بهترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

کرمانشاه از دیر باز مقاصد تاجران، زواران و نیشتمان شاهان و امپراطوری ها بوده و جدای از آثار تاریخی و باستانی، غذاها و خوراکی ها و در مجموع سوغات کرمانشاه زبان زد خاص و عام است.

از سوغات معروف کرمانشاه بخواهیم نام ببریم به: نان برنجی، نان خرمایی، کاک، بژی یا برساق، نان گندمی، شیرینی نخودچی، و همچنین روغن حیوانی کرمانشاهی می توان اشاره داشت که تولیدی ونوشک در این زمینه حرف اول را می زند و در ادامه به بررسی دقیقتر این سوغاتی های خوشمزه می پردازیم.

بهترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

نان برنجی

معروفترین سوغات کرمانشاه را به جرات نان برنجی یا به اصطلاح شیرینی برنجی می توان اسم برد که ترکیبی از آرد برنج ایرانی، شکر، زعفران، تخم مرغ، گلاب و روغن کرمانشاهی می باشد و با دانه های مقوی خرفه تزئین می شود.

بهترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

از دیرباز این سوغات خوشمزه شهر کرمانشاه را با روغن کرمانشاهی به 2 مدل وانیلی و زعفرانی پخت کرده اند که می توان طعم به یاد ماندنی آنرا در برند ونوشک احساس کرد.

نان خرمایی

این کلوچه خوشمزه که مغز خرما را در خود ترکیب کرده سرشار از مواد ضد سرطان و مقوی و تضمینی برای سلامت شما و عزیزانتان است که ترکیبی از آرد گندم، شکر، روغن گیاهی، گلاب، زعفران و خرما درجه یک می باشد که با گردو ایرانی و یا پودر پسته تزئین می شود.

بهترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

این محصول مقوی بعد از هسته گیری خرما توسط دستگاه های پیشرفته مغز خرما درجه یک را در خود جای می دهد که در 3 مدل نان خرمایی ساده، نان خرمایی گردویی و نان خرمایی پسته ای توسط برند ونوشک عرضه می شود.

کاک

از سنتی ترین شیرینی های سوغات کرمانشاه که خیلی هم خوشمزه است می توان کاک را نام برد که توسط استادکاران این صنعت و در مقیاس و تیراژ پایین تولید می شود که ترکیبی از آرد گندم، شکر، زعفران، زرده تخم مرغ، هل، دارچین، و روغن کرمانشاهی می باشد.

بهترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

این محصول که معروف به دشمن سرطان نیز می باشد در طعم های شیری، تخم مرغی و.. بسته به هنر اساتید این حوزه تحت برند ونوشک تولید می شود.

از کاک در شیراز به عنوان یوخه نام برده می شود که تفاوتی باهم دارند به عنوان مثال یوخه با سفیده تخم مرغ و روغن معمولی پخت می شود و کاک با زرده تخم مرغ و روغن کرمانشاهی و همچنین از نظر ظاهر نیز تفاوتی باهم دارند.

بژی یا برساق

از طعم و عطر این شیرینی هرچی بگم کم گفتم!

این شیرینی معروف منطقه غرب کشور الخصوص سوغات کرمانشاه از قدیم در اکثر مراسمات کوردها عرض اندام داشته و حتی مادران این خطه برای مسافرت ها و حتی رهسپار فرزندان به خدمت و دانشگاه و.. توشه راهشان کرده اند شاید شما هم از طریق رفاقت با کوردها این شیرینی بی نظیر را چشیده باشید.

بهترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

این شیرینی را در کرمانشاه بژی صدا می زنند و در کردستان، ایلام و لرستان برساق که فرق آنچنانی باهم ندارند و ترکیبی از آرد گندم، شکر، زیره، ازیانه،ف زعفران و روغن کرمانشاهی می باشد ک مجموعه تولیدی ونوشک در تولید آن مهارت خاصی دارد.

نان گندمی

از دیگر شیرینی های خوشمزه کرمانشاه نان گندمی یا نان شکری می باشد که تولید آن بسیار شبیه نان برنجی می باشد با این تفاوت که نان برنجی با آرد برنج است و نان گندمی یا نان شکری همانطور که از اسمش پیداست با آرد گندم می باشد.

بهترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

این شیرینی را هم می شود به روش  سنتی و هم می توان به روش صنعتی و با استفاده از دستگاه ها تولید کرد که ترکیبی از: آرد گندم، شکر، گلاب، زعفران و روغن کرمانشاهی می باشد.

شیرینی نخودچی

نوبتی هم که باشه نوبت به نخودچی سوغات ترد کرمانشاه میرسه و فرق بزرگی که با شیرینی نخودچی های دیگر شهرها داره استفاده از نخود معروف کرمانشاه و روغن مرغوب کرمانشاهی در تولید آن است که به خودی خود تاثیر شگرفی در طعم و مزه آن داده است.

بهترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

طعم و مزه و ترد بودن شیرینی نخودچی ونوشک بدلیل استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب آنرا از دیگر رقبا در کشور جدا کرده و به تنهایی تحفه ای را از دیار زاگرس همچون شعار این مجموعه به خانه های شما آورده است.

در تهیه این سوغات خوشمزه کرمانشاه از ترکیبات آرد ۱۰۰٪ نخود، زعفران، روغن، شکر، پسته و هل بهره برده شده است.

روغن حیوانی کرمانشاهی

روغن حیوانی کرمانشاه رو که دیگه همه می شناسید و به جد می توان بهترین روغن حیوانی موجود نام برد که با توجه به پوشش طبیعی کرمانشاه و خوراک دام ها از گیاهان معطر و خوشبو مرغوبترین روغن حیوانی به روغن کرمانشاهی معروف شده است.

بهترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

تولیدی ونوشک در امر تهیه و توزیع روغن حیوانی کرمانشاهی با بهترین تولید کنندگان این حوزه همکاری دارد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟