نکات مهمی که باید برای تست قند خون رعایت نمایید!

قند خون به گلوکز نیز معروف است. سیستمی که تأثیر کربوهیدرات ها بر سطح گلوکز خون را اندازه می گیرد ، شاخص گلیسمی نامیده می شود. تست قند خون آزمایشی است که سطح گلوکز خون را اندازه‌گیری می‌ کند. میزان گلوکز در خون ما اطلاعاتی در مورد سلامت بدن ما می دهد. اندازه گیری مقادیر قند خون یکی از مهم ترین اندازه گیری هایی است که باید در بررسی های سلامت انجام دهید. در ادامه با نکات مهم برای آزمایش قند خون و نکات مهم برای خرید بهترین مارک های تست قند خون، سرنگ و سوزن آن آشنا خواهید شد.

بسیاری از افراد از ابتلای خود به دیابت اطلاعی ندارند ؛ زیرا این بیماری در ابتدا هیچ علامتی را نشان نمی دهد. متخصصان آزمایش تست قند خون را برای تشخیص زودهنگام برای افراد دارای اضافه وزن ، بیماران فشار خون بالا و افراد بالای 45 سال توصیه می کنند.

تست قند خون افراد دیابتی چند وقت یکبار اندازه گیری می شود؟

برای بیماران دیابتی مهم است که خون خود را اندازه گیری کنند. به این ترتیب هم درمان را هدایت کرده و هم پیگیری بیماری را تسهیل می شود. فرکانس اندازه گیری گلوکز خون از بیمار به بیمار دیگر و با توجه به درمان مورد استفاده متفاوت است. اگر یک دیابتی قرص های خوراکی مصرف می کند ، باید قند خون خود را دو بار در روز اندازه گیری کند. نوار تست قند خون ناشتا باید صبح با معده خالی و آزمایش قند خون 2 ساعت پس از صرف غذا انجام می شود. اگر بیمار از انسولین استفاده می کند ، باید 4 تا 7 بار در روز قند خون خود را اندازه گیری کرد. این عدد در بیماران دیابتی که از انسولین سنگین استفاده می کنند به 8 تا 10 می رسد.

تست قند خون از طریق انگشت باعث راحتی بیماران است؟

تست قند خون با انگشت ، مزیتی را برای بیمار فراهم می‌کند که هم به بیمار اجازه می‌دهد سطح قند خون خود را فوراً ببیند و هم به پزشکان اجازه می‌دهد بفهمند که نوسانات سطح قند خون بیمار در کدام مناطق زمانی در نمودارها نشان داده می شود.

نکات مهمی که باید برای تست قند خون رعایت نمایید!

چگونه تست قند خون انجام می شود؟

با روش جدید که نیاز به سوزن زدن انگشت برای ردیابی قند را از بین می‌ برد ، امکان اندازه‌گیری گلوکز را در هر زمان و هر مکان بدون درد فراهم می‌کند. این دستگاه حاوی یک سنسور کوچک است که تا 14 روز روی بازوی فرد باقی می ماند. بعد از 14 روز حذف شده و یک مورد جدید نصب می شود. برای اندازه گیری بدون درد گلوکز در کمتر از یک ثانیه ، کافی است سنسور را با گوشی هوشمند بخوانید. بنابراین ، سطح قند خون را می توان بلافاصله مشاهده کرد.

قابلیت اطمینان تست قند خون با انگشت چیست؟

اختلاف حدود 20 را می توان مشاهده کرد. انحراف در این نرخ مشکلی ایجاد نمی کند. برعکس ، هر چه بیمار قند خون را در روز بیشتر اندازه گیری کند ، می توان تصمیم درست تری در درمان گرفت.

ارزش قند خون ناشتا چقدر باید باشد؟

اگر سطح قند خون ناشتا بین 70 تا 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد ، در حد طبیعی (سالم) شناخته می شود. مقدار قند خون ناشتا در زنان باردار باید زیر 95 میلی گرم در دسی لیتر باشد.

  • سطح گلوکز خون ناشتا 50 تا70 میلی گرم در دسی لیتر نشان می دهد که فرد ممکن است هیپوگلیسمی داشته باشد.
  • سطح قند خون ناشتا 100 تا 125 میلی گرم در دسی لیتر نشان می دهد که فرد به پیش دیابت (قند پنهان) مبتلاست.
  • سطح قند خون ناشتا 126 میلی گرم در دسی لیتر یا بالاتر نشان دهنده ابتلا به دیابت است.

چگونه می توان مقدار قند خون ناشتا را اندازه گیری کرد؟

تست قند خون ناشتا با نمونه خون گرفته شده از بیمار پس از 8 تا 12 ساعت ناشتایی انجام می شود. قبل از این دوره افراد باید از موقعیت هایی که باعث استرس می شود دوری کنند. در عین حال ، محصولاتی مانند الکل ، سیگار و کافئین بر نتایج اندازه گیری تأثیر منفی خواهند گذاشت. به همین دلیل باید از مصرف این محصولات خودداری کنید.

نکات مهمی که باید برای تست قند خون رعایت نمایید!

چرا ارزش قند خون ناشتا افزایش می یابد؟

هورمون انسولین تولید شده در لوزالمعده ، گلوکز گرفته شده از غذا را به سلول های بافت منتقل می کند. اگر مقدار انسولین کم باشد ، گلوکز نمی تواند وارد سلول ها شود و سطح قند خون بالا می رود. پس از تست قند خون 8 تا 12 ساعت ناشتا بودن ، مقدار 126 میلی گرم در دسی لیتر و بالاتر که حد بالایی است ، نشان دهنده بالا بودن قند خون ناشتا خواهد بود.
پزشک کالا بهترین فروشگاه خرید زانوبند، لوازم و تجهیزات پزشکی، تجیهزات قند خون و.. با بهترین قیمت و کیفیت است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟