نکاتی برای خرید عطر زنانه و عطر مردانه در ایران پرفیومز

نکاتی برای خرید عطر زنانه و عطر مردانه در ایران پرفیومز

انتخاب عطر جزو آن دسته از انتخاب هایی است که همیشه فرد را با چالش روبه رو می کند. عطر ها دارای هزاران رایحه با نت‌های مختلف هستند، که همین تنوع خانم ها و آقایان را سر در گم می کند. از طرفی دیگر یکسری فاکتورهای مختلف هم وجود دارد که علاوه بر سلیقه شخصی خودتان، باید در انتخاب عطر مناسب در نظر داشته باشید.

از روحیات و خصوصیات روانشناسی شما گرفته تا نوع پوست‌ شما و موقعیتی که قرار است از آن عطر استفاده کنید، همه و همه بر انتخاب مناسب‌ترین نوع آن موثر هستند. ما در این مقاله میخواهیم یک سری از این نکات را به شما بگوییم تا در هنگام خرید عطر مردانه و عطر زنانه راحت تر تصمیم بگیرید.

مورد اول،  برای خرید عطر،انتخاب رایحه مناسب

رایحه‌عطر ها به چهار گروه اصلی گلی، چوبی، شرقی و خنک دسته‌بندی می‌شوند و هر کدام از این دسته های اصلی زیر گروه نیز دارند. اگر به هرکدام از این دسته‌های اصلی علاقه دارید، زیرگروه‌های آن هم حتما برای شما خوشایند است. شما ابتدا باید بدانید که کدام یک از این دسته ها رایحه مورد علاقه شما هستند و بعد از آن به راحتی می توانید از فروشند بخواهید که عطر هایی با همان رایحه را به شما معرفی کنید.

نکته مهم : اگر به صورت اینترنتی تصمیم به خرید دارید حتما به توضیحات محصول دقت کنید.

نکاتی برای خرید عطر زنانه و عطر مردانه در ایران پرفیومز

عطر با رایحه‌ گلی

معمولا عطر هایی با این رایحه بیشتر مورد پسند خانم‌ها می باشد؛ چرا که رایحه شیرین و رمانتیکی دارند. در فرمولاسیون این نوع عطرها رایحه یک یا چند گل به کار رفته است. زیرگروه‌های رایحه‌های گلی عبارتند از:

  1. میوه‌ای
  2. گلی
  3. گل ملایم
  4. گل شرقی

عطر با رایحه‌ چوبی

این رایحه‌ ترکیبی از رایحه چوب و خزه است و دارای رایحه گرم می باشد. انتخاب این رایحه ها  بیشتر برای مهمانی‌های شب مناسب بوده و اکثرا خانم‌ها هم این رایحه ها را انتخاب می کنند. زیرگروه‌های این دسته عبارتند از:

  1. چوبی
  2. چوب خزه گرفته
  3. چوب خشک

عطر با رایحه‌ شرقی

این رایحه ترکیبی از رایحه‌های خاکی و رایحه‌های حیوانی مانند مشک و عنبر، هستند. این نوع رایحه‌ها گرم و شیرین هستند و در بیشتر اوقات برای ساخت عطرهای زنانه از این نوع رایحه استفاده می‌شود. زیرگروه‌های رایحه‌های شرقی عبارتند از:

  1. شرقی
  2. شرقی ملایم
  3. چوبی شرقی

عطر با رایحه‌ خنک

معمولادر فرمولاسیون این رایحه‌ از ترکیبات مصنوعی استفاده می شود، این عطرها یادآور رایحه‌های طبیعی و نابی مانند عطر هوای اقیانوس هستند. ین نوع عطر ها معمولا انتخاب مناسب برای آقایان بوده و از این دسته رایحه ها اغلب برای مصاحبه‌های شغلی و ملاقات‌های رسمی استفاده می شود.

  1. رایحه‌های نافذ
  2. مرکبات
  3. دریایی
  4. گیاهان

مورد دوم، راز انتخاب عطر براساس شخصیت

خرید عطر و ادکلن ابزاری قدرتمند است که تلفیقی از احساسات و حافظه شما را در معرض دید می‌گذارد. طبق علم روانشناسی افراد دارای شخصیت‌های متفاوتی هستند که هر فرد باید متناسب با شخصیت و نوع خلق و خوی خود بهترین نوع ادکلن مناسب شخصیت خود را انتخاب کند. عطرها تنها مجموعه‌ای از رایحه‌های مختلف نیستند. بلکه شما با بوییدن هر عطری می‌توانید حس و حال خاصی از آن بیرون بکشید. پس انتخاب عطر بسیار مهم است. چرا که بیانگر تیپ شخصیتی و حال و هوای درون شماست.

نکاتی برای خرید عطر زنانه و عطر مردانه در ایران پرفیومز

انتخاب عطر و ادکلن‌های خنک

اغلب افرادی  که طرفدار رایحه های خنک از عطرها هستند،دارای تیپ شخصیتی جاه طلبانه هستند. این افراد دارای یک غرور مثبت هستند و خودشان را نسبت به دیگران کمی برتر می دانند. بیشتر مواقع در این فکر هستند و همیشه به دنبال حل مسائل مختلف می باشند.

انتخاب عطر و ادکلن‌های تلخ

معمولا افرادی که دارای شخصیت قوی و با ثبات هستند از عطر های تلخ استفاده می کنند. این افراد هیچ گاه در مقابل مشکلات تسلیم نمی شوند و همیشه در کارهای خود مصمم هستند و بسیار افراد فعالی هستند. این دسته از افراد دارای انگیزه بسیار زیادی هستند و اغلب اهل معاشرت چندانی نیستند و تنهایی و خلوت را بیشتر ترجیح می دهند.

انتخاب عطر و ادکلن با رایحه ملایم

افرادی که از رایحه های ملایم استفاده می کنند اکثرا دارای صفاتی همچون ملایمت، تواضع، حس مادرانه هستند. این افراد معمولاً شخصیتی هنری دارند. قدرت و قاطعیت این افراد در هاله‌ای از لطافت آنها پنهان است. این افراد با تن صدای معتدل صحبت می‌کنند و شاخصه اصلی آن‌ها تعادل است. اگر شما چنین صفاتی را در خود دارید بهتر است که از این نوع عطر ها را انتخاب کنید.

مرحله سوم، انتخاب عطر مناسب با نوع پوست

برای هر نوع پوست و یا سلیقه‌ای، عطرهایی با رایحه‌های مختلف وجود دارند. علاوه بر تناسب و تطابق عطر با پوست، ماندگاری عطر نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که اهمیت بالایی دارد.

انتخاب عطر مناسب در تاثیر نوع پوست بسیار حائز اهمیت است. باید توجه کنید نوع پوست شما نیز بسیار مهم می باشد. تاثیر پوست بر انتخاب عطر و ادکلن از زمان های قدیم تا به الان نیز مهم بوده و هست. همچنین زدن عطر به محل هایی که دارای نبض هستند مثل (گردن، مچ دست و پا، پشت زانوها و….) باعث می شود که رایحه عطر و ادکلن متصاعد شده و برای فرد بسیار خوشایند است.

نکاتی برای خرید عطر زنانه و عطر مردانه در ایران پرفیومز

پوست های چرب و مرطوب

پوست چرب پوستی است که تجمع چربی در آن بالا بوده و روغن زیادی در طول روز تولید می‌کند. پوست‌‌های چرب اصولا دارای سطح چربی هستند و این میزان چربی با قرار دادن انگشت بر روی آنها به راحتی قابل تشخیص است. عطرها بر روی پوست‌های چرب، دوام و ماندگاری بالاتری دارند زیرا چربی روی پوست آنها با عطر ترکیب شده و این ترکیب موجب افزایش ماندگاری عطر می‌شود.

افرادی که پوست چربی دارند بهتر است از عطرهای متشکل از گل و گیاه و یا عطرهای میوه‌ای با رایحه‌های ضعیف‌تر استفاده کنند،زیرا عطرها در حالت عادی بر روی پوست‌های چرب، فعال‌تر هستند و بوی بیشتری دارند.

پوست خشک

افرادی که دارای پوست های خشک و روشن هستند باید قبل از استفاده از عطر مورد علاقه خود از لوسیون های مرطوب کننده بدون بو استفاده نمایند. افرادی که پوست هايی خشک دارند بايد دنبال عطر های زمستانی باشند. اين ادکلن ها عطر قوی تری دارند و در هوای خشک و سرد ماندگاری طولانی دارند.

عطر مناسب پوست خشک، عطری است که غلظت بالایی دارد و قوی‌تر است. بنابراین عطرهای شیرین و گرم برای افرادی که پوست خشک دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. اما برای ماندگاری بیشتر عطر روی پوست خشک می‌توانید ناحیه‌ای که می‌خواهید روی آن عطر بزنید را ابتدا با کرم مرطوب کنید و سپس عطر بزنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله از ایران پرفیومز سعی کردیم یکسری از نکات مهم و کاربردی را برای انتخاب عطر و ادکلن را به شما بگوییم. امیدواریم که مطالب گفته شده کاربردی بوده و بهه شما در انتخاب عطر مورد نظرتان کمک کند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟