21 نوع کاشی بین کابینتی آشپزخانه 

کاشی بین کابینتی آشپزخانه فقط دیوارهای شما را در مقابل لکه ها و کثیفی ها محافظت نمی کند. شما می توانید با استفاده از کاشی های بین کابینتی، طرح و نقش های زیبا ایجاد کنید و ظاهر آشپزخانه خود را به روز کنید.

کاشی های بین کابینتی آشپزخانه اولیه بیشتر به جای اینکه تزئینی باشند، کاربردی بودند. این کاشی ها حدود 10 سانتی متر قد داشتند و از کاشی سرامیکی یا شیشه ساخته شده بودند. این کاشی های بین کابینتی به منظور محافظت دیوارها در برابر رطوبت، چربی و سایر آلاینده های آشپزخانه طراحی شده و بنابراین فقط در پشت قسمت سینک یا پشت اجاق گاز استفاده می شدند.

در دهه 1950 بود که کاشی های بین کابینتی آشپزخانه هم کاربردی و هم تزئینی شدند. این کاشی ها به رنگ روشن درآمدند و در قسمت های دیگر آشپزخانه استفاده شدند به طوری که در قسمت های پایین و بالای کابینت ها هم استفاده شدند. کاشی های بین کابینتی در دهه 1970 یا 1980 بود که به شکل کاشی های تزئینی و موزاییک در آمدند.

با این حال در دهه 1990 میلادی صاحبان خانه به سمت کاشی هایی که ظاهر طبیعی داشتند گرایش پیدا کردند. کاشی های بین کابینت کرم و سفید برای دهه های متمادی استفاده شدند. کاشی های ساب وی ( کاشی های شش گوش ساب وی ) تا سال 2000 میلادی وارد صحنه نشدند.

نصب انواع بین کابینتی

کاشی بین کابینتی آشپزخانه بسیار مهم هستند زیرا به محافظت از دیوار آشپزخانه در مقابل رطوبت و کثیفی ها کمک می کند. یکی از محبوب ترین موادی که در ساخت بین کابینتی استفاده می شود، کاشی است و این ماده بسته به سبک آشپزخانه و دکوراسیون شما نماهای متفاوت را به سادگی ایجاد می کند. با داشتن انواع مختلفی از کاشی های متفاوتی که می توانید انتخاب کنید، جالب است که هنگام استفاده از کاشی بین کابینتی باید بافت، رنگ و مواد مختلف را در نظر بگیرید.

به طور کلی کاشی محبوب ترین پوششی است که به عنوان کاشی بین کابینتی آشپزخانه استفاده می شود چون مزایای زیادی را به صاحب خانه ارائه می دهد. از آنجا که کاشی غیر قابل نفوذ است، کار فوق العاده ای را برای محافظت از دیوار آشپزخانه شما در مقابل رطوبت انجام می دهد. علاوه بر این، کاشی به سادگی تمیز می شود. نصب کاشی هم ساده است و این بدان معناست که صاحب خانه هایی که خودشان کمی مهارت دارند می توانند نصب کاشی را خودشان انجام دهند. در حالی که کاشی از نظر قیمت تنوع بسیار زیادی دارد، می توان از کاشی هایی که هزینه چندانی ندارند استفاده کرد. کاشی ها را می توان به صورت شیت یا به صورت کاشی های منفرد نصب کرد.

کاشی بین کابینتی آینه ای

21 نوع کاشی بین کابینتی آشپزخانه 

برای آشپزخانه های کوچکتر که نیاز به باز شدن فضای بصری دارند، آینه یک انتخاب عالی است. به عنوان کاشی بین کابینتی آشپزخانه، آینه ها بسیار چشم نواز هستند چون نور را منعکس می کنند. تمیز کردن آینه نسبتا ساده است اما حتی لکه های ناشی از اثر انگشت می توانند سطح آینه را کثیف کنند و این باعث می شود زمان بیشتری را برای تمیز کردن صرف کنید. این نکته به ویژه برای صاحب خانه هایی اهمیت دارد که دارای فرزندان کوچک هستند چونکه لکه های ناشی از اثر انگشتشان در تمام سطح باقی خواهد ماند.

فولاد ضد زنگ

21 نوع کاشی بین کابینتی آشپزخانه 

برای داشتن ظاهری مدرن در آشپزخانه که تمیز کردن ساده، مقاومت در برابر گرما را هم داشته باشد، فولاد ضد زنگ توصیه می شود. استفاده از این متریال باعث می شود که تمام دکوراسیون آشپزخانه شما با هم تطابق داشته باشد (مخصوصا اگر در آشپزخانه خود وسایل استیل دارید). در انتخاب این متریال به عنوان کاشی بین کابینتی آشپزخانه یا حتی سرامیک دیواری چند مشکل وجود دارد که یکی از آنها افزایش قیمت است. علاوه بر این غذاهای اسیدی می توانند به فولاد آسیب برسانند و تمیز کردن خیلی ساده ای هم ندارند.

سنگ طبیعی بین کابینت

21 نوع کاشی بین کابینتی آشپزخانه 

یکی از مهمترین مزایای استفاده از سنگ طبیعی برای استفاده به عنوان بین کابینتی این است که این متریال می تواند فورا آشپزخانه شما را بروز کند. سنگ طبیعی بسیار مفاوم است بنابراین می توانید یک ظاهر منحصر به فرد را در آشپزخانه خود ایجاد کنید. هنگامی که سنگ طبیعی را برای کاشی بین کابینت آشپزخانه خود نصب می کنید می توانید با هزینه بسیار مناسب تر از سایر گزینه های مشابه در آشپزخانه خود تغییر ایجاد کنید.

با این حال تمیز کردن سنگ های طبیعی کمی دشوارتر است زیرا با گرفتار شدن هر گونه آلودگی در منافذ سنگ و همچنین شیارهای ماسه تمیز کردن کار ساده ای نمی باشد. استفاده از برخی مواد تمیز کننده شیمیایی می تواند سنگ شما را لکه دار کند و باعث تغییر رنگ آن شود. از آنجا که سنگ طبیعی متخلخل است، باعث جذب آب، لکه ها و حتی ایجاد بو در آشپزخانه شما می شود، بنابراین مهم است که به طور مرتب آن را تمیز کنید.

در حالی که بسیاری از افراد عاشق تنوع سنگ طبیعی هستند باید بدانید که در هنگام انتخاب سنگ طبیعی سازگار با دکوراسیون خانه خود هرگز ناامید نخواهید شد.

سنگ مرمر(سنگ مرمریت) بین کابینت

21 نوع کاشی بین کابینتی آشپزخانه 

چند دلیل وجود دارد که برخی از صاحبان خانه عاشق نصب سنگ مرمر به عنوان سنگ بین کابینت هستند و یکی از آنها این است که کانتر آشپزخانه هم از سنگ مرمر ساخته می شود. به این ترتیب کانتر و سنگ بین کابینتی با هم مچ هستند. مرمر از نظر بصری فوق العاده است و فورا فضای شما را به روز می کند. با این حال با هزینه هایی همراه است. در حالی که تمیز کردن آن تا زمانی که به صورت مرتب و صحیح درزگیری شود بسیار ساده است. اما یک متریال بسیار گران قیمت است که می تواند به عنوان بین کابینتی خود استفاده کنید. سنگ مرمر هم می تواند به راحتی ترک بخورد و این بدان معناست که تمام تلاش شما در نصب کاشی بین کابینتی جدید می تواند به سرعت هدر رود. کاشی های مرمر بسیار جالب به نظر می رسند و تا زمانی که شما مایل به صرف وقت و هزینه باشید مراقبت بسیار ساده ای دارند.

سنگ مصنوعی( سنگ مهندسی شده ) بین کابینت

21 نوع کاشی بین کابینتی آشپزخانه 

کاشی های سنگ مصنوعی دارای ظاهر زیبایی هستند و به خانه شما جذابیت و ارزش را اضافه می کند و در واقع می توانید هنگام نصب صحیح هزینه را کمی افزایش دهند. متاسفانه به همان اندازه سنگ واقعی، این سنگ ها نصب و برش بسیار ساده ای ندارند و بسیار سنگین هستند. به همین دلیل، بسیاری از افراد به همان ظاهر یا روکش سنگ مصنوعی  مهندسی شده  (یا مهندسی شده) اعتماد می کنند.

مشکل اصلی برای استفاده از سنگ مصنوعی به عنوان کاشی پشت کابینتی این است که این محصول متخلخل است و باعث جذب چربی و سایر آلاینده های آشپزخانه می شود. این باعث می شود که کاشی بین کابینتی شما به سرعت لکه دار شود و به خاطر همین متخلخل بودن تمیز کردن بسیار دشواری دارد. سنگ های مصنوعی در چسپاندن به دیوار مشکل دارند چون سنگین هستند. یکی از مزایای انتخاب این محصول این است که نیازی به درزگیری ندارد که به سرعت بخشیدن فرآیند نصب کمک می کند.

در صورت تمایل به مطالعه بیشتر به ادامه مطلب در سایت اصلی مراجعه نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟