نکات مهمی که پیش از رنگ کردن قرنیز باید بدانید! + آموزش رنگ‌آمیزی

رنگ کردن قرنیز، راهی متداول برای ایجاد تناسب در تغییر دکوراسیون منزل و سایر فضاهای داخلی است. در دکوراسیون‌ و چیدمان‌هایی که در گذشته برای فضاهای داخلی صورت می‌گرفت؛ استفاده از کفپوش‌های سنگی و سرامیکی و به طبع قرنیزهایی از همین جنس متداول بود. بنابراین، نکات مهم برای رنگ کردن قرنیز، پیش از هر تغییر در دکوراسیون وجود داشته؛ که لازم است رعایت کنید.

رنگ آمیزی قرنیز، راهی برای ایجاد ظاهری جدید در دکوراسیون منزل شما است؛ این کار می‌تواند به طور کامل ظاهر یک اتاق را تغییر دهد و به آن حس تازگی ببخشد. در این میان، امروزه با وجود قرنیزهای مدرن در مدل های مختلف، نیازی به رنگ آمیزی و یادگیری نکات مهم برای رنگ کردن قرنیز نیست! چرا که استفاده از این  قرنیزها، با مزایای بسیاری که دارند؛ از صرف وقت و هزینه های اضافی برای ایجاد تغییرات جلوگیری خواهند کرد.

نکات مهمی که پیش از رنگ کردن قرنیز باید بدانید! + آموزش رنگ‌آمیزی

با این حال، اگر هنوز از قرنیزهای سنگی و سرامیکی استفاده می‌کنید؛ برای آموزش رنگ آمیزی و نکات مهم برای رنگ کردن قرنیز با ما همراه باشید.

آموزش رنگ آمیزی قرنیز

پیش از شروع آموزش رنگ آمیزی و نکات مهم برای رنگ کردن قرنیز، لازم است یک نکته را یادآور شویم. در صورتی که از قرنیزهای مدرن ( ام دی اف، پلی استایرن، پی وی سی و چوب پلاست) استفاده می‌کنید؛ رنگ آمیزی قرنیز روشی کارآمد برای تغییر دکوراسیون داخلی شما نخواهد بود. چرا که در تولید و ساخت قرنیزهای مدرن، از روکش های با کیفیت و جلوه بخشی بالا استفاده شده؛ و این امر شما را از انجام رنگ آمیزی رها خواهد ساخت. علاوه بر این، نصب، اجرا و استفاده از این قرنیز ها به قدری راحت است؛ که لازم نیست برای آن هزینه های زیادی را بپردازید.

  • وسایل مورد نیاز برای رنگ آمیزی قرنیز

یکی از نکات مهم برای رنگ کردن قرنیز، جمع آوری وسایل مورد نیاز است. این کار به شما کمک می‌کند تا زمان کمتری را برای پیدا کردن هر وسیله صرف کنید. تمامی وسایل برای رنگ آمیزی قرنیز را در محیط اطراف خود نگه دارید؛ تا به جابه جایی حین کار نیازی نداشته باشید. در ادامه، لیستی از وسایل مورد نیاز را آورده ایم، این وسایل را تهیه و جمع آوری کنید:

  • قلم موی زاویه دار
  • قلم موی معمولی
  • غلتک رنگ
  • سینی رنگ
  • سنباده
  • نوار چسب نقاشی
  • بتونه
  • رنگ
  • پارچه
  • آماده سازی محیط اطراف و سطح قرنیز برای رنگ آمیزی

از دیگر نکات مهم برای رنگ کردن قرنیز، آماده سازی محیط و سطح قرنیزها است. بنابراین، لازم است مبلمان و وسایل را از دیوار دور کنید. سپس، کف زمین را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید. در آخر، با استفاده از نوار چسب نقاشی، دیوار و کف را در امتداد قرنیز بپوشانید.

پس از آماده سازی محیط، باید سطح قرنیزهایی که نیاز به رنگ آمیزی دارند را آماده کنید. برای این‌کار، هرگونه رنگ پوسته پوسته شده یا کثیفی را با سنباده از روی قرنیز پاک کنید. اگر سوراخ یا ترک‌هایی روی قرنیز وجود دارد، آنها را با بتونه پر کنید و بگذارید تا خشک شود. توجه کنید؛ پس از استفاده از بتونه، باید اجازه دهید تا سطح قرنیز کاملا خشک شود. این کار ممکن است چند ساعت تا چند روز به زمان نیاز داشته باشد. پس از خشک شدن سطح قرنیزها، سطح قرنیز را با سنباده نرم صاف کنید.

  • رنگ آمیزی قرنیز

حال، که سطح قرنیز شما به خوبی آماده رنگ کردن شده است؛ می‌توانید رنگ آمیزی را شروع کنید. یکی دیگر از نکات مهم برای رنگ کردن قرنیز، توجه به رنگ دکوراسیون و المان های موجود است. رنگ قرنیز را می‌توانید با توجه به رنگ دیوار، کفپوش بر حسب سلیقه خود انتخاب کنید.

نکات مهمی که پیش از رنگ کردن قرنیز باید بدانید! + آموزش رنگ‌آمیزی

برای قرنیز، رنگ‌های نیمه براق ( رنگ هایی بر پایه روغن)  مناسب‌تر هستند؛ زیرا به راحتی تمیز می‌شوند. رنگ را به مقدار کافی و با توجه به مساحت قرنیز تهیه کنید.

برای شروع رنگ آمیزی قرنیزها، ابتدا با قلم موی زاویه دار، لبه‌های قرنیز را رنگ کنید. سپس با قلم موی معمولی یا غلتک رنگ، سطوح صاف قرنیز را رنگ کنید. برای نتیجه بهتر، دو یا سه لایه نازک از رنگ را به جای یک لایه ضخیم اعمال کنید. صبر کنید تا هر لایه رنگ قبل از اعمال لایه بعدی کاملاً خشک شود.

در آخر کار، نوار چسب نقاشی را جدا کنید؛ و با پارچه مرطوب، لکه‌های رنگ را از روی دیوار و کف پاک کنید. قبل از شروع کار، حتماً دستورالعمل‌های روی قوطی رنگ را مطالعه کنید. در هنگام رنگ آمیزی، از عینک و ماسک استفاده کنید تا از خودتان در برابر بخارات رنگ محافظت کنید. اگر تجربه کافی در رنگ آمیزی ندارید، می‌توانید از یک نقاش حرفه‌ای کمک بگیرید.

مزایای رنگ کردن قرنیز

  • تغییر ظاهر دکوراسیون: رنگ کردن قرنیز، راهی آسان و کم هزینه برای تغییر ظاهر دکوراسیون داخلی منزل شما است.
  • پوشاندن عیوب: رنگ کردن قرنیز می‌تواند عیوب و نقص‌های آن را مانند خط و خش، رنگ پریدگی و لکه‌ها را بپوشاند.
  • ایجاد هماهنگی: با رنگ کردن قرنیز می‌توانید آن را با رنگ دیوار، کفپوش یا سایر عناصر دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید.
  • بهداشت: قرنیزهای رنگ شده به دلیل صاف و صیقلی بودن، به راحتی تمیز می‌شوند و از تجمع گرد و غبار و آلودگی جلوگیری می‌کنند.

معایب رنگ کردن قرنیز

  • نیاز به زمان و دقت: رنگ کردن قرنیز به زمان و دقت نیاز دارد. اگر تجربه کافی در رنگ آمیزی ندارید، ممکن است نتیجه کار مطلوب نباشد.
  • هزینه: اگر خودتان قرنیزها را رنگ نکنید، باید هزینه نقاشی را به یک نقاش حرفه‌ای بپردازید.
  • بوی رنگ: رنگ‌های شیمیایی بوی نامطبوعی دارند که ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد.
  • آسیب به قرنیز: اگر در رنگ آمیزی دقت کافی را به خرج ندهید، ممکن است به قرنیز آسیب برسد.

نکات مهم برای رنگ کردن قرنیز

رنگ کردن قرنیز، راهی برای تغییر در دکوراسیون داخلی و پوشاندن عیب و نقص قرنیزها است. با این حال، یکی از نکات مهم برای رنگ کردن قرنیز که حتما باید به آن توجه داشته باشید؛ صرف زمان و هزینه‌ی بسیار است. بنابراین توصیه‌ی ما به شما استفاده از قرنیزهای جدید و مدرن است. امروزه انواع بسیاری از قرنیزها با متریال مختلف برای دوام و ماندگاری بالا قرنیز تولید شده اند. از جمله این قرنیزها، می‌توان به قرنیزهای پی وی سی، قرنیزهای ام دی اف، قرنیزهای چوب پلاست و پلی استایرن اشاره کرد.

نکات مهمی که پیش از رنگ کردن قرنیز باید بدانید! + آموزش رنگ‌آمیزی

این قرنیزها، دوام و ماندگاری بالایی داشته و در برابر بسیاری از عوامل محیطی همانند رطوبت و زیان حشرات مقاوم هستند. از دیگر مزایای این قرنیزها، هماهنگی آن‌ها با انواع کاغذ دیواری و همچنین کفپوش های مدرن است. همانطور که می‌دانید، هماهنگی میان اجزا در دکوراسیون داخلی یکی از موارد مهم در جلوه بخشی به فضا است؛ بنابراین برای هماهنگی بیشتر میان اجزای اصلی دکوراسیون( کاغذ دیواری، کفپوش و قرنیز) از انواع مدرن آن استفاده کنید.

همچنین، اگر برای قرنیزهای خود به دنبال رنگ های سفارشی هستید؛ شرکت دکور چوب با تولیدات با کیفیت خود بهترین قرنیزها با دوام بالا و رنگ های سفارشی به شما ارائه خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله با ارائه آموزش رنگ آمیزی قرنیز و همچنین نکات مهم برای رنگ کردن قرنیز با شما همراه بودیم. اما، لازم است بدانید که رنگ آمیزی قرنیزها کاری زمان بر و هزینه بر است. بنابراین، بهتر است که استفاده از قرنیزهای بادوام و مدرن را به رنگ آمیزی قرنیزها ترجیح بدهید. استفاده از قرنیزهای مدرن با روکش ها و ماندگاری بالای خود نصب آسان‌تری داشته و هزینه های اضافی به دنبال نخواهد داشت.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟