مناسب ترین لباس کار برای شغل شما چیست؟

لباس کار جزئی از هویت مشاغل مختلف است. به عنوان مثال تصور کنید که ناخودآگاه درگیر یک تصادف رانندگی درون شهری شده‌اید و با پلیس تماس می‌گیرید. در این صورت انتظار چه کسی را می‌کشید؟ یک فرد با یک روپوش سفید بلند یا یک افسر پلیس با لباس فرم؟ شاید حتی تصور چنین چیزی نیز مضحک باشد، اما همین مثال، اهمیت لباس کار را به وضوح نشان می‌دهد.

لباس کار علاوه بر اینکه بخش مهمی از ماهیت شغل فرد است، از او در برابر شرایط سخت محیط کار محافظت می‌‎کند. متاسفانه هر از گاهی خبرهای ناخوشایندی از کانال‌ها و وب‌سایت‌های خبری در مورد حوادث کار مخابره می‌شود. علت وقوع اکثر این حوادث، رعایت نکردن قوانین و مقررات ایمنی حین کار و نپوشیدن لباس کار مناسب است.

اما آیا می‌دانید که در هنگام خرید لباس کار باید به چه مواردی توجه کنید؟ اگر در صدد انتخاب لباس کار برای خود یا پرسنل‌تان هستید و هنوز نمی‌دانید به چه نکاتی باید توجه کنید، پیشنهاد می‌کنم ما را تا انتهای این مطلب همراهی بفرمایید.

مناسب ترین لباس کار برای شغل شما چیست؟

راهنمای خرید لباس کار متناسب با شغلتان

این روزها در دنیای کسب و کار همه چیز باید در خدمت برندسازی باشد. این بدان معنی است که لباس کار پرسنل یک مجموعه باید از ظاهر و ساختار مناسبی برخوردار باشد. اما در کنار این، ملاحظات ایمنی اهمیتی دوچندان دارند.

به عنوان مثال لباس پرسنلی که در شرایط سخت و در معرض مواد شیمیایی مختلف کار می‌کنند، باید کاملاً از آنها در برابر این عوامل مخرب محافظت کند. به همین دلیل انتخاب و خرید لباس کار نباید هرگز ساده انگاشته شود، زیرا رفاه پرسنل و اعتبار و شهرت شرکت تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد. از این رو توجه به نکات زیر انتخاب را برای شما ساده‌تر می‌کند:

تصویر و ظاهر لباس کار

مشاغل تنوع بسیار زیادی دارند و برخی از آنها مستقیماً با ارباب رجوع و مشتریان در تماس هستند. از این رو در هنگام انتخاب لباس کار، باید تصویری را که لباس کار پرسنل سازمان شما به مخاطب القاء می‌کند در اولویت قرار دهید. بدین منظور باید به محیط فعالیت و برند شرکت خود توجه کنید و سبک لباس کار را براساس آنها انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که لباس کار پرسنل شما باید تصویری یکپارچه از برند شما را به نمایش بگذارد.

کارکرد لباس و شرایط شغلی

لباس کار باید با شرایط شغلی فرد مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال لباس کار افرادی که در فضاهای آزاد کار می‌کنند باید با لباس کار کسانی که در محیط‌های سرپوشیده فعالیت می‌کنند، متفاوت باشد.

در ضمن یکی از موارد مهم در راهنمای خرید لباس کار، توجه به شرایط آب و هوایی است. قطعاً نمی‌توان انتظار داشت لباس کار افرادی که در مناطق گرم و مرطوب کار می‌کنند، با لباس کار افراد شاغل در مناطق سردسیر یکی باشد؛ حتی اگر هر دو دارای شغل یکسانی باشند.

میزان دوام لباس کار

دوام لباس کار یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید لباس کار است. انتظار دارید لباس کار شما یا پرسنل‎‌تان چه مدت مورد استفاده قرار بگیرد؟ آیا شرکت شما از آن دسته شرکت‌هایی است که هر ساله لباس کار پرسنل خود را تعویض می‌کند؟ در این صورت باید لباس‌هایی برای پرسنل خود تهیه کنید که حداقل یک سال به خوبی دوام بیاورند.

در ضمن اگر شما به شخصه برای خرید لباس کار اقدام می‌کنید، دوام لباس کار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا ممکن است شما حداقل یکی دو سال روی دوام کار لباس کار حساب باز کنید. به همین دلیل در این گونه مواقع نباید، قیمت لباس کار را فدای کیفیت آن کنید.

پارچه لباس کار

پارچه لباس کار باید با شرایط کاری و آب و هوایی همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال لباس کار طراحی شده برای مناطق گرمسیری باید از یک پارچه قابل تنفس طراحی شود. در عوض پارچه‌های سنگین‌تر و چند لایه، بهترین انتخاب برای لباس‌های کار مورد استفاده در فضاهای باز مناطق سردسیری هستند.

ساختار و دوخت لباس کار

ساختار لباس کار باید براساس شرایط شغلی شما و پرسنل‌تان طراحی شود. به عنوان مثال گاهی اوقات پرسنل در آزمایشگاه‌ها و مناطق حساسی کار می‌کنند که حتی نفوذ کوچکترین عوامل شیمیایی و بیماری‌زا به داخل لباس، ممکن است مرگبار باشد. در این گونه مواقع افراد باید یونیفرم‌های مخصوصی به تن داشته باشند. در حالی که در برخی موارد، لباس کار باید کاملاً آزاد، گشاد و سبک باشد.

در ضمن دوخت لباس کار نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا نوع دوخت باید با کارکرد لباس همخوانی داشته باشد. دوخت لباس کار باید بسیار محکم باشد، در ضمن گاهی اوقات دوخت لباس کار باید کاملاً درزبندی و نواردوزی شود.

کیفیت و قیمت لباس کار

قیمت لباس کار نقش مهمی در انتخاب آن دارد. اما این بدان معنی نیست که قیمت لباس کار باید فدای سایر ویژگی‌های آن شود. خرید لباس کار بی‌کیفیت و ارزان قیمت شاید در ابتدا باعث صرفه‌جویی مالی شود، اما در ادامه به دلیل دوام پایین، هزینه‌های اضافی را به شما تحمیل می‌کند.

اما این بدان معنی نیست که لباس کار حتماً باید بسیار گران قیمت باشد. توجه به نکات راهنمای خرید لباس کار، به شما کمک می‌کند مناسب‌ترین لباس کار را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

خرید لباس کار از طراحان دوخت

لباس‌های کار باید براساس شرایط شغلی و آب و هوایی طراحی شوند. ما در طراحان دوخت بسته به شرایط شغلی و با علم به شرایط آب و هوایی و کاری ایران، بهترین لباس‌های کار با مناسب‌‎ترین قیمت‌ها را طراحی و تولید می‌کنیم.

کیفیت محصولات ما از لباس کار مهندسی و لباس کار زمستانی گرفته تا لباس کار یکسره و لباس کار تابستانی، کاملاً تضمین شده است. سال‌ها فعالیت ما در عرصه تولید انواع لباس‌های کار، گواهی دال بر رضایت مشتری و اعتبار ماست.

مجموعه کاملی از محصولات طراحان دوخت در وب‌سایت این مجموعه عرضه شده است. از این رو شما می‌توانید با مراجعه به این وب‌سایت، لباس کار مدنظر خود را انتخاب و با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟