نکات طلایی درباره چیدمان منزل به سبک مدرن که باید بدانید!

نکات طلایی درباره چیدمان منزل به سبک مدرن که باید بدانید!

دکوراسیون مدرن در سال های اخیر یکی از پرطرفدارترین انواع دیزاین داخلی می باشد، که اصول آن بر سادگی و توجه به مینیمالیسم بنا شده است. در این سبک علاوه بر رنگ و وسایل دکوراتیو مناسب، باید در انتخاب لوازم خانگی مصرفی نیز دقت کنید. هارمونی کل فضا و تناسب با دکوراسیون مدرن، زیبایی آن را دو چندان می کند. مثلا هنگام خرید تجهیزات گرمایشی، به جای بخاری های قدیمی، شومینه برقی مدرن و شیک برای منزل خود انتخاب کنید.

دکوراسیون مدرن چیست؟

دکوراسیون مدرن بیشتر به کسانی پیشنهاد می شود، که طرفدار سادگی هستند. اگر علاقه زیادی به استفاده از وسایل پر زرق و برق در خانه ندارید، بهترین دیزاین برای محل زندگی تان، سبک مدرن خواهد بود. در این روش، به جای پر کردن خانه، وسواس بیشتری در انتخاب لوازم منزل ضروری به خرج دهید. مثلا برای گرمایش، اقدام به خرید شومینه دیواری کنید، یا میز و صندلی های مناسب این سبک را در چیدمان به کار ببرید.

اولویت دکوراتورها برای طراحی محیط به سبک مدرن، استفاده از عناصری با جزئیات کم است. همچنین آنها اصول و قوائدی را در تزئین این عناصر با یکدیگر در نظر می گیرند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شوید.

روش های دکوراسیون منزل به سبک مدرن

نکات طلایی درباره چیدمان منزل به سبک مدرن که باید بدانید!

در ادامه چند ایده جذاب و طلایی برای چیدمان منزل به سبک مدرن می گوییم که دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد برای محیط خانه تان به وجود می آورند:

به رنگ بندی محیط خانه توجه کنید!

رنگ بندی محیط خانه و اشیا و وسایل مختلف آن تاثیر زیادی روی نحوه چیدمان منزل به سبک مدرن دارد. به هر گوشه خانه که نگاه کنید، اثری از رنگ های مختلف را می بینید! بنابراین از رنگ های مناسب برای طراحی خانه تان استفاده کنید تا جذابیت خاصی به آنجا ببخشید.

شما باید از طیف رنگی های مکمل و مشابه در طراحی دکوراسیون محیط استفاده کنید. مثلا اگر یک یا 2 رنگ را به عنوان رنگ های قالب خانه در نظر گرفته اید، مابقی رنگ ها باید مشابه آنها باشند تا زیبایی دکوراسیون حفظ شود. بین رنگ های دیوارها، مبلمان، پرده ها، اشیایی دکوری، کفپوش و … نیز باید هماهنگی وجود داشته باشد.

بسیاری از طراح ها رنگ های ساده و خنثی مثل استخوانی، سفید و … را برای طراحی چیدمان منزل به سبک مدرن انتخاب می کنند. توصیه ما نیز استفاده از رنگ های روشن است تا انرژی و حس خوب محیط افزایش پیدا کند.

از تاثیر نورپردازی غافل نشوید!

نکات طلایی درباره چیدمان منزل به سبک مدرن که باید بدانید!

2 نوع نورپردازی برای محیط داریم که یکی طبیعی و دیگری مصنوعی است. در روش طبیعی از نور خورشید برای روشن کردن فضای اتاق استفاده می کنیم و در روش مصنوعی با نصب انواع چراغ ها و لامپ های مختلف در منزل روشنایی محیط را تامین خواهیم کرد. نکته مهم در استفاده از هر 2 این روش ها، به کارگیری اصولی و مناسب از آنها است.

هر چه محیط منزل روشن تر باشد، مدرنتر و امروزی تر خواهد بود. بنابراین تا جای ممکن به روش مناسب و درست از المان های مخصوص نورپردازی مثل پنجره ها، لامپ ها، لوسترها، آباژورها و … استفاده کنید تا نور مناسب برای محیط ایجاد شود.

بسیاری از طراح ها ترجیحشان استفاده از نور طبیعی است، چون خستگی را کاهش می دهد و باعث افزایش انرژی و حس خوبتان در روز می شود. شما می توانید پنجره هایی را در بخش های مناسب خانه به کار ببرید تا در طی روز بیشتر خانه را از نور خورشید تامین کنید.

در انتخاب لوازم خانگی به ویژه مبلمان دقت کنید!

مبلمان مدرن هیچگونه آراستگی و زرق و برق اضافه مثل مبل های سلطنتی و کلاسیک ندارند؛ در واقع هر چه مبل ها ساده تر طراحی شده باشند، برای استفاده در دکوراسیون مدرن مناسب است.

مبل هایی را برای چیدمان منزل به سبک مدرن انتخاب کنید که دسته ها و پایه های ساده ای دارند و از پارچه ای ساده و بدون طرح برای آنها استفاده شده است. با اهمیت ترفندهای ساده می توانید چیدمان منزلتان را به شیوه ای زیبا و خاص تغییر دهید.

اگر مبلمان خانه را به درستی انتخاب کنید، 50 درصد از دکوراسیون محیطتان امروزی و مناسب می شود. شما می توانید برای مبلمان به سراغ مدل های مناسبی چسترفیلد، قطعه ای، CamelBack، تاکسیدون، میان سده و … بروید.

از اکسسوری ها و وسایل دکوراتیو مدرن استفاده کنید!

لازم به تکرار نیست، چون قطعا متوجه شده اید که برای اکسسوری ها و وسایل تزئیناتی نیز باید به سراغ ساده ترین المان های تزئینی بروید. هر چه زرق و برق این وسایل کمتر باشد، دکوراسیون را مدرن تر و امروزی تر می کنند. شما می توانید با استفاده از انواع گل و گیاه، آباژورهای زیبا، قاب عکس هایی با طرح های مینیمال و ساده، مجسمه های خاص و … محیط را به سبکی مدرن و زیبا تغییر دهید.

شما باید تا جای ممکن اکسسوری های غیر ضروری و بدون کاربرد را حذف کنید و به جای آنها اکسسوری های کاربردی و مناسب را در محیط خانه به کار ببرید.

ایده های جذاب برای چیدمان خانه به سبک مدرن

نکات طلایی درباره چیدمان منزل به سبک مدرن که باید بدانید!

در ادامه چند نکته کاربردی و مهم می گوییم که با توجه به آنها می توانید دکوراسیون مدرنتان را تکمیل کنید و جذابیت خاصی به محیط خانه تان ببخشید:

  • حتما لازم نیست طرح همه وسایل خانه کاملا شبیه یکدیگر باشد؛ کمی تفاوت می توانید محیط را زیباتر کند! بنابراین می توانید از چندین مبل با طرح های متفاوت اما شبیه به یکدیگر در محیط خانه تان استفاده کنید.
  • از انواع متریال مختلف در خانه تان به خصوص فلز استفاده کنید. استفاده از چندین متریال در کنار یکدیگر می تواند یک تناقض جذاب به وجود بیاورد.
  • تراریوم ها، درختچه هایی با برگ های پهن، گلدان های تزیینی و مدرن و … ایده ای جذاب برای استفاده از پوشش گیاهی در خانه های مدرن هستند.
  • برای نورپردازی محیط پیشنهاد می دهیم از نورهای مخفی، لامپ های سقفی، لوسترهای مدرن و امروزی و … استفاده کنید. هرچه ابزار روشنایی تان جدیدتر و امروزی تر باشند، دکوراسیون خانه تان را نیز مدرنتر خواهند کرد.
  • وسایل را در محیط خانه به گونه ای بچینید که فضای اضافه را اشغال نکنند و در محل عبور و مرور افراد نیز نباشند.
  • محیط خانه را به صورت پلان باز تغییر دهید؛ یعنی هیچ دیوار اضافه ای وجود نداشته باشد. شما می توانید تمام بخش ها مثل محیط آشپزخانه، پذیرایی، محیط غذاخوری و… را یکسره کنید تا فضای آن پلان باز باشد.

کلام آخر

بهترین انتخاب برای کسانی که با سادگی علاقه دارند، چیدمان منزل به سبک مدرن است. مهم ترین نکته جهت پیاده سازی این شیوه دیزاین داخلی، دقت در هارمونی کل فضا می باشد. تمام وسایل منزل مانند مبلمان، پرده، فرش و یا تجهیزات سرمایشی و گرمایشی باید ظاهر مدرن داشته باشند. پس به جای خرید وسایل اضافی و پر زرق و برق، در انتخاب لوازم ضروری خانه وسواس به خرج دهید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟