علت گرانی قیمت آجر نما چیست؟

چرا قیمت آجر نما بالا رفته است ؟

موضوع قیمت همیشه وابسته به عرضه و تقاضا می باشد .  این مورد در افزایش قیمت آجر نما آجر سفال آجر لفتون و آجرهای قزاقی و به طور کل هر نوع آجر دیگری نیز صادق می باشد.

اگر شما چرخی در اینترنت بزنید به سادگی متوجه خواهید شد که قیمت آجر نمای نسوز به صورت روز افزونی از سال ۹۷ تا به امروز بالا رفت است  .

البته پیشنهاد ما برای بررسی ارزانی و گرانی آجر ها سایت های واسطه نیستند .  بلکه شما باید قیمت پایه کارخانه های آجر نما و کوره های تخصصی آجرپزی را ملاک قرار دهید .

علت گرانی قیمت آجر نما چیست؟

به طور کلی با افزایش روز افزون استفاده مردم از اینترنت و وجود سایت های واسطه بسیار زیاد مشکلی بزرگ به وجود آمده است هر واسطه به صورت میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر از قیمت کارخانه به شما قیمت آجر را اعلام میکند.

تاکید می کنم برای بررسی قیمت روز آجر نمای شما باید با کارخانه های معتبر آجر نما در اصفهان تماس بگیرید علت این موضوع آن است که بهترین تولید کنندگان آجر نما در ایران در شهر اصفهان و منطقه صنعتی دولت آباد میباشند .

آیا همه نمونه های آجر نما گران شده اند ؟

به صورت کلی بله تقریباً همه نمونه‌های آجر نما از سال ۹۷ تا به امروز افزایشی حدود هزار درصدی داشته اند .

اما کلیه معماران و مهندسین افرادی که با این محصول سروکار دارند می‌دانند که قیمت آجرهای نمای درجه یک به مراتب بالاتر از قیمت آجر نمای درجه ۲ و ۳ میباشد و این افزایش قیمت در محصولات درجه یک به مراتب بالاتر می باشد.

علت گرانی قیمت آجر نما چیست؟

چه عواملی باعث رشد شدید قیمت شده اند ؟

از نظر نویسنده مهمترین عاملی که که باعث رشد شدید قیمت شده است هزینه های جاری و زیاد کارخانه های آجر می باشد. این موضوع باید به صورت ریز و موشکافانه بررسی گردد اما موارد دیگری نیز در این افزایش قیمت موثر بودند از جمله بالا رفتن قیمت کارگر و بالا رفتن قیمت ارز قبل از سال ۹۷ .

کارگران افغانی به وفور در مناطق صنعتی به ویژه دولت آباد اصفهان آماده به کار بودند قیمت پول افغانی نیز مثل امروز رشدی فزاینده نداشت کارخانه های آجر در آن زمان به راحتی هر تعداد کارگر که نیاز داشتند با قیمتی معقول و مناسب به خدمت می گرفتند و کار را به جلو سوق می‌دادند. اما امروز با کاهش ارزش پول ملی و رشد پول کشور افغانستان کارگران افغانی کمتر حاضر به کار می شوند و اگر اگر بخواهند کار کنند قیمت های بسیار نجومی اعلام می کنند در مقابل کارفرمایان رو به کارگران ایرانی می آوردند که بازدهی به مراتب کمتری نسبت به کارگران افغانی دارند به علاوه اینکه کارفرما در قبال کارگر ایرانی تعهدات بیشتری نیز دارد.

آیا رشد قیمت حاملهای انرژی در قیمت آجر نما اثری داشته است ؟

قبل از سال ۹۷ معمولاً قیمت حامل‌های انرژی به ویژه گاز برای مناطق صنعتی هرساله رشدی معقول و منطقی داشت ولی با تغییر سیاستهای دولت قیمت حامل های انرژی طی چهار سال اخیر افزایشی چند صد درصدی داشته است و باید توجه داشته باشیم که انرژی اصلی برای تولید آجر , گاز می باشد در حقیقت کوره ها فقط و فقط با گاز می توانند کار کنند

فروش به کشور های همسایه و برسی قیمت آجر

در اطراف کشور ما کشورهای جنگ زده زیادی وجود دارند که در معماری این کشورها آجر نقش مهمی را ایفا می کند کشورهایی مثل عراق سوریه افغانستان به عنوان بزرگترین مشتریان آجر ایران میباشند.

که با توجه به به سقوط ارزش ریال سالهای اخیر و ثبات قیمت در این کشورها خرید آجر به ویژه آجر نمای ایرانی مورد توجه این این کشورها قرار گرفته است .

نکته جالب و قابل تامل این است که کرایه هم افزایشی بسیار بسیار زیاد داشته است ولی این کشورها کماکان مشتری پروپاقرص آجر های ایران می باشد البته به غیر از موضوع صرفه اقتصادی و ارزش پول باید به این نکته نیز توجه کرد که طی سالیان اخیر کیفیت آجرهای نمای ایرانی به مراتب از قبل بهتر شده است البته این کشورها صرفاً به آجر نما اکتفا نمی کنند و آجر زبره آجر قزاقی نیز طرفداران زیادی در این کشورها دارد ولی به صورت کلی صادرات این محصول نیز در تعیین قیمت واقعی آن اثری بسیار زیادی دارد .

بهترین و ارزان ترین آجر نما را از کدام کارخانه ها تهیه کنم ؟

اصفهان……

دوستان بهترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان آجر به ویژه آجر نما با بهترین قیمت و بهترین کیفیت در این شهر یافت می شود اگر شما فروشگاه آنلاین آجری در اینترنت مشاهده کرده اید  و یا در شهر خود مغازه ای را با موضوع فروش آجر نما دیدید بدانید به احتمال ۹۰ درصد نماینده یکی از کارخانجات آجر نما اصفهان می باشد و نکته عجیب آن است که تفاوت قیمت بسیار زیادی بین کارخانجات و فروشگاه های آنلاین و واسطه ها وجود دارد یکی از بهترین مجموعه هایی که در این حوزه توانسته است رضایت حداکثری مشتریان و مخاطبین خود را به دست آورند و در رابطه با برند این شرکت  متخصصین حوزه ساختمان صحبت می کنند شرکت آجر نما البرز نما (https://alborznama.ir) می باشد این شرکت قدمتی بیش از ۳۰ سال دارد و تیمی بسیار منسجم و قوی در حوزه تولید فروش و عرضه محصولات دارد .

اگر به دنبال ارزانترین و بهترین قیمت آجرهای نما سفید , آجر نما قهوه ای , آجرنمای کرکره‌ای , آجر نمای سنتی هستید پیشنهاد ما کارخانه البرز نما میباشد

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟