نحوه سرویس آسانسور + چک لیست موارد مهم

نحوه سرویس آسانسور + چک لیست موارد مهم

سرویس آسانسور موضوعی کاملا تخصصی است و بدون در اختیار داشتن اطلاعات و تجهیزات کافی نمی توان آن را انجام داد. ساکنان برج های مسکونی و تجاری از آسانسور به عنوان یکی از ارکان اصلی آن ساختمان یاد می کنند؛ بنابراین سرویس دوره ای آسانسور باید به صورت ماهانه یا هر چند وقت یک بار انجام شود تا از خطرات و آسیب های جانی و مالی احتمالی جلوگیری شود. اگر شما نیز به دنبال نحوه سرویس آسانسور هستید، حتما این مطلب را دنبال کنید.

سرویس آسانسور شامل چیست؟

بررسی عملکرد تمام قطعات و اجزای آسانسور برای مطمئن شدن از عملکرد درست آن چه در ساختمان های مسکونی و چه تجاری، همگی شامل سرویس دوره ای آسانسور می شوند. براساس گزارش های منتشر شده، بسیاری از آسانسورهای موجود در ساختمان ها در هر ماه سرویس نمی شوند و این می تواند خطرات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. پس دانستن نحوه سرویس آسانسور برای پی بردن به اهمیت آن امری ضروری است.

نوسازی آسانسور مجموع عملیات و کارهایی است که تکنسین در آن باید کابین، چاه، موتور و اتاقک آسانسور را در هر بار به طور کامل بررسی نمایند. این برای تمام آسانسورهای هیدرولیکی، پیچی، کششی، مغناطیسی و پنوماتیک صدق می کند، اما سرویس هر یک متفاوت است. بنابراین یک تکنسین باید در مورد نحوه سرویس آسانسور در هر نوعی از آن اطلاع کافی داشته باشد.

سرویس آسانسور مطمئن ترین روش برای کنترل ایرادات و خرابی های جزئی و احتمالی است که به مرور زمان مشکلات جدی را برای آن خلق نخواهد کرد. این روزها شرکت ها برای شناسایی ایرادات و خرابی های آسانسور از ابزارهای جدید استفاده می کنند. این موضوع علاوه بر کیفیت بالاتر، در سرعت بیشتر سرویس آسانسور نیز تاثیر به سزایی داشته است.

نحوه سرویس آسانسور چگونه است؟

همان طور که ذکر شد، دستورالعمل سرویس آسانسور برای هر یک از این دستگاه ها متفاوت بوده و به نوع استفاده و برند سازنده برمی گردد. به طور کلی سرویس دوره ای از راه های تضمین شده برای بازدهی هر چه بیشتر آسانسورها به شمار می رود. از جمله مهم ترین بخش های آسانسور می توان موتورخانه، تابلو فرمان، درب های طبقاتی، درب کابین، قبل درب، قاب وزنه، موتور گیربکس، چاه آسانسور و موارد این چنینی را نام برد.

سرویس آسانسور خود روش هایی دارد، اما بهترین آن بررسی تمام قطعات گفته شده و فاکتورهایی است که در حرکت یا توقف آسانسور از شروع تا انتها تاثیر می گذارد. تکنسین ها باید از کارکرد درست درب ها اطمینان حاصل کرده و سرعت و حرکت استاندارد آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهند. بنابراین بررسی کلیه تجهیزاتی که در عملکرد دستگاه نقش ایفا می کنند، نحوه سرویس را به ما نشان می دهد.

البته تعمیرکاران در درجه اول باید مدل آسانسور، زمان و محل نصب، نوع استفاده و کیفیت اجزا و قطعات را زیر ذره بین قرار دهند. متاسفانه بسیاری از قطعات غیر اصل در آسانسورها به کار گرفته شده اند که دلیل آن را می توان نامرغوب بودن محصولات یک برند یا شرکت های ارائه دهنده سرویسی نام برد که در کارشان کوتاهی می کنند. پس اگر آسانسور ساختمانتان به تعویض قطعه ای نیاز داشت، اطمینان حاصل کنید تکنسین از قطعه ای اصل و مرغوب استفاده می کند.

نحوه سرویس آسانسور + چک لیست موارد مهم

هزینه سرویس آسانسور چه قدر است؟

از سوالات پر تکرار بعد از بررسی چک لیست سرویس و نگهداری آسانسور، می توان به هزینه آن هم اشاره کرد. یک شرکت خدمات و سرویس آسانسور مواردی مانند نوع ساختمان، نوع درب آسانسور، تعداد توقف در طبقات، تعداد واحدهای هر طبقه، تعداد و نوع آسانسور را برای بررسی هزینه های سرویس دوره ای آن در نظر دارد.

البته آن ها با بررسی های بیشتر به صورت حضوری، تصمیمات دقیق تری در خصوص ارائه قیمت هر ماه به شما می گویند. سپس امضایی که معمولا به صورت سالانه است، با ساکنان آن ساختمان انجام شده تا هر دو طرف برای انجام امور ماهانه آسانسور احساس مسئولیت کنند. عقد قرارداد به این معناست که طرفین هیچ کوتاهی در انجام امور گفته شده در برگه نکرده و تعرفه سرویس ماهانه نیز ظرف یک سال تغییری پیدا نخواهد کرد.

ما در شرکت خود انواع خدمات ذکر شده را به مشتریان ارائه می دهیم تا همیشه از سالم ماندن آسانسور خود اطمینان داشته باشند. مهم نیست در کجای تهران و حومه باشید؛ خدمات این شرکت برای تمام شهروندان در دسترس قرار دارد. متاسفانه مردم زیادی با مشکلات آسانسور خود دست و پنجه نرم می کنند. فراموش نکنید اگر نقص فنی آسانسور خیلی حاد شود، نه تنها باید هزینه های بیشتری را برای تعمیرش بدهید، بلکه احتمال خطرات جانی نیز در هر لحظه وجود دارد.

سخن پایانی

تعمیر و نگهداری از آسانسور از سوی بسیاری از شرکت ها انجام می شود، اما تنها برخی از آن ها در جلب رضایت کاربران خود موفق عمل می کنند. خوشبختانه سرویس های شرکت ما با قیمت مناسب، ارائه فاکتور و گارانتی معتبر بابت تعویض قطعات و تعمیرات همراه بوده و این روزها مشتریان به تمجید از عملکرد تکنسین های ما می پردازند. به همین واسطه، همواره سعی داریم بهترین خدمات ممکن را در دسترس قرار دهیم. برای استفاده از خدمات، دانش و قطعات تکنسین های ما، همین حالا با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (5 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (5 امتیاز)