روش های غرفه سازی ارزان 

برگزاری نمایشگاه یکی از بهترین روش های بازاریابی جهت تبلیغ محصول و یا خدمات یک کسب و کار است. در این میان غرفه سازی نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و غرفه داران تمایل دارند تا بالاترین کیفیت غرفه ها را با حداقل میزان هزینه بسازند. در این مقاله قصد داریم تا انواع روش های مدیریت بودجه جهت غرفه سازی ارزان را ارائه دهیم.

هزینه های غرفه نمایشگاهی

به منظور صرفه جویی در بودجه و کاهش هزینه ها، لازم است تا هزینه های غرفه نمایشگاهی مورد شناسایی قرار گیرند. از جمله هزینه های غرفه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجاره غرفه: هزینه اجاره غرفه نمایشگاهی سهم زیادی از هزینه نمایشگاه را به خود اختصاص می دهد. بزرگی اندازه غرفه، محل نمایشگاه، کالا و خدماتی که در غرفه عرضه می گردد و … در اجاره غرفه نمایشگاهی موثر هستند.
  • هزینه طراحی و اجرا: هزینه طراحی و ساخت غرفه با توجه به نوع نمایشگاه و طرح غرفه متفاوت است. برای مثال هزینه غرفه نمایشگاه مواد غذایی 1402 با هزینه غرفه نمایشگاه شیرینی و شکلات 1402 با یکدیگر تفاوت دارند.
  • هزینه حمل و نقل: انتقال تجهیزات و وسایل و متریال مورد نظر به غرفه نمایشگاهی، مخصوصاً اگر به تعداد دفعات زیاد باشد، هزینه حمل و نقل را افزایش می دهد.
  • هزینه پرسنل: تعداد پرسنل موجود در غرفه و تعداد روزهای برگزاری نمایشگاه، همگی در هزینه پرسنل تأثیر خواهند داشت.
  • هزینه بازاریابی: جهت اشاعه پیام نمایشگاه و معرفه غرفه به دیگر حاضرین و بازدیدکنندگان استفاده از انواع روش های تبلیغات و بازاریابی بسیار تاثیر گذار است.

صرفه جویی در هرکدام از هزینه های فوق سبب صرفه جویی در کل هزینه ها شده و سودآوری را با خود به دنبال خواهد داشت.

روش های غرفه سازی ارزان 

غرفه سازی ارزان

جهت ساخت غرفه ای ارزان و باکیفیت از طریق مدیریت بودجه در صنعت غرفه سازی، بهتر است موارد زیر مورد توجه قرار گیرند:

  • یکی از پرهزینه ترین قسمت های غرفه سازی، متریال مورد استفاده در ساخت غرفه است. با استفاده از مصالحی با کیفیت اما ارزان قیمت که به کیفیت نهایی کار آسیبی وارد نکند تا حد زیادی می تواند هزینه ها را کاهش دهد. می توان در صورت لزوم از ام دی اف به جای چوب استفاده کرد و یا به جای استفاده از پارچه هایی لوکس و گران قیمت از پارچه هایی ارزان تر اما باکیفیت استفاده نمود. مهمترین مصالح نمایشگاهی شامل آلومینیوم، چوب، لمینت، انواع روشنایی و …است، می توان از طریق جستجو میان تأمین کنندگان مناسب، بهترین کالا و متریال را با کمترین قیمت ممکن خریداری نمود.
  • استفاده از فناوری های نوین در ساخت می تواند هزینه ها را کاهش دهد و کیفیت غرقه نمایشگاهی را بالا ببرد. برای مثال استفاده از دستگاه CNC برای برش و یا استفاده از دستگاه چاپ سه بعدی یا سیستم های رباتیک از مواردی هستند که سبب صرفه جویی در ساخت غرفه می شوند.
  • داشتن برنامه زمانی و یا به عبارتی با برنامه پیش رفتن، موجب کاهش زمان ساخت غرفه، کاهش استفاده از منابع و در نتیجه صرفه جویی در بودجه می گردد.
  • هزینه های حمل و نقل متریال و تجهیزات می توان سبب افزایش هزینه ساخت غرفه نمایشگاهی شود، لذا مدیریت هزینه ها در این فیلد سبب صرفه جویی در بودجه شده و هزینه ساخت غرفه نمایشگاهی را کاهش می دهد.
  • بهره گیری از افراد متخصص و مجرب که در زمینه طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی تجربه دارند می تواند تا حد زیادی از هزینه های اضافی کاهش داده و به مدیریت هرچه بهتر بودجه کمک نماید.
  • شرکت در نمایشگاه های معتبر سبب عملکرد بهتر و سودآوری بیشتر می گردد.
  • استفاده از راهکارهایی در جذب مشتریان بیشتر موجب می گردد تا فروش محصولات و خدمات کسب و کار افزایش یافته و سود بیشتری کسب گردد.
  • شناخت هرچه بهتر و بیشتر بازار هدف سبب می گردد تا غرفه داران در هر نمایشگاهی شرکت نکنند و بودجه محدود خود را صرف شرکت در نمایشگاه هایی نمایند که امکان بازگشت سود در آن ها بالاتر است.
  • بهره گیری از تیم تعمیرات و نگهداری مجرب در رفع موانع و مشکلات کمک زیادی کرده و سبب می گردد تا به جای تعویض تجهیزات از طریق تعمیر آن ها از صرف هزینه های بالاتر جلوگیری شود.

روش های غرفه سازی ارزان 

روش های کاهش هزینه نمایشگاهی

با استفاده از روش های زیر می توان در هزینه های نمایشگاهی صرفه جویی کرد:

  • نمایشگاهی متناسب با کسب و کار انتخاب شود.
  • حتی الامکان غرفه ای با متراژ کوچک تر انتخاب شود.
  • استفاده از داوطلبان در روز برگزاری نمایشگاه سبب می گردد تا در هزینه پرسنل صرفه جویی شود.
1/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1/5 - (1 امتیاز)