحظه‌ای آگاه شده و روند آیندۀ قیمت را پیش‌بینی کنند تا بتوانند، معاملات موفق‌تری در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا یعنی فارکس داشته باشند.

نکتۀ لازم به ذکر این است که اخبار مهم اقتصادی فارکس باید از منبع موثقی اعلام شود، به‌طوری‌که هر لحظه و هر ساعت نیز در حالت به‌روزرسانی قرار داشته باشد. فارکس فکتوری یکی از بهترین سایت‌ها در این حوزه و برای این منظور است و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فارکس از اطلاعات این سایت معتبر برای انجام تحلیل‌های خود، ازجمله تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال استفاده می‌کنند، زیرا می‌توانند با استفاده از آن‌ها، روند فعالیت خود را برای خریدوفروش و سرمایه‌گذاری تنظیم کنند، به همین جهت برای کاربران و معامله‌گران جذابیت بالایی دارد.

نکتۀ مهم دیگری که لازم است دربارۀ این سایت به آن اشاره کنیم، اطلاعات درون آن است که به‌‌صورت طبقه‌بندی‌‌شده و مدرن قرار گرفته‌اند، به همین دلیل زمینۀ فعالیت شما هرچه که باشد، می‌توانید به‌سرعت مطالب و اخبار موردنیاز خود را بیابید.

از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که سایت فوق در اختیار کاربران قرار می‌دهد، این است که می‌توانند با کمک گرفتن از این سایت، از تحلیل‌ها و سیگنال‌های بازارهای مختلف اطلاعات لازم را به‌دست آورند‌. همچنین ازآنجاکه کاربران این سایت در همه جای دنیا حضور دارند می‌توانید به‌راحتی و با هر زبانی که می‌دانید، ارتباط برقرار کرده و مکالمات خود را در تالارهای گفت‌وگو انجام دهید.

نکتۀ جالب این است که تالار گفت‌وگوی هر بازاری با بازار دیگر متفاوت است و در هر تالار، لازم است دربارۀ موضوع همان تالار صحبت شود.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در این سایت بازارهای گوناگونی را خواهید دید که دربارۀ ارز دیجیتال، فلزات، انرژی و … فعالیت دارند که این سایت دربارۀ تمامی آن‌ها اخباری را در بخش نیوز خود منتشر خواهد کرد.

فارکس فکتوری چیست و بروکرها چه نقشی در آن ایفا می‌کنند؟

سایت فارکس فکتوری از چه بخش‌هایی تشکیل شده‌است؟

این سایت از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که برای انجام هر امری می‌توانید به‌راحتی وارد همان بخش شده و از اطلاعات آن استفاده کنید. ما در ادامه به چند نمونه از بخش‌های این سایت اشاره خواهیم کرد.

  • بخش انجمن Forums

هنگامی که وارد سایت شدید، با کلیک بر روی گزینۀ Forums که در نوار بالا و سمت چپ قرار دارد می توانید وارد این انجمن شوید. در این بخش، کاربران دربارۀ نحوۀ معامله‌کردن در فارکس به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. برای این بخش، پست‌های زیادی در نظر گرفته شده‌است. مطالب این پست‌ها به اندازه‌ای حرفه‌ای نوشته شده‌است که می‌تواند برای افراد تازه‌کار و مبتدیانی که به تازگی تصمیم به فعالیت در این بازار گرفته‌اند، بسیار مفید باشد.

  • بخش معاملات Trades

همان‌طور که از نام این بخش مشخص است، تریدها و انواع معاملات در این بخش انجام می‌شود و تمامی معامله‌گران می‌توانند معاملات انجام‌شده توسط اعضای دیگر را به جزئیات در این سایت ببینند.

  • تقویم اقتصادی

گفتیم که سایت فوق دارای بخش‌های متنوعی است، که یکی از آن‌ها، تقویم اقتصادی این سایت است. در این سایت جدولی وجود دارد که رویدادهای مهم اقتصادی با توجه به جزئیات در این بخش درج شده‌اند؛ ازجمله این اطلاعات، می‌توان به زمان رخ دادن معاملات، منبع، آمار مربوطه و تحلیل کارشناسان اشاره کرد.

بخش تقویم اقتصادی در این وب‌سایت برای همۀ معامله‌گران مهم است، چراکه می‌توانند شرایط بازار را مورد سنجش قرار داده و سپس به خریدوفروش بپردازند.

بروکر یا کارگزاری چه کاربردی دارد؟

می‌دانید که بروکرها به‌عنوان واسطه‌ای بین معاملات عمل می‌کنند، به‌طوری‌که افراد می‌توانند از طریق آن‌ها به‌صورت روزانه معاملات خود را انجام دهند، به‌‌گونه‌اي که روزانه بیش از ۵۰۰ کاربر از این کارگزاری‌ها استفاده می‌کنند. ازجمله کارگزاری‌هایی که در این سایت دیده می‌شوند، می‌توان به بروکر ارانته اشاره کرد که از بروکرهای فعال در فارکس است و می‌تواند به کاربران ایرانی، خدمات متنوعی را ارائه نماید. در بروکر ارانته، می‌توان ارزهای فارکس، طلا و نفت جهانی و همچنین ارزهای دیجیتال را خریدوفروش کرده و از آن‌ کسب درآمد نمود.

در این سایت، بروکر ارانته نسبت به سایر کارگزاری‌ها، از سابقۀ فعالیت کمتری برخوردار است، اما در طی همین مدت کوتاه هم توانسته خدمات خوبی را به معامله‌کنندگان ارائه کرده و اعتبار بالایی به‌دست آورد.

بروکر آمارکتس که در ایران با نا‎م‌هاي آ مارکتس، آ مارکتز و آ مارکت و… شناخته می‌شود، فعالیت خود را به‌عنوان یک کارگزاری معاملاتی از سال 2007 میلادی آغاز کرد، به‌طوری‌که در طی این مدت، توانسته مشتریان زیادی را جذب کرده و خدمات متنوعی را به آن‌ها ارائه نماید. در این سایت، می‌توانید از این بروکر نیز به‌عنوان واسطه استفاده نمایید.

فارکس فکتوری چیست و بروکرها چه نقشی در آن ایفا می‌کنند؟

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید معاملات و تریدهای شما با کیفیت بالا انجام شود، همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، لازم است اطلاعاتي کافی از بازارهای مختلف در این حوزه داشته باشید. فارکس فکتوری یکی از سایت‌‎‌هاي موفق در این حوزه محسوب می‌‎شود که با بروکرهای مختلفی از قبیل آمارکتس کار می‌کند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟