نحوه تعمیر کردن کابینت آشپزخانه

کابینت ها بخش اصلی آشپزخانه و حمام هستند که وجود آنها از نظر ظاهر و عملکرد ضروری است. آنها فضای مورد نیاز را فراهم آورده و همچنین مهمترین عامل در سبک و زیبایی فضا هستند. کابینت ها جزو گران ترین لوازم تزئینی هستند که وظایف خود را تا سال ها به انجام می رسانند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

کهنه و خراب شدن کابینت امری طبیعی است. درب ها پوسته می دهند، کشو ها گیر می کنند، لولاها به صدا در می آیند و روکش ها ساییده می شوند. این مقاله نشان می دهد چگونه می توانید این مشکلات را حل کنید و کابینت های تان را زیبا و سالم نگه دارید.

تعمیر سطح کابینت

درز و شکاف های کوچک روی کابینت های چوبی را می توان با فیلرهای پلاستیکی مخصوص چوب، که در رنگ های مختلف وجود دارند و لکه ها را پنهان می کنند، پر کرد. اگر آسیب در معرض دید باشد، ممکن است نتوانید سطح را یکدست کنید. قبل از انجام تعمیر در مکانی قابل دید، ابتدا آن را در جایی خارج از دید امتحان کنید.

هنگام روکش کردن کابینت های شکسته یا خراشیده شده، باید رنگ شبیه آنها را پیدا کنید. اگر از مواد لکه گیری استفاده کنید، که می در ابزار فروشی ها موجود هستند، می توانید کارتان را انجام دهید. باید بدانید که روکش با گذشت زمان می تواند کمرنگ شود.

ممکن است مجبور باشید یک سطح کامل را رنگ آمیزی کنید، چون ممکن است پخت و پز و گرما و چربی روی آن برآمدگی  ایجاد کند، بنابراین باید از لبه کابینت شروع کنید.

نحوه تعمیر کردن کابینت آشپزخانه

اگر کابینت های چوبی شما ترک خورده یا شکسته اند، می توانید با چسب و گیره آنها را تعمیر نمایید. شکاف های عمیق و غیر قابل تعمیر به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت:

برای از بین بردن ناحیه آسیب دیده از اره تیز استفاده کنید، و برش های صاف و نرم ایجاد نمایید. بعد یک قطعه جایگزین از همان جنس را برش دهید آن را چسب کاری کرده و در صورت نیاز با استفاده از میخ های باریک کوچک یا پیچ محکم کنید. بخش ترمیم شده را با کاغذ سنباده، سنباده کنید و سپس برای هم رنگ شدن با صفحه اصلی آن را لکه گیری کرده یا رنگ کنید.

اگر شیارها عمیق هستند، سطح چوبی آسیب دیده را تمیز کرده و سپس با اپوکسی و کیت تعمیر پر نمایید. اجازه دهید خشک شود، بعد آن را سنباده یا رنگ کنید تا با اصل خود مطابق شود. این ماده عالی کار می کند، و ترمیم آن به اندازه چوب قدرتمند می باشد. فیلر اپوکسی ضد آب است در نتیجه می توان به جای قسمت مرطوب شده و آسیب دیده چوب، به کار رود.

تعمیر درب های کابینت

کابینت هایی که زیاد استفاده شوند با گذشت زمان و به دلایل مختلف، لولایشان خراب می شود. اگر درب کابینت های شما خم یا لق شده و به درستی بسته نمی شوند، مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیم لولا کار ساده ای است، و بسیاری از کابینت ها لولایی دارند که به شما این امکان را می دهند هر گونه که بخواهید تنظیم را انجام دهید.

نحوه تعمیر کردن کابینت آشپزخانه

برای لولاهای ساده، پیچ های پایه را شل کنید تا لولاها حرکت کنند اما نه به اندازه ای که درب پایین بیفتد. درب را طوری آماده کنید که با کابینت به صورت مربع قرار گیرد، در صورت نیاز از واشر استفاده کرده و پیچ را دوباره محکم کنید.

بیشتر لولاهای اروپایی پیچ تنظیم دارند، و انواع مختلفی از آنها وجود دارد. یکی از آنها پیچ تکی دارد که به دو نیمه لولا وصل می شود. این پیچ را به آرامی شل کنید تا بتوانید درب را به صورت عمودی و و افقی و به آرامی حرکت داده و دوباره محکم کنید.

نوع دیگری از لولا وجود دارد که یک نوار لغزشی و چند پیچ برای تنظیم افقی و چند پیچ دیگر برای تنظیم عمودی دارد. لولای های جدید دارای صفحات پایه ای هستند که اجازه میدهند عمق و ارتفاع را تنظیم کنید.

تنظیم درب کابینت ها

پیچ های پایه لولا را محکم کنید. اگر این کار تنها برای مدتی نتیجه دهد حفره ها گشاد شده و دیگر پیچ ها را نگه نمی دارند، پس پیچ ها را جدا کنید. مقداری چسب سفید در حفره بریزید، و سپس توی آن خلال دندان بگذارید. اضافات چسب را پاک کرده و پس از آن که چسب خشک شد، با استفاده از چاقوی مخصوص خلال دندان را ببرید. پیچ ها را وارد حفره جدید کرده و آن ها را نصب کنید (ممکن است بخواهید ابتدا حفره ای با دریل سوراخ کنید).

پیچ لولا را با پیچ های بلندتر یا بزرگتر تعویض کنید. برای این کار معمولا باید حفره های جدید دریل کنید که ممکن است برای برخی کابینت ها امکان پذیر نباشد، و یا ممکن است با نسخه اصلی لولا منطبق نباشد. به این دلایل، این گزینه را به دقت بررسی نمایید.

لولا را حرکت دهید. اگر حفره پیچ ها یا محل نصب پایه بد بوده و ساییده شده است، سعی کنید هر لولا را در قسمت قوی تر چوب نصب نمایید. اگر چوب مخفی باشد بهتر است، در غیر این صورت قسمت های قدیمی قابل رویت خواهند شد، خصوصا قسمتی که لولا در برابر صورت درب قرار می گیرد. اگر تصمیم دارید این گزینه را انتخاب کنید، ممکن است بخواهید از لولاهایی که خود به خود بسته می شوند استفاده کنید.

جدا کردن روکش محکم قفسه

برای جدا کردن روکش قدیمی قفسه، باید چسب پشت آن را گرم کرده و حل کنید. برای شروع از گوشه آغاز کنید. با اسپری کردن آب گرم به قسمت پشتی، به جدا کردن ادامه دهید. باقیمانده ها معمولا توسط روغن گیاهی جدا می شوند. اگر روکش را برای آماده سازی رنگ آمیزی جدا می کنید، آن را با آب و صابون بشویید، و آن را کاملا خشک نمایید.

تعمیر کشوی کابینت

کشوی کابینت با مشکلات زیادی مواجه می شود که باعث می شود استفاده از آن غیرممکن شود. آنها گیر می کنند، ریل آنها آسیب می بیند، یا خود محفظه می شکند. کشویی که بیش از حد پر شده باشد، معمولا باعث ایجاد این مشکلات می شوند، بنابراین برای دوری از این مشکلات کشوی خود را بیش از حد سنگین نکنید. همچنین بررسی کنید ریل ها در جای خود قرار گیرند و از مسیر خارج نشوند.

در این قسمت راه حل هایی برای تعمیر کابینت برایتان آماده کرده ایم:

نحوه تعمیر کردن کابینت آشپزخانه

کشوی گیر کرده

جدا کردن کشویی که از مسیر ریل خود خارج شده باشد بدون آسیب رساندن بیشتر کار سختی است. تیغه چاقوی مخصوص را بین کشوها و ریل ها قرار دهید و به آرامی کشو را در جای خود باز گردانید. اگر موفق شده باشید، کشو به جای خود بازگشته و می توانید آن را خارج کرده و مشکلی را که باعث ایجاد این امر شد، حل کنید.

شکستن یا آسیب دیدن ریل کشو

ریل شکسته یا آسیب دیده کشو به تعمیر نیاز دارد. در برخی موارد، یکی از پیچ های روی ریل مشکل زاست، که ممکن است جدا شده باشد. می توانید آن را با تعویض پیچ انجام دهید.

معمولا، ریل ها خم یا شکسته می شوند. در این مورد، بهترین راه حل تعویض است.

برای باز و بسته کردن راحت درب کشو، بسته به نوع ساختار کشوی خود از ریل فلزی که به قسمت پایینی کشو وصل می شود تهیه کنید.

کشو را با بیرون کشیدن و سپس بالا بردن به سمت جلو از مسیرش خارج کنید.

ریل کشوی کابینت داخلی را بررسی کنید. اگر خم شه یا از مسیر خارج شده است، آن را با یک انبردست صاف کنید و کشو را دوباره نصب نمایید.

اگر چیزی شکسته، پیچ ریل را از هر دو طرف کشو و کابینت باز کنید.

در ابزار فروشی جایگزین آن را تهیه کنید. مطمئن شوید هر دو سمت ریل را به عنوان نمونه همراه خود ببرید.

ریل جدید را به کابینت و کشو پیچ کنید و آن را در جای خود قرار دهید.

جعبه شکسته کشو

کشوها محکم بوده اما ساختار ساده ای دارند. وقتی که می شکنند، دلیل آن ناشی از یک شکاف در چوب یا جدا شدن درز چسب زده آنها می باشد. با تعمیر و چسب کاری درز و شکاف ها و قسمت های شکسته را ترمیم کنید، و به مدت یک ساعت با گیره آنها را به هم وصل کنید. این کار را برای اتصالات جدا شده نیز انجام دهید، اما ابتدا به دقت چسب باقیمانده دفعه قبل را جدا نمایید و مراقب باشید به چوب آسیبی نرسد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟