معرفی انواع باکس کابینت آشپزخانه

چکیده : یکی از مهمترین بخش های کابینت آشپزخانه، باکس کابینت است. انواع باکس کابینت آشپزخانه، ضمن ایجاد زیبایی کمک میکند تا از فضا بهتر استفاده کنید.

انواع باکس کابینت آشپزخانه در طرح‌ها و مدل‌های مختلف ساخته شده و در محیط آشپزخانه قرار می‌گیرد. این باکس‌ها معمولا از جنس چوب یا فلز و هماهنگ با طراحی کابینت‌ها ساخته شده و برای کاربردهای بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. باکس کابینت آشپزخانه یک بخش کاربردی در کابینت سازی هستند و به استفاده بهینه از فضای آشپزخانه کمک زیادی می‌کنند.

برای استفاده از این نوع باکس‌ها می‌توانید به کابینت ساز سفارش داده و طرح دلخواه خود را استفاده کنید. معمولا طراحی باکس‌ها بعد از نصب کابینت انجام می‌شود و برای پر کردن فضاهای خالی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین مزایای انواع باکس کابینت آشپزخانه

این باکس‌ها توسط کابینت ساز ساخته و نصب می‌شوند. باکس‌ها در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید و مزایای زیادی را به همراه دارند. مهم‌ترین مزیت‌ها و کاربردهای انواع باکس کابینت آشپزخانه به صورت زیر هستند:

  • فضای جدید و قابل استفاده‌ای بر روی دیوار ایجاد می‌شود که می‌توانید برای وسایل مختلفی از آن استفاده کنید.
  • از فضاهای خالی و بدون استفاده درون آشپزخانه تا حد امکان استفاده می‌شود.
  • از این نوع باکس می‌توانید برای هر نوع کابینتی با هر مدل طراحی استفاده کنید.
  • هزینه ساخت آن‌ها بسیار پایین است و می‌توانید برای انواع مختلف کابینت‌ها استفاده کنید.
  • باعث منظم شدن فضای آشپزخانه می‌شوند.

معرفی انواع باکس کابینت آشپزخانه

معرفی انواع باکس کابینت آشپزخانه

این باکس‌ها با توجه به مواد اولیه و نوع ساخت به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه پرکاربردترین نوع این باکس‌ها معرفی شده‌اند.

باکس قابدار و بدون قاب

تقریبا تمام باکس‌های ساخته شده در این دو دسته قرار می‌گیرند. مدل‌های قاب دار دارای لبه‌ بیرونی هستند که ظاهر سنتی‌تری در باکس ایجاد می‌کند. اگر فضای آشپزخانه شما مدرن است بهتر است از مدل‌های بدون قاب استفاده کنید. علاوه بر آن مدل‌های بدون قاب به دلیل نداشتن لبه بیرونی، فضای بیشتری در دسترسی شما قرار داده و می‌توانید از تمام باکس استفاده کنید.

باکس‌های ثابت

متداول‌ترین نوع باکس‌های استفاده شده در کابینت سازی، مدل ثابت است که معمولا بر روی دیوار یا سطوح مختلف نصب می‌شود. این باکس‌ها کاربردهای بسیار زیادی دارند و در تمام قسمت‌های آشپزخانه قابل نصب هستند.

معرفی انواع باکس کابینت آشپزخانه

باکس‌های معلق

یکی دیگر از انواع باکس کابینت آشپزخانه، باکس معلق است که طراحی مدرن‌تری داشته و از ابزارهای خاصی برای نصب آن‌ها استفاده می‌شود. نصاب کابینت، به شیوه ای که دیده نمی شود باکس معلق را به دیوار نصب می کند. بنابراین در ظاهر، این نوع باکس کابینت هیچ پایه ای ندارد. از این باکس‌های علاوه بر نگهداری وسایل مختلف برای جنبه‌های تزئیناتی نیز استفاده می‌شود.

 

باکس آشپزخانه ایستاده

برخی از آشپزخانه‌ها فضای دیواری یا سقف مناسب برای نصب باکس‌ها ندارند. در این موارد بهترین گزینه استفاده از باکس‌های ایستاده است. این باکس‌ها به صورت ایستاده طراحی شده و هر فضای خالی در آشپزخانه وجود داشته باشد، قرار داده می‌شوند. مزیت مهم این نوع باکس، قابلیت حمل آن‌هاست که به راحتی در فضاهای مختلف جابجا می‌شوند.

باکس آشپزخانه آویزی

باکس‌های آویزی همان‌طور که از نامشان پیداست از سقف آویزان می‌شوند. مهم‌ترین کاربرد این نوع باکس در موارد تزئینی است، زیرا تحمل وزن بالایی ندارند. معمولا برای نگهداشتن گل و گیاه، گلدان‌ها و وسایل دکوری استفاده می‌شوند.

معرفی انواع باکس کابینت آشپزخانه

باکس کابینت آشپزخانه چوبی

معمولا پرطرفدارترین مدل‌های باکس، نوع چوبی آن‌ها هستند. البته این نوع باکس برای دکوراسیون‌های کلاسیک طرفدار بیشتری دارد. می‌توانید بر اساس سلیقه و دکور آشپزخانه خود از ترکیب چوب با متریال دیگر مانند فلز استفاده کنید. باکس‌های چوبی ماندگاری بسیار بالایی دارند و برای مدت زمان طولانی قابل استفاده هستند.

باکس ام دی اف

ام دی اف از چوب قیمت کمتری دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد از باکس‌های ام دی اف به جای چوب استفاده می‌کنند. این نوع باکس تنوع بسیار بالایی دارد و با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شود. علاوه بر آن قیمت مناسبی داشته و کیفیت بالای آن باعث شده تا در دسته باکس‌های پرطرفدار قرار بگیرد.

باکس شیشه‌ای

باکس‌های شیشه‌ای نیز از دیگر مدل‌های کاربردی باکس آشپزخانه هستند. مزیت بزرگ این باکس‌ها این است که در تمام آشپزخانه‌های با هر نوع دکوراسیونی قرار گرفته و کاملا هماهنگ و زیبا هستند. از این نوع باکس معمولا برای تزئین و قرار دادن اقلام دکوری درون آشپزخانه استفاده می‌شود.

باکس فلزی

یکی دیگر از انواع باکس کابینت آشپزخانه، نوع فلزی است. باکس‌های فلزی مقاومت بسیار بالایی دارند و برای انواع مختلفی از وسایل ازجمله وسایل سنگین قابل استفاده هستند. استفاده از این نوع باکس در کنار کابینت‌های فلزی گزینه مناسبی است. قیمت باکس‌های فلزی نیز با توجه به کیفیت فلز استفاده شده متفاوت است، اما معمولا قیمت مناسبی دارند.

معرفی انواع باکس کابینت آشپزخانه

نکات مهم خرید انواع باکس کابینت آشپزخانه

پس از نصب کابینت می‌توانید برای نصب باکس اقدام کنید و فضاهای خالی را به کمک باکس پر کنید. برای خرید این باکس‌ها باید نکات مختلفی را در نظر داشته تا بهترین و مناسب‌ترین باکس را خریداری کنید.

بودجه

اولین نکته‌ای که باید قبل از خرید در نظر داشته باشید، بودجه خرید محصول است. همان‌طور که در بالا اشاره شد انواع مختلفی از باکس‌ها در جنس‌ها و مدل‌های مختلف موجود است. قبل از خرید بودجه خود را تعیین کرده تا بر اساس آن گزینه‌های موجود محدودتر شده و انتخاب راحت‌تر شود.

نوع دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه دیگر نکته مهمی است که در انتخاب باکس تأثیر می‌گذارد. جنس کابینت‌های موجود در آشپزخانه، طراحی کلاسیک و مدرن و رنگ کابینت‌ها از موارد مهمی است که قبل از انتخاب باکس باید به آن‌ها توجه داشته و باکسی کاملا هماهنگ با فضای آشپزخانه انتخاب کنید.

اندازه گیری فضا

فضاهای خالی موجود در آشپزخانه که قصد دارید باکس‌ها را در آنجا قرار دهید، به صورت دقیق اندازه گیری کنید. اندازه گیری دقیق باعث می‌شود، باکس‌های انتخابی کاملا با فضای آشپزخانه هماهنگ شده و دکوراسیون زیبایی ایجاد کنند.

کیفیت باکس

انتخاب و خرید انواع باکس آشپزخانه با کیفیت و جنس مرغوب به افزایش عمر آن‌ها کمک می‌کند. به این صورت می‌توانید از باکس‌ها در طولانی مدت استفاده کنید. علاوه بر نوع باکس به تجهیزات استفاده شده در نصب آن نیز توجه داشته تا کیفیت باکس‌ شما بالاتر رود.

معرفی انواع باکس کابینت آشپزخانه

سخن آخر

انواع باکس کابینت آشپزخانه در تنوع بالایی طراحی و تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به موارد گفته شده بهترین گزینه را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. در این زمینه حتما از نصاب کابینت باتجربه و متخصص کمک بگیرید تا باکس شما به بهترین شکل طراحی و نصب شود.

خدمت از ما” یک سایت ارائه خدمات فنی و ساختمانی است. این مجموعه تعدادی از بهترین و باتجربه‌ترین کابینت سازها را به شما معرفی میکند تا زیباترین باکس‌ها را برای شما تولید کنند. پس از ثبت سفارش رایگان در وب سایت یا اپلیکیشن “خدمت از ما“، از 5 کابینت کار در شهرتان پیشنهاد قیمت دریافت می کنید. با مقایسه قیمت ها و سوابق کاری متخصصین می‌توانید با هزینه‌ای مناسب، طرح‌های موردنظر خود را توسط یک کابینت ساز حرفه ای اجرا کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)