پرکاربرد ترین تجهیزات روشنایی کدامند؟

قطعاً همه شما می دانید که نورپردازی یکی از مهمترین موارد و اصلی ترین نیازهای جامعه بشری در این روزها است. و بشر برای رفع هر نیازی تمام تلاش خود را میکند و راه های گوناگونی را برای خود می سازد. این ویژگی بشر از نورپردازی و روشنایی مستثنی نیست،  و انسان از ابتدا( یعنی از زمان غارنشینی)  تا عصر حاضر که ما درآن زندگی میکنیم،  در تلاش بوده که با روشن کردن محیط و نوری مناسب بتواند زندگی  راحتی  داشته باشد. 

البته این روز ها نور فقط به معنای روشن کردن و دیدن محیط استفاده نمی شود.  بلکه از نور برای زیباسازی و به قول معروف ” نورپردازی”  از خانه گرفته تا نمای بیرون منزل و حتی محیط های عمومی و  کل شهر  از انواع ابزار و تجهیزات نورپردازی استفاده می کنند.

برخی از این لوازم و تجهیزات،  استفاده بیشتری نسبت به بقیه دارند و به نوعی پرکاربردتر هستند.  ما سعی داریم در این مقاله به بررسی پرکاربردترین تجهیزات روشنایی بپردازیم و با معرفی آنها شما عزیزانی که قصد نورپردازی منازل و محیط زندگی خودتان را دارید به خوبی با این ابزار ها آشنا شوید.  پس اگر میخواهی با ابزار روشنایی مثل  انواع ریسه شلنگی،  پروژکتور ال ای دی و وال واشر ها آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

 تجهیزات روشنایی شامل چه چیز هایی هستند؟

تجهیزات روشنایی را می توان عنصر بسیار مهم دکوراسیون داخلی دانست. وقتی به بیان بهتر برای داشتن نورپردازی و تزئین زیبا در محیط داخلی خانه از تجهیزات روشنایی باکیفیت استفاده کرد. اما سوال پیش می آید که مهمترین این تجهیزات نورکی کدام هستند؟ در پاسخ می گوییم مهمترین تجهیزات روشنایی به شرح زیرند:

  • لامپ ال ای دی
  • لامپ فلوئورسنت
  • لامپ های متال هید
  • لامپ هالوژنی
  • فیبر نوری
  • ریسه شلنگی
  • پنل ال ای دی
  • پروژکتور
  • وال واشر

ریسه شلنگی چیست؟

یکی از محبوب ترین و در عین حال پرکاربردترین تجهیزات نورپردازی را می توان ریسه های شلنگی دانست. ریسه های شلنگی ساختار های نواری و باریکی هستند که هم جنبه نورپردازی را دارند و هم برای تزئین گزینه مناسبی هستند. این ریسه ها به اشکال و رنگ های مختلفی موجود هستند و می توانید حتی برای نورپردازی مخفی نیز از آنها استفاده کنید. ریسه های شلنگی دارای مزایای بسیاری می باشند. اما ترجیح می دهیم پیش از پرداختن به مزایای استفاده از این ریسه انواع آن ها را معرفی کنیم که به شرح زیرند:

  • ریسه شلنگی معمولی
  • ریسه شلنگی ال ای دی / اس ام دی
  • ریسه شلنگی نئون فلکسی

مزایای ریسه های شلنگی به خصوص ریسه شلنگی ال ای دی و نئون فلکسی غیرقابل چشم پوشی اند. از یک طرف این ریسه ها هم خرید مناسبی دارند و هم دارای مصرف برق زیادی نیستند. از طرف دیگر این ریسه تولید گرمای زیادی ندارند و طول عمر قابل توجهی را دارا هستند.

پرکاربرد ترین تجهیزات روشنایی کدامند؟

وال واشر چیست؟

دیگر وسایل نورپردازی نمای داخلی و یا خارجی را می توان وال واشر ها در نظر گرفت. وال واشر ها توالی عمدتا خطی از ال ای دی ها هستند که جهت و زاویه نورپردازی آنها نیز قابل کنترل می باشند. این چراغ ها دارای تنوع نورپردازی مختلفی می باشند. هم می توانید این وال واشر ها را به صورت تک رنگ خریداری کنید و هم می توانید انواع هفت رنگ یا RGB آن را خریداری کنید. نوع تک رنگ این وال واشر ها به رنگ های مختلف قرمز, نارنجی و … قابل خریداری است. جالب اینجاست که بدانید انواع دیگری از وال واشر ها از نظر رنگی موجودند. این وال واشر ها وال واشر RGBW معروف هستند.

پروژکتور ال ای دی چیست؟

خرید پروژکتور ال ای دی با نمایشگر هایی که فناوری ال ای دی را دارا هستند متفاوتند. این پروژکتور ها در اصل وسیله نورپردازی هستند. این پروژکتور ها در برابر دستگاه هایی که با فناوری ال ای دی کار می کنند نمونه بسیار جمع و جر تری می باشند. اما لازم است با مزایا و معایب این پروژکتور ها آشنا شوید تا ببینید که آیا مناسب شما هستند یا نه. از طرفی این پروژکتور ها دارای طول عمر قابل توجهی می باشند. طوری که می توان ادعا کرد این پروژکتور ها طول عمری ده برابری نسبت به سایر لامپ های پروژکتور مرسوم دارند. همچنین سبک و قابل حمل می باشند. اما خب این را هم نباید فراموش کرد که از نظر هزینه گران تر از بسیاری دیگر از وسایل نورپردازی می باشند.

پرکاربرد ترین تجهیزات روشنایی کدامند؟

محصولات روشنایی فروشگاه مراد برقی

  • آیا تصمیم به خرید بهترین تجهیزات نورپردازی دارید؟
  • آیا میخواهید پول خود را صرف خرید وسایل اورجینال نورپردازی کنید؟
  • آیا خواهان کیفیت بالا و هزینه مناسب وسایل نورپردازی به صورت همزمان هستید؟

برای تمامی موارد فوق فروشگاه بزرگ مراد برقی درخدمت شماست. اگر به دنبال این هستید تا با مناسب ترین هزینه محل کار یا خانه خود را زیبا کنید بهترین گزینه برای شما مرادبرقی می باشد. در آرشیو محصولات مرادبرقی می توانید تجهیزاتی را ببینید که هریک از آنها برای متمایز و زیبا کردن محل موردنظر شما می توانند کافی باشند. متاسفانه امروزه بسیاری از افراد اقدام به فروش محصولات تقلبی به مشتریان می کنند.

این مورد نه تنها سبب می شود مشتریان عزیز پول خود را هدر دهند بلکه بحث امنیت و بی خطر نبودن کالاهای تقلبی را هم نباید فراموش کرد. اما تمامی محصولات فروشگاه مرادبرقی دارای ضمانت نامه معتبر می باشند. این به معنای اصالت کالاهای فروشگاه ما می باشد. برای خرید محصولات روشنایی فروشگاه مرادبرقی می توانید هم به صورت حضوری مراجعه کنید و هم محصولات را از طریق اینترنتی به سبد خرید خود اضافه کنید و سفارش را ثبت کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟