طراحی نما ساختمان

نمای بیرونی ویلا اولین عامل جلب کننده نگاه ناظرین و ساکنین است. احساسی که از تماشای نمای ویلا در ناظرین و رهگذران شکل می گیرد باید همراه با حسی خوشایند و دلپذیر باشد. در تمامی مراحل ساخت ویلا برای  رسیدن به یک نمای بیرونی خلاقانه و جذاب تلاش می شود.

طراحی نما ساختمان چهره و هویت بنا را روایت می کند و در شخصیت سازی ساختمان نقش اصلی را ایفا می کند. از این رو طراحان معماری و سازندگان همواره تلاش می کنند تا امضا کار خود را به بهترین شکل در نمای بنا روایت کنند.

طراحی نما ساختمان

علاوه بر نکات فوق توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست که نمای ساختمان ویلایی در ارتقا مقاوم، امنیت وافزایش طول عمر بنا بسیار حیاتی است و علاوه بر جذابیت بصیری باید به متریال و مصالح استفاده شده در نمای ساختما نیز توجه داشت.

استفاده از مصالح و متریال مناسب در نمای ساختمان ویلایی، کیفیت ساختمان را افزایش می دهد و به دوام زیبایی و کارآیی ساختمان ویلایی کمک شایانی می کند.

 

اصول طراحی نمای ویلا

طراحی دقیق و اصولی برای نمای ساختمان های ویلایی شامل موارد زیر می باشد.

1-انتخاب سبک مناسب با توجه به جغرافیا و هویت ساختمان ویلا

2- انتخاب متریال و مصالح مورد استفاده باید متناسب با اقلیم منطقه و هماهنگ با سبک طراحی نما ویلا صورت گیرد

3-ایجاد تعادل بصری در فرم کلی نما ( حس سبکی و سنگینی در تمام جوانب هماهنگ توزیع شود)

4-هماهنگی نما با اجزای ساختمان ویلایی از جمله: تراس، پنجره ها، ورودی و …

5- رعایت اصول زیباشناسی و احترام به دید ناظرین و رهگذران

6-وحدت در نمای کلی ساختمان و پکپارچگی تمامی اجزا

 

انتخاب متریال و مصالح نمای ساختمان ویلایی

پس از انتخاب سبک مناسب برای طراحی نمای ساختمان ویلایی باید متریال و مصالح مناسب را نیز انتخاب کنیم تا بتوانیم هوشمندانه از آنها در طراحی نمای ویلا بهره ببریم. مصالحی که انتخاب می شود باید هماهنگ با اقلیم و جغرافیای منطقه باشد و از استحکام، دوام و امنیت کافی برخوردار باشد. حین طراحی نما تلاش می شود که از پرتی مصالح جلوگیری شود.

مصالحی که عایق گرما و سرما هستند و ضریب انتقال پایین تری دارند برای جلوگیری و هدر رفت انرژی مناسب تر هستند. در مرحله طراحی نمای ساختمان ویلایی به نحوه اتصال مصالح ، سنگینی متریال های مورد استفاده و وزن کلی نما توجه می شود تا مطابق استاندارهای اجرایی طراحی کلی نما صورت بگیرد.

طراحی نما ساختمان

موقعیت و محل قرارگیری ساختمان ویلا

ویژگی اصلی ساختمان های ویلایی، حضور آنها در طبیعت و هم جواری نزدیک آنها با خط آسمان، درختان، مناظر طبیعی و… است. این ویژگی در تمامی مراحل طراحی و ساخت ویلا باید مد نظر قرار گیرد و در مرحله طراحی نما نیز هماهنگی نما با موقعیت جغرافیایی، طبیعت پیرامون و منظره بسیار مهم است. طراحان نمای حرفه ای و خلاق سعی می کنند نهایت استفاده را از این ویژگی  ببرند و با انتخاب مصالح طبیعی هماهنگ و بکارگیری رنگ های متناسب به زیبایی هرچه بیشتر بنا برسند.

متخصصین و طراحان حرفه ای در حوزه معماری، نورپردازی و طراحی نمای ساختمان ویلایی در تیم زوم لایت به شما کمک می کنند تا در مسیر رسیدن به بهترین نتیجه پروژه های ساختمانی خود را جلو ببرید.

برای مطالعه بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در مورد پروژه خود مقاله ( طراحی نما ساختمان) را مطالعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟