نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی؛ 5 نکات طلایی و کاربردی

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی؛ 5 نکات طلایی و کاربردی

اگر شما هم معتقدید که ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را به‌خوبی تمیز نمی‌کند،‌ سخت در اشتباه هستید! در‌صورتی‌که با نحوه چیدمان در این وسیله کاربردی آشنا باشید، این مشکل برای شما پیش نخواهد آمد. نحوه چیدن ظروف در ماشین بسیار آسان است. بااین‌وجود نکاتی درباره شیوه قرار دادن قابلمه، قاشق، چنگال و بشقاب وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها با تمیزترین ظرف‌ها مواجه خواهید شد. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی آشنا کنیم. با ۵ نکته طلایی به راحتی از شر شست‌و‌شوی ظرف‌ها با دست راحت شوید و کار شستن را به دستگاهتان بسپارید.

۱. توجه به جنس ظروف؛ مهم‌ترین نکته پیش از هر اقدامی

مهم‌ترین نکته قبل از انجام هر اقدامی برای چیدمان ظروف، توجه به جنس آن‌هاست. در دفترچه راهنمای هر یک از برندها، ظروفی که قابلیت شست‌وشو دارند با جزئیات مشخص شده‌اند. موضوع مهم دیگری که در این مرحله باید به آن توجه داشته باشید، تمیز کردن نسبی ظروف پیش از چیدمان است. قبل از اینکه ظرف‌ها را در ماشین بچینید، تکه‌های غذا و لکه‌های چسبناک را از روی آن پاک کنید. انجام ندادن این کار به دستگاه شما آسیب می‌رساند. در صورت آسیب و برای تعمیر ظرفشویی بوش در تهران یا انواع دیگر این دستگاه با متخصصان تماس بگیرید.

۲. چیدن ظروف در طبقه پایین ظرفشویی؛ نحوه قرار دادن انواع قابلمه

معمولا ماشین‌های ظرفشویی دو یا سه طبقه دارند. طبقه پایین که فضایی بزرگ‌تر با ارتفاع بیشتر در اختیارتان می‌گذارد، برای چیدن ظرف‌های بزرگ و به ویژه قابلمه‌ها مناسب است. در زمان قرار دادن قابلمه در ماشین بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • قبل از گذاشتن قابلمه، کف آن را بررسی کنید تا مواد غذایی به آن نچسبیده باشد
  • قابلمه را برعکس قرار دهید تا آب به داخل آن برخورد کند
  • بعد از گذاشتن قابلمه، پره‌های کف و میانی ماشین را بچرخانید تا مطمئن شوید ظرف در مسیر چرخش پره‌ها قرار نمی‌گیرد.

قابلمه‌هایی با جنس مسی یا روحی را در ماشین نشویید. این دو جنس باید با دست شسته شوند. ظروف مسی و روی علاوه‌بر آسیب‌دیدن، به دستگاه نیز آسیب می‌رسانند. از آنجایی که تعمیرات ظرفشویی در تهران گران است، با احتیاط بیشتری ظروف را داخل آن جای دهید.

۳. ظروف گود و بشقاب‌ها را در طبقه پایین ماشین ظرفشویی بچینید

در قسمت پایینی ماشین ظرفشویی، تقسیم‌بندی ویژه‌ای وجود دارد که بشقاب‌های صاف و گود به‌خوبی در کنار هم جای بگیرند. با‌توجه‌به ارتفاع کمتر طبقه بالا، بشقاب‌ها را در پایین قرار دهید. زمان چیدن ظرف در ماشین بهتر است به بعضی نکات توجه داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • فاصله بشقاب‌ها نباید مسدود شود
  • بشقاب‌ها روی هم نیفتند یا سطح یکدیگر را نپوشانند
  • بشقاب‌هایی با ارتفاع بیشتر را در کناره‌ها بگذارید تا مانع شست‌وشوی ظروف دیگر نشوند
  • ظروف را به‌صورت مرتب بچینید؛ بشقاب‌های پلوخوری و خورشت‌خوری را به‌صورت نامنظم بچینید
  • بخش داخلی ظروف باید به سمت داخل ماشین قرار بگیرند

اصول کلی چیدمان با هر برندی توصیه می‌کند که انواع ظروفی که بدون نشان ایمن در ماشین ظرفشویی قرار ندهید؛ زیرا احتمال از دست دادن فرم اولیه‌شان وجود خواهد داشت. این ظروف علاوه‌بر آسیب به خود، به دستگاه نیز آسیب می‌رسانند. همان‌طور که به تعمیرکار لباسشویی برای تعمیر دستگاه مراجعه می‌کنید، برای درست کردن ظرفشویی نیاز به یک متخصص خواهید داشت.

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی؛ 5 نکات طلایی و کاربردی

۴. قاشق و چنگال‌ها را داخل سبد ماشین قرار دهید

در اکثر ماشین ظرفشویی‌های جدید، یک سبد مخصوص برای قاشق و چنگال وجود دارد که به‌صورت‌کامل این وسایل را تمیز می‌کنند. این سبد برای شست‌وشوی چاقوها نیز گزینه مناسبی است. برای چیدن ظروف در ماشین و سبد قاشق و چنگال باید به نکاتی توجه داشته باشید. در ادامه با این نکات آشنا خواهیم شد:

  • قاشق‌ها و چنگال‌ها را باید از سمت دسته داخل سبد ماشین ظرفشویی بگذارید
  • چاقوهای کوچک را از سمت تیغه در سبد دستگاه جای دهید
  • در هر بخش ماشین ظرفشویی فقط یک وسیله بگذارید؛ در غیر این صورت قاشق‌ و چنگال‌ها شسته نمی‌شوند

توجه داشته باشید که از قرار دادن هرگونه اشیای بلند در سبد جدا خودداری کنید؛ زیرا امکان دارد با بازوی اسپری آب برخورد کند و مانع عملکرد درست آن شود. داخل سبد وسایلی با ابعاد استاندارد قرار دهید تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کنید.

۵. نکات چیدمان در طبقه بالا؛ ظروف را برعکس در ماشین ظرفشویی بگذارید

در زمان چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی، توجه داشته باشید که قسمت پایینی دستگاه با شدت بیشتری ظرف‌ها را می‌شوید؛ بنابراین وسایل حساس و تمیزتر را در این بخش قرار ندهید. این وسایل را در طبقات بالای ماشین ظرفشویی بگذارید. بهتر است لیوان‌ها را نیز در طبقه بالا قرار دهید، به ویژه اگر سطح براق و شیشه‌ای حساسی دارند. ظروف ماست‌خوری و سالاد‌خوری را در طبقات بالایی ماشین ظرفشیی بگذارید. برای این منظور طبقه‌بندی خاصی تعبیه شده است تا کاسه‌های بیشتری را در مکانی محدود قرار دهید.

چیدمان نادرست؛ علت اصلی خرابی ماشین‌ ظرفشویی

یکی از عوامل مهم در خرابی ماشین ظرفشویی، چیدمان نادرست ظروف است. به‌عنوان مثال در‌صورتی‌که بشقاب‌های تمیزتر را در بخش پایینی قرار دهید، علاوه‌بر شست‌وشوی بالای این طبقه که باعث آسیب به ظرف می‌شود، دستگاه آسیب می‌بیند. همچنین قرار دادن اجسام بلند و تیز سبب تشدید آسیب به دستگاه خواهند شد. در‌صورت مشاهده هرگونه خرابی یا نیاز به تعمیر به مراکز معتبر مراجعه کنید.

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی؛ 5 نکات طلایی و کاربردی

تعمیرات ماشین ظرفشویی خود را به تعمیر آنلاین بسپارید!

در این مطلب نحوه چیدمان ظرف در ماشین ظرفشویی را به‌صورت دقیق و جزئی بررسی کردیم. چیدن ظرف کار بسیار ساده‌ای است؛‌ اما نیاز به دقت و توجه دارد. برای کامل شسته شدن ظروف و افزایش عمر ماشین، هر وسیله را در محل مناسب قرار دهید. همچنین از قرار دادن ظروفی که نشان استاندارد ندارند، خودداری کنید.

اگر محصول شما نیاز به تعمیر داشت، مجموعه تعمیر آنلاین تخصصی‌ترین تعمیرات انواع ماشین لباسشویی را در سریع‌ترین زمان ممکن به شما ارائه می‌دهد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟