ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری باید چقدر باشد؟

استانداردهای ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری قابلیت های فنی این اقلام را در صنعت ساختمان سازی افزایش می دهد.. انعطاف پذیری بالای این اقلام استفاده از آن ها را در عرصه های مختلف ساختمانی افزایش داده است. به کار بردن این سازه ها برای تاسیسات تهویه، انواع تجهیزات برودتی، انواع صنایع پتروشیمی و دستگاه های مربوط به این عرصه ها رایج شده و همین مسئله مصارف آن ها را افزایش می دهد. در ادامه بیشتر در این خصوص مطالعه می کنید.

ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری باید چقدر باشد؟

قابلیت های عایق های الاستومری

ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری ویژگی های کمی و کیفی این محصولات را افزایش می دهد. از مزایای استفاده از این محصولات می توان به ضریب انتقال حرارت پایین آن ها اشاره کرد. به همین خاطر ضریب حرارتی آن ها در طولانی مدت ثابت باقی می ماند. بازدهی این عایق ها به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین آن ها بسیار بالاتر خواهد بود.

مقاومت این اقلام در برابر بخار آب نیز ستودنی است. از این رو به کار بردن آن ها در بخش های مختلفی از محیط های ساختمانی میسر خواهد بود. با استفاده از این اقلام دیگر نیازی به نصب حائل رطوبت نخواهید داشت. عمر و دوام بالای این سری تجهیزات نیز سبب افزایش میزان استفاده از آن ها شده است. به کار بردن آن ها به دلیل عمر و دوام بالا در عرصه های ساختمانی صرفه اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت.

به علاوه نصب آن ها در هر محیطی به سادگی انجام می شود و مشکلی در این خصوص برای نصابان به وجود نمی آید. پوشش دهی هر یک از آن ها پس از نصب در محل مورد نظر بسیار عالی است.

مشخصه های فنی عایق های الاستومری

ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری به مشخصه های فنی و متریال تشکیل دهنده هر یک از آن ها بستگی دارد. در ساخت و آماده سازی آن ها از متریال NBR باکیفیتی استفاده شده که ساختار سلول بسته آن ها را تکمیل می کند. افزودنی های پلیمری به کار رفته در هر یک از آن ها کیفیت این محصولات را افزایش می دهند.

به همین سبب در سال های اخیر این متریال عایق را جایگزین تجهیزات قدیمی کرده اند. مقاومت این تجهیزات به دلیل کاربرد افزودنی های پلیمری بیشتر از سایر عایق ها است. استفاده از آن ها سبب افزایش صرفه جویی انرژی در عرصه های مختلف می شود. عملکرد هر یک از این عایق ها در محدوده دمایی 200- تا 150+ بسیار مطلوب خواهد بود. برای نصب آن ها از ماستیک ها و بخاربندها استفاده نمی شود.

ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری باید چقدر باشد؟

میزان ضریب انتقال حرارت در عایق های الاستومری

ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری سبب افزایش بازدهی هر یک از این اقلام می شود. ضریب انتقال حرارت در این مواد در حدود 0.32 متر بر کلوین ارزیابی می شود. این ضریب حرارتی پایین تر از بسیاری از عایق ها است. این عایق ها با قیمت و هزینه گران تری به نسبت سایر مواد عایق ارائه می شوند. اما روش های نصب ساده آن ها و عدم استفاده از مواد جانبی سبب صرفه جویی در هزینه ها و قیمت عایق الاستومری می شود.

استفاده از این عایق ها عملا مقرون به صرفه است. انواع آن ها به دلایل مختلفی در صنایع ساختمانی و صنعتی محبوب شده اند. در دنیای امروز برندهای مختلفی از این محصولات ارائه می شوند.

ویژگی های عایق های الاستومری

ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری از ویژگی های مهم این عایق ها به شمار می رود. برخی از مدل های این محصولات به صورت روکش دار تولید می شوند. روکش های آلومینیومی به کار رفته در آن ها به صورت چند لایه مورد استفاده قرار می گیرند و استحکام این عایق ها را افزایش می دهند.

برخی از آن ها به صورت خودچسب دار تولید می شوند. به همین خاطر نصب آن ها بسیار ساده تر خواهد شد. برخی از آن ها پشت چسب دار و مصلح هستند و به همین خاطر قابلیت های بیشتری دارند. هزینه نگهداری و تعمیرات این محصولات نیز بسیار پایین است. مقاومت هر یک از آن ها در برابر ضربات فیزیکی نیز یکی از مهمترین ویژگی های این محصولات به شمار می رود. ظاهر هر یک از آن ها بسیار مناسب است و به همین خاطر برای نصب در هر محیطی مورد استفاده قرار می گیرند.

ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری باید چقدر باشد؟

اقلام مورد نیاز برای نصب عایق های الاستومری

استانداردسازی ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری سبب افزایش میزان استفاده از این محصولات شده است. به همین خاطر آشنایی با برخی از ملزومات مورد استفاده در نصب این تجهیزات خالی از لطف نیست! برخی از مهمترین نیازهای نصب این اقلام را در زیر مشاهده می کنید:

  1. نوارهای درزگیر برزنتی سبب افزایش استحکام نصب سازه ها در محل های مورد نظر خواهند شد.
  2. در بخش بعدی از نوارهای درزگیر آلومینیومی استفاده می شود که برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار استفاده می شوند.
  3. در صورتی که عایق های مورد نظر فاقد چسب باشند، می توان از چسب های مجزای این محصولات در بسته بندی های 600 گرمی تا 3 کیلویی آن ها استفاده کرد.
  4. در فرایند نصب این اقلام از اتصالات پیش ساخته نیز استفاده می کنند که کیفیت نصب سازه ها را افزایش می دهند.

ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری بسیار استاندارد تعریف شده؛ این ویژگی مهم سبب افزایش قابلیت های این محصولات شده و کیفیت و کارایی آن ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. کارایی هر یک از این اقلام به دلیل ویژگی های مهمی که دارند افزایش یافته است. همین مورد باعث افزایش خرید و فروش انواع عایق الاستومری شده در فروشگاه های آنلاین مانند تهویه الموت شده است.

جمع بندی

در این مطلب در خصوص ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری اطلاعاتی را بررسی می کنیم. هر یک از مدل های این عایق ها به صورت کاربردی تولید شده اند. مصارف آن ها تنها محدود به عرصه های ساختمان سازی نمی شود. برای خرید هر یک از مدل های این محصولات باید به قابلیت های آن ها دقت داشته باشید. در بخش هایی از این مطلب در خصوص متریال مورد استفاده برای نصب و راه اندازی این اقلام اطلاعاتی را بررسی کردیم. به این ترتیب استفاده از این عایق ها بسیار ساده تر می شود. این عایق ها با رنج قیمتی گسترده ای در دسترس مشتریان قرار می گیرند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟